رقبای دامای x7 در ایران را بشناسید
کد خبر: ۱۳۷۰۰۱
تاریخ انتشار: 2019 February 20    -    ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
در سال 2017 در نمایشگاه‎های خودروی تهران شاهد حضور برند جدیدی با نام زوتی دامای بودیم. خودروسازی زوتی در چین فعالیت خود را از سال2003 آغاز کرد.

از زمانی که قیمت خودروهای باکیفیت ژاپنی و آلمانی در ایران سر به فلک کشید، تولیدات داخلی نیز در کیفیت روند افولی طی کردند و خریداران ایرانی تمایل خود به خرید این خودروها را نیز از دست داده‎اند. در همین شرایط پای خودروهای چینی به بازار خرید و فروش خودرو ایران باز شد. از آن زمان تاکنون هر سال نام برند تازه‎ای از کشور چین را می‌شنویم. برخی برندها مانند برلیانس، لیفان و جک سال‎های زیادی است که در ایران فعالیت می‌کنند. اما در سال 2017 در نمایشگاه‎های خودروی تهران شاهد حضور برند جدیدی با نام زوتی دامای بودیم. خودروسازی زوتی در چین فعالیت خود را از سال 2003 آغاز کرد. در طی این سال‎ها فعالیت اکثر پلتفرم‎های ارائه شده توسط این کمپانی در واقع کپی برداری از برندهای مشهوری مانند فولکس واگن و یا اینفینیتی بوده است. بنابراین نمی‌توان از لحاظ طراحی خارجی نمره قابل قبولی به این کمپانی داد.

رقبای دامای x7 در ایران را بشناسید

اخیراً این خودروسازی دو مدل از شاسی بلندهای خود را با نام دامایX7 و دامایX5 وارد ایران کرده است. با توجه به ناشناخته بودن این برند و خدمات پس از فروش ضعیف و نیز قطعات کمیاب هنوز فروش دامای X7 و دامایX5 به حد چشم‎گیری در ایران نرسیده است. با این وجود این خودرو باید در بازار ایران با رقبای گردن کلفت دیگری مانند سانگ یانگ نیو کوراندو، جکS7 و چری تیگو7 در بازار رقابت کند. در ادامه با این رقبای سرسخت که بر خرید و فروش دامای X7 و دامای X5 تاثیر بسیاری گذاشته‎اند بیشتر آشنا خواهیم شد.

رقبای دامای x7 در ایران را بشناسید

 

چری تیگو 7 و دامای X7

در حال حاضر قیمت دامای X7 در بازار خرید و فروش خودروهای صفر مبلغی حدود 380 تا 420 میلیون می‌باشد. چری تیگو 7 نیز در حالت صفر نزدیک به 380 میلیون قیمت دارد. از نظر امکانات رفاهی خودروهای چینی اکثراً مثل هم هستند. به ویژه که این دو مدل هر دو در سال 2017 و با استانداردها و تکنولوژی‌های جدید نیز ارائه شده‌اند. در بخش فنی موتور توربوشارژ 2 لیتری دامایX7 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک عملکرد بهتری از موتور 1 لیتری با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه چری تیگو 7 ارائه می‌دهد. قدرت موتور 177 اسب بخاری دامای X7 در مقابل قدرت 144 اسب بخاری موتور چری تیگو قرار می‌گیرد. علاوه بر این بیشینه سرعت دامای X7 نیز 40 کیلومتر بر ساعت بیشتر از چری تیگو 7 می‌باشد. علاوه بر این مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تازه وارد نیز از چری تیگو کمتر است و به 9.3 در 100 کیلومتر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت خرید دامایX7 رضایت بیشتری را از عملکرد یک شاسی بلند چینی به شما می‌دهد. از لحاظ امکانات رفاهی نیز دامای X7 یک سر و گردن از چری تیگو بالاتر است.

رقبای دامای x7 در ایران را بشناسید

 

جک S7 و دامای X7

مدل‎های کمپانی جک در ایران جای خود را میان مدل‎های شاسی بلند پر آپشن باز کرده‎اند و خرید و فروش خوبی را نیز در ایران داشته‎اند. اما باید دید که محصول جدید این کمپانی در مقابل دامای X7 تازه وارد چه عملکردی دارد. این بار نیز جکS7 هم با موتور1.5 لیتری خود عملکردی ضعیف تر از دامای X7 را ارائه می‌دهد. عملکرد این موتور شامل قدرت 174 اسب بخاری و گشتاور 215 نیوتون متری می‌شود. که در مقابل گشتاور 250 نیوتون متری دامای X7 حرفی برای گفتن ندارد. اما مصرف سوخت جکS7 نسبت 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است که نسبت به دامای X7 برای مسیرهای داخل شهری بسیار به صرفه تر است. با این اوصاف دامایX7 نیز در مقابل رقبای خود توان رقابت بالایی دارد و شاید با شناخته شدن بیشتر این برند فروش دامایX7 در بازار ایران وضعیت بهتری پیدا کند.

رقبای دامای x7 در ایران را بشناسید

 

ریگان کوپا فلگ شیپ و دامای X7

ریگان کوپا در واقع همان Zotye T600 Coupe است، یکی دیگر از محصولات کمپانی زوتی که در ایران با نام ریگان کوپا مونتاژ می‌شود. این خودرو نیز با حدود قیمتی 350 میلیون تومان در رقابت با برادر بزرگ‎تر خود یعنی دامایX7 ظاهر شده است. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ ریگان کوپا با تولید 156 اسب بخار نیرو و نیز 210 نیوتون متر گشتاور عملکرد ضعیف‎تری در مقابل با دامایX7 دارد. علاوه بر این گیربکس دامایX7 از تکنولوژی تیپ ترونیک بهره می‌برد. در حالی که ریگان کوپا یا زوتی T600 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عادی ارائه می‌شود. از نظر امکانات رفاهی و سیستم های کمک راننده باز هم دامایX7 بهتر از این رقیب خود ظاهر شده است. البته افت کیفیت ریگان کوپا را می‌توان ناشی از مونتاژ آن در ایران دانست.

به طور کلی با این که دامایX7 هنوز زیاد شناخته شده نیست، اما با ارائه خدمات پس از فروش بهتر از سوی نمایندگی‎ها و نیز توجه به عملکرد فنی این خودرو، خرید و فروش دامایX7 می‌تواند در ایران به رقم قابل توجهی برسد.

ویرلن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار