حیواناتی که صاحب ارث شدند
کد خبر: ۱۳۵۹۵۶
تاریخ انتشار: 2019 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

بعضی از مردم به قدری به حیوان خانگی خود علاقه دارند که آن را مانند فرزند خود می دانند و حتی هزینه ی بسیار زیادی را صرف خوراک، سلامتی و وسایل آن می کنند. گاهی این علاقه تا جایی پیش می رود که شخص ثروت خود را برای حیوان خانگی اش به ارث می گذارد.

 حتماً برایتان غیر قابل تصور است اما این اتفاق بی سابقه نیست و حیوانات خوش شانسی بوده اند که صاحبان شان هزاران و حتی میلیون ها دلار برایشان به ارث گذاشتند. در ادامه با تعدادی از این حیوانات خانگی خوش شانس آشنا خواهیم شد.

حیواناتی که صاحب ارث شدند

۱- همسر کارگردان «پیشتازان فضا» بیشتر از ۳ میلیون دلار برای حیوانات خانگی اش به ارث گذاشت
طبق شنیده ها، مجل برت راندبری، همسر جین راندبری، کارگردان درگذشته ی فیلم مشهور «پیشتازان فضا» (Star Trek)، بعد از مرگش در سال ۲۰۰۸، ۲/۶۵ میلیون پوند یعنی حدود ۳/۳ میلیون دلار برای حیوانات خانگی خود به ارث گذاشت.
علاوه بر این، برت راندبری ۶۶۲ هزار پوند برای مستخدمه ی خود باقی گذاشت و به او اجازه داد به زندگی در عمارت خانوادگی آن ها ادامه دهد و از گربه ها و سگ های زیادی که در آنجا زندگی می کردند مراقبت کند.

۲- ثروتمندترین سگ دنیا یک ژرمن شفرد به نام گونتر است
گونتر سوم، سگی از نژاد ژرمن شفرد بود که بعد از مرگ صاحبش، کارلوتا لیبنشتاین در سال ۱۹۹۲ که یک کنتس آلمانی بود، ۶۵ میلیون دلار به آن به ارث رسید. کسانی که کار اداره ی ارثیه ی این سگ را برعهده داشتند، این پول را سرمایه گذاری و به ۳۷۵ میلیون دلار تبدیل کردند. این سرمایه هم در نهایت به پسر گونتر یعنی گونتر چهارم رسید.
گونتر چهارم و تیمی که مسئول تریبت و نگهداری از آن هستند، از این پول برای خرید بهترین عمارت ها و ویلاها در سرتاسر دنیا (از جمله یکی از املاک مدونا، خواننده ی مشهور امریکایی) استفاده کرده اند و حالا گونتر چهارم، ثروتمندترین سگ دنیا محسوب می شود.

۳- مردی تمام ثروتش را به جای فرزندانش، برای گربه ی سیاهش به ارث گذاشت
طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، ثروتمندترین گربه ی دنیا، گربه ی سیاه رنگی به نام بلکی است که بعد از مرگ صاحبش، بن رئا در سال ۱۹۸۸، ۷ میلیون پوند (حدود ۱۲/۵ میلیون دلار) به ارث برد. بن رئا که یک فروشنده ی عتیقه جات بود، بخش زیادی از ثروتش را برای گربه ی عزیزش به ارث گذاشت.
بن رئا وصیت کرد از ثروتش چیزی برای خانواده اش نرسد. او مبالغ زیادی را به چندین مؤسسه ی خیریه که فعالیت آن ها مربوط به گربه ها بود، اهدا کرد و آن ها را مکلف کرد که از گربه اش، بلکی مراقبت کنند.

۴- یک زن بیوه، ثروت ۱۳ میلیون دلاری اش را برای گربه اش به ارث گذاشت
ماریا آسونتا، که بیوه ی ثروتمند یک سرمایه دار بانفوذ ایتالیایی در حوزه ی املاک بود، بعد از مرگش در سال ۲۰۱۱، ثروت ۱۰ میلیون یورویی (حدوداً ۱۳ میلیون دلاری) خود را برای گربه اش، توماسو به ارث گذاشت.
آسونتا هیچ فرزندی نداشت و ثروت گربه اش را به پرستار خود سپرد. این پرستار که سال ها از خود آسونتا مراقبت کرده بود، در مصاحبه ای بیان کرد که نمی دانسته زنی که آن همه سال از او مراقبت کرد تا این حد ثروتمند بوده. زن پرستار و گربه ی آسونتا، بعد از مرگ این زن، برای آنکه دست کلاهبرداران به آن ها نرسد، به مکان نامعلومی در بیرون شهر رم نقل مکان کردند.

۵- مردی به خاطر ارثیه ی ۳ میلیون دلاری مادرش برای سگ هایش به دادگاه شکایت کرد
گیل پوزنر، که از ثروتمندان میامی امریکا بود، بعد از مرگش در سال ۲۰۱۰، یک سپرده ی امانی به ارزش ۳ میلیون دلار و همینطور یک عمارت ساحلی در میامی برای سگ شی هوا هوایش به نام کانچیتا و دو سگ دیگرش به ارث گذاشت.
طبق شنیده ها، گیل پوزنر هر ماه ۸ هزار دلار خرج کانچیتا می کرد. پوزنر هدایای گران قیمتی برای این سگ می خرید، ناخن هایش را مانیکور می کرد و آن را برای خوردن ناهار به یکی از کلاب های ساحلی میامی می برد، و این ها تنها بخشی از هزینه هایی بود که صرف این سگ می شد.
بعد از مرگ خانم پوزنر، پسرش با این ادعا که مستخدمه اش او را مجبور کرده بود چنین مبلغ هنگفتی را برای سگ هایش به ارث بگذارد، به دادگاه شکایت کرد. اما معلوم نیست که نتیجه ی این پرونده چه شد.

۶- زن میلیاردری ۱۲ میلیون دلار برای سگش به ارث گذاشت، اما بعدها به حکم یک قاضی از مبلغ آن کم شد
بعد از مرگ لیونا هلمزلی در سال ۲۰۰۷ که زنی میلیاردر و سرمایه دار بانفوذی در حوزه ی املاک و هتل بود، ۱۲ میلیون دلار به سگ مالتیزش به نام ترابل به ارث رسید.
یک سال بعد، با نظر یک قاضی، ۱۲ میلیون دلار بیشتر از هزینه ی لازم برای نگهداری از یک سگ تشخیص داده شد و با حکم آن قاضی، مبلغ ارثیه ی ترابل به ۲ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. ترابل سال های آخر عمرش را در شهر ساراسوتای ایالت فلوریدا به همراه مراقب جدیدش گذراند و در سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت.

۷- دو سگ از نژاد کولی در انگلستان یک مزرعه ی ۲۰ هزار متر مربعی به ارث بردند
در انگلستان، زنی به نام نورا هاردول برای دو سگ کولی اش به نام های تینا و کیت، حدود ۵۰۰ هزار دلار پول و زمینی به وسعت بیش از ۲۰ هزار متر مربع به ارث گذاشت.این سگ ها بعد از مرگ صاحب شان در سال ۲۰۰۲، در ملک هاردول به زندگی ادامه دادند و باغبان ملک از آن ها مراقبت می کرد.

۸- مردی ۶ میلیون دلار برای سگش به ارث گذاشت
مردی از اهالی لس آنجلس که ثروتش را از راه فروش لوازم حمام ها و دستشویی های مجهز و اعیانی به دست آورده بود، بعد از مرگش در سال ۱۹۹۸، بیشتر ثروت ۶ میلیون دلاری اش را برای سگ کوکر اسپانیلش به نام سامانتا به ارث گذاشت.
این مرد وصیت کرده بود سالانه فقط ۶۰ هزار دلار از ثروتش به صورت مستمری به نامزدش تعلق بگیرد و علاوه بر این، زن را مکلف کرده بود از سگش سامانتا هم مراقبت کند. با این حال، با مرگ سگ، مستمری نامزد مرد هم قطع شد.
نامزد مرد، با این ادعا که با او کمتر از یک سگ رفتار شده، به دادگاه شکایت برد و بیشتر از ۲ میلیون دلار از ثروت مرد را خواستار شد. این پرونده در نهایت به صورت خصوصی و خارج از دادگاه حل و فصل شد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار