چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟
کد خبر: ۱۳۶۵۷۱
تاریخ انتشار: 2019 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
آیا هر روز ساعت ها وقت خود را در مقابل آینه می گذرانید و برای زیباتر کردن تان تلاش می کنید؟ آرایش یکی از شیوه های جذابیت صورت است اما تنها راه حل نیست. شما با چهره بدون آرایش و طبیعی خود هم می توانید به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشید. کافی ست برخی نکات را که در ادامه برایتان آورده ایم، رعایت کنید.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟آیا هر روز ساعت ها وقت خود را در مقابل آینه می گذرانید و برای زیباتر کردن تان تلاش می کنید؟ آرایش یکی از شیوه های جذابیت صورت است اما تنها راه حل نیست. شما با چهره بدون آرایش و طبیعی خود هم می توانید به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشید. کافی ست برخی نکات را که در ادامه برایتان آورده ایم، رعایت کنید.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

حتما جمله «شما هر آنچه می خورید، هستید» را شنیده اید. یک رژیم غذایی سالم می تواند پوست بدن شما را شاداب و درخشان کند. غذاهایی که شما باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید شامل میوه و سبزیجات، مواد حاوی اسید چرب امگا 3 مانند گردو و دانه کتان، مواد حاوی ویتامین مانند پرتقال، سیب زمینی شیرین، کدو و حاوی پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا، عدس، نخود و... است. اگر سعی کنید این مواد را روزانه مصرف کنید پوستی نرم، سالم و شاداب خواهید داشت.

به مقدار کافی بخوابید

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

حتما شما هم متوجه شده اید شب هایی که خوب نمی خوابید، صبح صورت تان شادابی همیشگی را ندارد. یک خواب خوب شبانه، می تواند صورت شما را حتی بدون آرایش هم زیبا نشان دهد. بدن در زمانهایی که شما در خواب هستید، فعالیت ترمیم خود را آغاز می کند. همانطور که گوشی شما نیاز به شارژ دارد، بدن شما نیز باید استراحت کند. مقدار خواب مناسب برای شما 6 تا 8 ساعت است. اگر خوابی کامل داشته باشید، پوست شما شاداب می شود، سیاهی و گودی زیر چشم تان از بین می رود و مهمتر از همه روند پیری شما نیز به کندی پیش خواهد رفت. بنابراین اجازه ندهید که هیچ چیز مانع شما و زیبایی تان شود.

در انتخاب کرم و روغن ها دقت کنید

همانطور که هر چه شما وارد بدن تان می کنید، بر سلامت کلی تان تاثیرگذار است، آنچه شما به پوست یا موهایتان می زنید هم بر زیبایی تان موثر است. پوست شما تا 60% از ماده ای که شما به آن می زنید را جذب می کند، بنابراین باید در انتخاب کرم یا روغن ها دقت بیشتری داشته باشید. از موادی که حاوی پارابن ها و سولفات ها هستند خودداری کنید زیرا منجر به التهاب پوست یا خشکی و مجعدی مو می شوند. بهتر است که تنها از موادی که دارای ترکیبات طبیعی هستند، استفاده کنید.

به پوست تان اهمیت دهید

اگر می خواهید بدون استفاده از کرم پودر ها و پنکک ها پوستی صاف و شفاف داشته باشید، باید به آن رسیدگی کنید. اول از هر چیز شما باید نوع پوست خود را بدانید. پوست تان چرب است یا خشک؟ موادی که شما برای پوست تان استفاده می کنید باید متناسب با نوع پوست تان باشد. علاوه باید شما باید قانون تمییز کردن پوست، تونینگ و مرطوب کردن آن را نیز رعایت کنید. بدین معنی که قبل از خواب پوست تان را تمییز کنید، سپس از تونینگ استفاده کنید و در نهایت کرم مرطوب کننده بزنید و به رختخواب روید. اگر این موارد را هر روز دنبال کنید، سلامت پوست تان را تضمین کرده اید. علاوه بر صورت، استفاده از لوسیون بدن برای دست ها و پاها نیز ضروری ست.

لایه برداری کنید

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

یکی دیگر از نیازهای ضروری برای پوست شما، لایه برداری ست. با لایه برداری پوست شما درخشش خود را به دست می آورد. پوست شما حاوی سلول های مرده ای ست که به مرور می ریزند و جایشان را به سلول های تازه می دهند. شما به کمک لایه برداری، می توانید این روند را سرعت بخشید. اگر سلول های مرده روی صورت تان باقی بماند منجر به بسته شدن منافد پوستی و در نتیجه آکنه و جوش می شوند. اما اگر شما عمل لایه برداری را انجام دهید، سرم و مرطوب کننده هایی که استفاده می کنید، بهتر جذب پوست تان می شوند. کافی ست که این کار را هفته ای 2 بار انجام دهید تا پوستی شاداب و بدون لک و جوش داشته باشید.

ضد آفتاب بزنید

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

از این به بعد قبل از بیرون رفتن از خانه، به جای استفاده از پنکک یا کرم پودر، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب ها روند پیری پوست شما را کندتر می کنند. اگر استفاده از کرم ضد آفتاب را در برنامه روزانه تان جای دهید، در آینده قدردان خودتان خواهید بود. بهتر است از کرم هایی که SPF بالای 30 دارند، استفاده کنید.

چای سبز بنوشید

این که چای سبز آنقدر در میان مردم شهرت و محبوبیت دارد، بی دلیل نیست. چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی ست که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی ست که برای بدن فواید زیادی دارد. کاتچین موجود در آن نیز علاوه بر نابود کردن رادیکال‌های آزاد با تسریع مرگ سلول ‌های سرطانی از سلول ‌های سالم حفاظت می ‌کنند. علاوه بر آن گردش خون را تنظیم می کند، سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و در نهایت بر سلامت و شادابی پوست تاثیرگذار است. اگر به فکر لاغر کردن هستید، خبر خوب این است که چای سبز به کاهش وزن شما نیز کمک می کند. آیا این همه دلایل برای این که این نوشیدنی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید کافی نیست؟

به لبخندتان اهمیت دهید

اگر می خواهید که زیبایی طبیعی داشته باشید، باید به زیبایی دندان هایتان نیز اهمیت دهید. زمانی که دهان به سخن باز می کنید، از بوی دهان تان گرفته تا سفیدی و تمییزی آنها گویای اهمیتی ست که به ظاهرتان می دهید. سعی کنید که هر 6 ماه یک بار به دندان پزشکی بروید و حداقل روزی 2 بار دندان هایتان را مسواک بزنید. با دندان هایی تمییز و دهانی خوشبو، جذابیت شما چند برابر می شود.

صورت تان را ماساژ دهید

 

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

اگر هر روز صورت تان را ماساژ دهید، نه تنها آن را شاداب تر خواهید کرد بلکه روند پیری و ایجاد چین و چروک آن را نیز به تعویق می اندازید. علاوه بر آن، استرس از شما دور می شود و احساس شادابی و نشاط بیشتری می کنید. برای ماساژ صورت می توانید از لوسیون یا روغن های طبیعی چون روغن نارگیل استفاده کنید. با این روش، نه تنها صورت تان را ماساژ می دهید، بلکه آن را به کمک مرطوب کننده ها هیدراته نیز می کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

هر چه از اهمیت آب برایتان بگوییم کم است. هر عملی که در بدن ما صورت می گیرد، وابسته به آب است. از این رو همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید تا بدن تان هیدراته بماند. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب نه تنها مواد سمی را از بدن خارج می کند، بلکه مانع از چین و چروک صورت نیز می شود.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار