سیل جان ۶ هموطن را گرفت
کد خبر: ۱۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار: 2019 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۱۶ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از حوادث جوی خبر داد.

 مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل، برف و کولاک در کشور اظهار کرد: از روز بیستم بهمن ماه تا ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متأثر از سیل، برف و کولاک بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵ هزار و ۸ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۳۹۴ تیم به ۱۵ هزار ۸۰۰ نفر امدادرسانی کردند، افزود: همچنین ۳ هزار و ۱۶۲ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۱۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به مرگ ۶ نفر بر اثر وقوع این حوادث گفت: ۳ نفر در شهرستان اسدیه خراسان جنوبی، ۱ نفر در لالی خوزستان، ۱ نفر در میرجاوه سیستان و بلوچستان و ۱ نفر هم در فارس به دلیل گرفتار شدن خودروی سواری در مسیر سیلاب فوت شدند و ۱ نفر نیز در شهرستان رودان هرمزگان مفقود است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۸۶۳ دستگاه خودرو از مسیر برف، ۶۱ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و از ۲۴۲ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ دستگاه چادر، ۳۴۲۰ تخته پتو، ۹۰۰ تخته موکت، ۳۲۰۰ کیلوگرم نایلون، ۱۳۹۲ بسته غذایی، ۳۵۰۰ قوطی کنسرو، ۳۷۰ کیلوگرم حبوبات، ۵۴۰ کیلوگرم روغن و ۳۳۹ بطری آب معدنی در بین مناطق مذکور توزیع شد.

وی افزود: امدادرسانی در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار