بنز GLA 45 AMG؛ سریع‌ترین هاچبک ایران
کد خبر: ۱۳۷۰۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
در سال 2006، بنز کلاس GL برای جایگزین شدن کلاس G در قالب خودروهایی لوکس‌تر وارد لیست نام‌گذاری شد. اما امروزه مدل‌های بنز کلاس G همچنان باقدرت تولید می‌شوند و کلاس GL نیز در کنار ظاهر لوکس خود، یک کراس اوور شیک و هم‌چنین آفرودی قدرتمند محسوب می‌شود.

خودروی بنز در بین تمامی شرکت‌های خودروسازی دنیا، از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سبک و سیاق نام‌گذاری خودروهای تولیدی خود استفاده می‌کند. بنز کلاس G، نام دسته‌ای از خودروهای شاسی‌بلند بنز می‌باشد و معمولاً خودروهای این کلاس از قابلیت 4WD یا همان محرک سازی 4 چرخ بهره می‌برند. از دیگر مشخصه‌های این کلاس می‌توان به‌ظاهر مربعی شکل آنها اشاره کرد. در سال 2006، بنز کلاس GL برای جایگزین شدن کلاس G در قالب خودروهایی لوکس‌تر وارد لیست نام‌گذاری شد. اما امروزه مدل‌های بنز کلاس G همچنان باقدرت تولید می‌شوند و کلاس GL نیز در کنار ظاهر لوکس خود، یک کراس اوور شیک و هم‌چنین آفرودی قدرتمند محسوب می‌شود.

بنز GLA 45 AMG؛ سریع ترین هاچبک ایران

در این میان، در نمایشگاه شانگهای 2013، کمپانی بنز از کانسپت GLA رونمایی کرد و مدل تولیدشده در طی چند ماه بعد، به‌صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت 2013 به جهان معرفی شد و بعدها نیز به خاطر طراحی جدید این اتومبیل، در طراحی CLA نیز از GLA الهام گرفته شد. در نام‌گذاری این خودرو، فلسفه‌ی G که پیش‌تر توضیح دادیم، به دلیل شاسی‌بلند بودن بنز GLA AMG می‌باشد، حرف بعدی یعنی L نشان‌گر لوکس بودن خارج و داخل کابین خودرو بوده و درنهایت A نیز نمایانگر به ارث بودن برخی از ویژگی‌های کلاس A بنز می‌باشد. بسته به استفاده از طراحی و کیت AMG، ممکن است در ادامه‌ی نام خودرو این سه حرف را شاهد باشیم یا خیر.

 

طراحی خارجی بنز GLA 45 AMG

بنز GLA 45 AMG؛ سریع ترین هاچبک ایران

دیزاین و طراحی این خودرو بر عهده مک دیزاین MEC DESIGN بوده و این تیم به خوبی از پس انجام این کار برآمده است. ظاهر GLA 45 بسیار جوان‌پسند و امروزی است و به خوبی در میان دل جوانان کشورمان نیز جای خود را پیداکرده است. جلوپنجره این خودرو از نوع تخت می‌باشد و قسمت پایینی چراغ‌های جلو به سمت این جلوپنجره مایل شده‌اند که تابه‌حال شاهد انجام این کار از سوی بنز نبوده‌ایم. دریچه ورودی هوا به 3 بخش تقسیم‌بندی شده است. طراحی کشیده کاپوت بنز GLA 45 و خطوط برجسته و حجم دهنده، ظاهر زیبایی را به این خودرو بخشیده است.

بنز GLA 45 AMG؛ سریع ترین هاچبک ایران

طراحی پشتی این اتومبیل نیز حالت اسپرت و لوکس نمای روبرویی را حفظ کرده است. در این بخش شاهد 2 چراغ عقب ذوزنقه‌ای شکل و سپر عقبی حجیم که دو خروجی هوا را درون خود جای‌داده است می‌باشیم. کیت بدنه‌ی AMG و همین‌طور رینگ‌های فابریک این اتومبیل، زیبایی کم‌نظیری را به این خودرو هدیه داده‌اند.

 

فضای داخلی کابین بنز GLA 45

بنز GLA 45 AMG؛ سریع ترین هاچبک ایران

هنگام ورود به کابین این بنز، به‌سرعت متوجه خواهید شد که با یک خودروی سوپر اسپرت مواجه هستید. لوازم داخلی باکیفیت بالا و نمایشگر 8 اینچی روی داشبورد در کنار تریم کربنی نمای روبرو در ترکیب با ظاهری خشن، این حس اطمینان را به سرنشینان القا خواهند کرد که چیزی فراتر از انتظار آن‌ها در این خودرو فراهم‌شده است.

با خرید بنز GLA 45 AMG، ترکیب رنگ صندلی‌ها و به‌طورکلی طراحی کابین دچار تغییرات گسترده‌ای می‌شود که شاید به نظرتان خوشایند نباشد. زیرا بسیاری از رانندگان پس از خرید بنز GLA 45 نسخه AMG تریم داخل کابین این خودرو را بچگانه و ساده توصیف کرده‌اند.

 

مشخصات فنی، ایمنی و قیمت بنز GLA 45

در رابطه باتجربه رانندگی با این هاچبک فوق لوکس باید گفت، تعویض دنده در این خودروی زیبا در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد و از کنترل و هندلینگ سطح بالایی برخوردارند. قدرت خروجی موتور چهارسیلندر 2 لیتری بنز GLA 45 توانایی تولید نیروی 381 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن متر را دارد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر با این خودرو فقط در 4.4 ثانیه با مصرف سوخت ترکیبی 10 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت اسپرت، صورت می‌گیرد که گزینه‌ای اقتصادی جهت خرید نیست و البته که مالکان این خودرو نیز به دنبال رانندگی اقتصادی نبوده و اولویت آن‌ها در خرید بنزGLA45 سرعت است. سیستم دستیار ترمز، سیستم قرارگیری در بین خطوط و سیستم کمکی نقطه کور در کنار هندلینگ و چسبندگی بسیار مناسب و سطح بالا، رانندگی با این خودرو در بزرگ‌راه‌ها را امن‌تر و آسان‌تر کرده است. درنهایت اگر قصد خرید این خودرو سوپر لوکس در لباس هاچبک رادارید، قیمت خرید و فروش مرسدس بنز GLA 45 در بازار ایران قیمتی معادل 750 میلیون تومان می‌باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
2
2
سريع ترين هاچ بك ايران؟؟؟ يعني چي اين حرف؟؟؟؟!!!
سید رسول زنگانلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
1
1
خوش بحال صاحبش.مردم ماشین دارن ما هم ماشین.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار