ایجاد تناسب در انواع صورت
کد خبر: ۱۳۵۵۵۴
تاریخ انتشار: 2019 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
همان قدر که تناسب در استایل و اندام اهمیت دارد، داشتن چهره‌ای متناسب نیز مهم است. اما قبل از اینکه بدانید چطور این تناسب را میتوان ایجاد کرد، باید با انواع صورت آشنا شوید. در مورد فرم‌های گوناگون صورت هم فرمول اندازه‌گیری ساده‌ای وجود دارد که به شما می‌گوید شکل صورت شما چیست و یا به کدام فرم نزدیک‌تر است.

ایجاد تناسب در انواع صورت«تابناک باتو» همان قدر که تناسب در استایل و اندام اهمیت دارد، داشتن چهره‌ای متناسب نیز مهم است. اما قبل از اینکه بدانید چطور این تناسب را میتوان ایجاد کرد، باید با انواع صورت آشنا شوید. پیش از این برایتان از انواع فرمهای اندامی گفتیم و اینکه چطور می‌توانید بفهمید فرم اندام شما در کدام دسته قرار می‌گیرد. در مورد فرم‌های گوناگون صورت هم فرمول اندازه‌گیری ساده‌ای وجود دارد که به شما می‌گوید شکل صورت شما چیست و یا به کدام فرم نزدیک‌تر است. قطعا فرم‌های مختلف بسیاری وجود دارند اما در این مطلب ما به معرفی متدوال‌ترین شکل‌ها می‌پردازیم.
هفت فرم اصلی و پایه صورت عبارتند از صورت بیضی، مثلثی، قلبی، گرد، الماسی، مستطیل و مربع که در این مطلب توضیح می‌دهیم که برای ایجاد تعادل در این صورت‌ها و تناسب هرچه بیشتر برای هر کدام چه مدل مو، چه آرایش و چه فریم عینکی مناسب‌تر است. با اندازه‌گیری طول صورت (از بالاترین قسمت پیشانی، جایی که مو روییده تا خط چانه)، عرض صورت (در موازات گونه‌ها از سمت چپ به راست صورت) و اندازه پهنای فک می‌توانید تشخیص دهید صورت شما، کدام یک از مدل‌هایی است که نام بردیم.

انواع صورت
صورت بیضی ایده‌آل‌ترین فرم از انواع صورت محسوب می‌شود. از این جهت ایده‌آل است که تقریبا انواع مدل مو، آرایش صورت و فریم عینک برای این نوع صورت‌ مناسب است. علاوه بر این در صورتی که این افراد بلندی گردن مناسبی داشته باشند، تقریبا تمام انواع یقه و اکسسوری‌ برایشان خوب و متناسب است و می‌توانند هرطور که دوست دارند روسری و شال خود را ببندند.

انواع صورت
صورت گرد فرم متدوال دیگریست، در صورت گرد طول و عرض صورت تقریبا برابر است و زوایای فک نرم و گرد هستند. به طور کلی در این نوع صورت هیچ زاویه تیزی وجود ندارد و فرم کلی شبیه به یک دایره متقارن است. هنگام آرایش صورت گرد، برای اینکه صورت کشیده‌تر به نظر برسد و به فرم بیضی نزدیک شود، به وسیله کانتورینگ در دو طرف صورت زیر استخوان گونه را تیره کنید و روشن‌ترین درجه کرم را در مرکز صورت به صورت عمودی استفاده کنید تا توجه از گردی صورت به سمت کشیدگی آن جلب شود. در آرایش این فرم صورت بهتر است تمرکز روی چشم‌ها باشد و بیش از لب و گونه به آن پرداخته شود. فرم ابروی این افراد نباید گرد و هلالی باشد و بهتر است شکست و زاویه داشته باشد تا بر گردی بیشتر صورت تاکید نکند. برای انتخاب فریم مناسب عینک باید به سراغ مدل‌های زاویه‌دار و ظریف بروند. یقه هفت بلند باعث می‌شود صورت گرد کشیده‌تر به چشم بیاید و استفاده از گردنبند‌های بلند و ظریف هم به این موضوع کمک می‌کند. افراد با صورت گرد باید موها را صاف در امتداد دو طرف صورت رها کنند تا بلندی و صافی موها گردی بیش از حد صورت را دفع کند. دقت کنید که این افراد نباید موها را پشت گوش بزنند و بلندی مو حداقل تا زیر چانه باشد مگر اینکه بخواهند مدل موی کوتاه پسرانه بزنند.

انواع صورت
صورت مربع یا مستطیل تا حد زیادی ویژگی‌های مشترک دارند، تنها تفاوت این دو فرم در کشیدگی صورت مستطیل است که بیشتر در میان آقایان رایج است. در صورت مربع اندازه طول و عرض صورت یکسان است و زوایه‌های فک و پیشانی تیز و چهارگوش هستند. در صورت مستطیل اندازه طول کمی بیشتر از عرض است اما زاویه‌های فک و پیشانی همچون صورت مربع تیز هستند و فک خط صاف واضحی دارد. این صورت‌های چهارگوش بیشتر بین مردان رایج هستند اما اگر خانمی با این فرم صورت ترجیح می‌دهد که صورت گردتری داشته باشد می‌تواند با کانتورینگ در آرایش از شدت تیزی زاویه‌ها بکاهد، فقط کافیست با رنگ تیره در قسمت زوایا سایه ایجاد کند تا صورت گردتر و کوچک‌تر به نظر برسد. بهتر است افراد با صورت‌های زاویه‌دار عینک‌های فریم گرد یا بیضی استفاده کنند. عینک‌های فرم خلبانی یا نیم‌دایره برای این گروه مناسب‌تر هستند. فردی با صورت مستطیل باید از پوشیدن لباس‌هایی با یقه زاویه‌دار و شکسته خودداری کند و بیشتر به سراغ یقه‌های منحنی برود. با وجود اینکه اغلب ویژگی ها برای صورت مربع و مستطیل یکی هستند، در مورد مدل مو صورت‌های مربع باید موی بلند و خرد داشته باشند چون هرچه مو کوتاه‌تر و به خط چانه نزدیک‌تر باشد مربع‌تر دیده می‌شوند، اما برای صورت مستطیل موی بلند و یکدست در امتداد صورت باعث می‌شود صورت کشیده‌تر از قبل دیده شود بنابراین توصیه می‌شود موی کوتاه و خرد را امتحان کنند.

انواع صورت
صورت قلبی فرم دیگری از انواع صورت است که درآن پهنای پیشانی زیاد و عرض چانه کم است، چانه صورت قلبی کشیده و نوک‌تیز و شبیه یک مثلث وارونه است. اگر فردی با صورت قلبی بخواهد چهره‌اش به فرم بیضی نزدیک شود، باید در قسمت شقیقه‌ها و گونه‌ها با کرم پودر تیره کانتورینگ انجام شود تا از پهنای قسمت بالایی صورت کاسته شود. برای پنهان کردن عرض بیش از حد پیشانی در صورت قلبی پیشنهاد می‌شود که از مدل موی چتری استفاده کنند. همچنین، برای انتخاب عینک مناسب صورت قلبی باید به سراغ فریم‌های ظریف با رنگ‌های روشن بروید. در هنگام لباس دقت کنید که یقه‌هایی که باز بودن آن‌ها به سمت پایین و عمودی است باعث می‌شوند که چانه درازتر دیده شود، بهترین فرم یقه برای این نوع صورت یقه قایقی است.

انواع صورت
صورت مثلثی دقیقا برعکس صورت قلبی است. فک در این صورت زاویه‌دار و پهن و پیشانی کم عرض و کوچک است. برای ایجاد تعادل در این فرم چهره، با استفاده از کرم تیره در دو طرف چانه و کرم روشن در پیشانی میتوان کانتورینگ مناسبی برای متعادل‌سازی چهره انجام داد. علاوه بر این برای آنکه تمرکز از چانه دور شود، در این فرم صورت باید بیشتر به آرایش چشم پرداخته شود. افراد با صورت مثلثی می‌توانند از عینک‌های بزرگ و پهن استفاده کنند تا عرض پیشانی و چانه نسبت به هم تناسبی پیدا کنند.
اما فرم الماسی نوع دیگری از انواع صورت است که در قسمت چانه و پیشانی باریک و کم عرض و در قسمت گونه‌ها برجسته و عریض است. درواقع فک، چانه و گونه‌ها زوایایی میسازند که شکل لوزی از آن بدست می‌آید. در فرم الماسی بهتر است از رژگونه‌ استفاده نشود یا از رژگونه‌های مات استفاده شود. درهر چهار گوشه این فرم صورت با استفاده از کرم‌های تیره می‌توان زوایه‌ها را نرم و گرد کرد تا فرم چهره به حالت بیضی نزدیک شود. توصیه می‌شود افراد با چنین فرم صورتی از پوشیدن یقه‌های زاویه‌دار و همچنین عینک‌های فریم هندسی خودداری کنند.

بپوشیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار