خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی
کد خبر: ۱۳۶۸۰۷
تاریخ انتشار: 2019 February 18    -    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: خرید و فروش گونه‌های حیات وحش ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

امید یوسفی در خصوص آگهی منتشر شده درباره خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی با اشاره به ممنوعیت هر گونه خرید و فروش گونه‌های حیات وحش اظهار کرد: خرید و فروش فلامینگو یا مرغ آتشی در فضای مجازی ممنوع است و هرگونه خرید و فروش در این حوزه باید با کسب مجوز از سازمان محیط زیست باشد.

یوسفی با بیان اینکه از سال ۷۴ به تدریج شرایط دریاچه ارومیه، بحرانی و تعداد فلامینگو‌ها در استان از ۲۵۰ جفت به صفر رسید تصریح کرد: با افزایش تراز آب دریاچه، تعداد این گونه پرنده در استان با بهبود شرایط زیستی افزایش یافت.

یوسفی با اشاره به وضعیت فلامینگو‌ها در استان اضافه کرد: ۴۵ هزار جفت فلامینگو در استان وجود دارد که ۳۵ هزار جفت این پرنده به حوضه دریاچه ارومیه مربوط است و ۱۰ هزار جفت این پرنده در خارج از حوضه آبریز استان است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط زیستی، اقلیمی و دمایی برای فلامینگو در استان مهیاست گفت: لجن زار‌های اطراف دریاچه ارومیه و جزایر ۹ گانه محیط خوبی برای آشیانه سازی این پرنده است.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه فلامینگو‌ها شروع به مهاجرت به استان می‌کنند، افزود: جفت‌گیری این پرنده از اواخر اسفند، شروع و در خرداد هم جوجه‌های این پرنده به دنیا می‌آیند و پایان آذر ماه از استان به کشور‌های لیبی، مصر، جنوب اروپا و شمال اروپا مهاجرت می‌کنند.

خلیلی، رئیس یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: خرید و فروش هرگونه حیات وحش ممنوع است و خواهشمندیم شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه آگهی مبنی بر خرید و فروش گونه‌های حیات وحش شهروندان با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار