وضعیت نارنجی آب تهران علیرغم بارش‌ها
کد خبر: ۱۳۶۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اگرچه بارش‌های اخیرحجم ذخایر پشت سدهای تهران را بهتر از پارسال کرده، اما مردم تصور نکنند وضعیت بارش‌ها به گونه‌ای بوده که نباید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

 سید حسن رضوی در پاسخ به این سوال که آیا بارش‌های اخیر در تهران وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران را بهتر از پارسال کرده است، گفت: بارندگی چند روز اخیر مناسب بوده و در ارتفاعات این بارش‌ها به صورت برف بوده است که با توجه به رژیم برفی سدهای تهران این بارش‌ها می‌تواند در آینده و در زمان ذوب شدن برف‌ها مناسب باشد.

وی افزود: حجم ذخایر سدهای تهران اکنون ۵۷۵ میلیون متر مکعب است که هنوز چندان رضایت بخش نیست، اما نسبت به پارسال که وضعیت بارش‌ها خوب نبود ۳۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

رضوی با اشاره به اینکه وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران تا هفته گذشته ۱۸ میلیون متر مکعب کمتر از ذخایر پارسال بوده است، خاطرنشان کرد: این بارش‌های اخیر اگرچه مناسب بوده، اما تهران را از وضعیت خط قرمز وارد خط نارنجی کرده است.

*وضعیت منابع آبی تهران هنوز با خط سبز و شرایط مناسب فاصله دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: وضعیت منابع آبی تهران هنوز با خط سبز که همانا شرایط مناسب است، فاصله دارد و تصور بنده این است که منابع آب تهران هیچ گاه به وضعیت سال‌های خیلی دور که خط سبز بود، نخواهد رسید.

رضوی با تأکید بر اینکه این بارش‌ها نباید ما را فریب بدهد و صرفه‌جویی را فراموش کنیم، گفت: سال آینده شاید از لحاظ تأمین آب نگران کننده نباشد، اما قطعاً مردم نباید صرفه‌جویی را فراموش کنند.

وی افزود: تصور بارش مناسب نباید باعث شود، تا مردم به اسراف آب روی بیاورند، یعنی این گونه تصور نشود که چون بارش‌های پاییز و تا حدودی زمستان خوب بوده پس به هر میزان که می‌خواهند آب را مصرف کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً استفاده از وسایل کاهنده آب می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف و مدیریت مصرف آب شهروندان تهرانی داشته باشند.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
3
اب هست........عرضه وتوان وهمت مسئولین برای ساماندهی نیست....................بالاخره مردم را باید به هر شکلی رنج بدهید با ناتوانایی هاتون................
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار