خاشقچی در منزل سرکنسول عربستان سوزانده شد
کد خبر: ۱۳۶۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 15    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند که پلیس ترکیه در تازه ترین گزارش خود در خصوص قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی، به شواهدی دست یافته که نشان می دهد احتمالا جسد خاشقچی در منزل سرکنسول عربستان سعودی در استانبول سوزانده شده است.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در گزارش پلیس استانبول آمده است: در منزل سرکنسول سعودی دو چاه و یک تنور که با گاز و چوب مشتعل می شود، کشف شده و احتمال می رود که جسد خاشقچی پس از تکه تکه شدن در این چاه ها سوزانده شده است.

پلیس افزوده است که احتمال می رود در گرمای زیاد تنوری که شدت آن به هزار درجه سانتی گراد می رسد نمونه های دی ان ای خاشقچی از بین رفته باشد.

این گزارش می افزاید: تیم ترور پس از قتل خاشقچی از یک رستوران برای 32 نفر گوشت خام سفارش داده که احتمال می رود در تنور منزل سرکنسول عربستان کباب شده باشند.

بنابر گزارش پلیس، خدیجه چنگیز نامزد خاشقچی که بیرون از کنسولگری در انتظار نامزد خود بوده از قتل جان سالم به در برده است و به گفته پلیس اگر کارمند کنسولگری حضور وی را به داخل کنسولگری گزارش می داد احتمالا به سرنوشت خاشقچی مبتلا می شد.

براساس این گزارش، پلیس تصویری را منتشر کرده که نشان می دهد همدست ترکیه ای که در قتل خاشقچی دست داشته لباس های «مصطفی مدنی» بدل خاشقچی را در دست دارد.

خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) در محل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. ریاض ابتدا قتل وی را انکار کرد اما درنهایت اعتراف کرد که این روزنامه نگار به دست عوامل سعودی کشته شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا اخیراً با مرور فایل‌های صوتی شنود شده از ولیعهد سعودی، دریافته است که وی یکسال قبل در محفلی خصوصی، درخواست قتل خاشقچی را به علت اظهارنظرهای جنجالی او مطرح کرده بود.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
اقا تکلیف رومشخصکنید سوزوندنش تیکه تیکه کردن لطف مشخص کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار