دومین مرد مسن ایران با ۱۲۸ سال سن در ایلام +عکس
کد خبر: ۱۳۶۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

در روز‌های گذشته تصویری از کارت ملی یک پیرمرد ساکن شهرستان دهلران در فضای مجازی منتشر شد که تاریخ تولد وی سال ۱۲۶۹ شمسی را نشان می‌دهد.

تصویر منتشر شده در فضای مجازی متعلق به «حاتم محمدی» است که بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای در حال حاضر ۱۲۸ سال سن دارد و با این حساب، دومین مرد پیر ایران و مسن‌ترین فرد در استان ایلام محسوب می‌شود.

دومین مرد مسن ایران با ۱۲۸ سال سن در ایلام +عکس

بنا بر مشخصات شناسنامه‌ای، حاتم محمدی در ۲۴ شهریور ماه سال ۱۲۶۹ شمسی در شهرستان دهلران متولد شده که اصالتا اهل روستای سرکمر زرین آباد از توابع دهلران است.

حاصل این ۱۲۸ سال زندگی آقای محمدی ۱۰ فرزند (۶ فرزند پسر و ۴ فرزند دختر)، ۲۷ نوه و ۲۲ نتیجه بوده است. در حالیکه رسانه‌های خبری پیش از این اعلام کرده بودند مرد ۱۲۱ ساله اهل کشور شیلی پیرترین مرد جهان است، اما یک پیرمرد همدانی به نام آصفی همدان با ۱۳۰ سال سن عنوان پیرترین مرد جهان را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب حاتم محمدی از طایفه نوکرپیر (یکی از طوایف شهرستان دهلران) دومین مرد پیر جهان و مسن‌ترین مرد استان ایلام است.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
4
اینا بیشترش الکیه

چون40 سال پیش در اکثر شهرستان ها و در نقاط روستایی برای دادن شناسنامه دقت کافی نمیشد و اصلا مدارک خاصی نمیخواست و صرفا از طرف میپرسیدن متولد چه سالی هستی و اون هم میگفت مثلا 1331

اما امروزه دیگه امکان اینجور اشتباهات خیلی کم شده چون بدون گواهی بیمارستان معمولا برای کسی شناسنامه صادر نمیکنن
محسن1248
|
United States
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
3
عرق عزراییلو دراورده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
فسیل زنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار