غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان
کد خبر: ۱۳۵۵۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 11    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
از ویژگی های منحصر به فرد فرهنگ عمان داشتن غذاهای خوشمزه ای است که حسابی آدم را وسوسه می کند. از خرما و قهوه گرفته تا برنج و کباب؛ عمانی ها غذاهای خوش طعمی دارند که محال است گردشگران بدون چشیدن مزه آنها این کشور را ترک کنند. در ادامه تعدادی از غذاهای عمان را به شما معرفی می کنیم تا هنگام سفر به این کشور مزه آنها را امتحان کنید.

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمانبه گزارش «تابناک با تو»؛ از ویژگی های منحصر به فرد فرهنگ عمان داشتن غذاهای خوشمزه ای است که حسابی آدم را وسوسه می کند. از خرما و قهوه گرفته تا برنج و کباب؛ عمانی ها غذاهای خوش طعمی دارند که محال است گردشگران بدون چشیدن مزه آنها این کشور را ترک کنند. در ادامه تعدادی از غذاهای عمان را به شما معرفی می کنیم تا هنگام سفر به این کشور مزه آنها را امتحان کنید.

مَجبوس

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

مَجبوس یا مکبوس نوعی برنج سنتی مخلوط است که در اصل به عربستان تعلق دارد. این غذا در کشورهای عربی خصوصا عمان طرفداران زیادی دارد. مجبوس با برنج (معمولاً باسماتی)، سبزیجات، گوشت یا مرغ و مخلوطی از ادویه‌ جات گوناگون درست می شود. این غذا گاهی اوقات با ماست، سالاد، نان سنتی و سس گوجه سرو می شود.

شوا

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

شُوا نوعی گوشت گریل شده است که عموما برای مناسبت های ویژه مانند عید تهیه می شود. فرایند پخت شوا زمان زیادی می برد. در واقع عمانی ها روز اول عید گوشت را تهیه می کنند و روز دوم یا سوم آن را می خورند. برای تهیه شوا آن را در ادویه های عمانی غلت می دهند سپس آن را در برگ درخت موز یا نخل می پیچند و داخل تنوری سنگی قرار می دهند که پخت آن یک تا دو روز طول می کشد. شاید شیوه پخت آن کمی عجیب باشد اما طعم بی نظیری دارد. اگر به عمان و شهر مسقط سفر کردید پیشنهاد می کنیم این کباب لذیذ و خوشمزه را حتما امتحان کنید.

نان عمانی

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

نان عمانی انواع مختلفی دارد یکی از آنها ضخیم و دایره ای شکل و دیگری ترد، نازک و برشته است. بیشتر عمانی ها نان را در خانه خود می پزند اما می توان آن را از نانوایی هم تهیه کرد. این نان های سنتی معمولا در رستوران ها در کنار وعده های غذایی قرار داده می شوند.

خرما

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

درختان خرما به وفور در سراسر عمان دیده می شوند و انواع خرماهای خوشمزه ای که در این کشور وجود دارد آب در دهان می اندازد. شاید معرفی خرما به عنوان غذا برایتان عجیب باشد اما این خرماهای خوشمزه در اندازه ها، رنگ ها و طعم های مختلف به عنوان بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ میهمان نوازی عمانی ها محسوب می شود. عمانی ها خرمای خشک را با ارده، کنجد و پودر نارگیل مخلوط می کنند. همچنین از آن برای تهیه انواع شیرینی و دسر عمانی استفاده می شود.

قهوه

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

قهوه نیز مانند خرما یکی از مهم ترین بخش های مهمان نوازی عمانی ها را تشکیل می دهد. قهوه عربی به عطر، طعم، نحوه خشک کردن و دم کردنش معروف است. این قهوه معمولا با پودر هل مخلوط و به همراه حلوای عمانی سرو می شود. اغلب عمانی ها در طول روز چند بار قهوه می نوشند و گاهی اوقات آن را آماده می کنند و به خانه همسایه می روند تا در کنار هم از نوشیدن قهوه لذت ببرند.

مِشکاک

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

مشکاک همان کباب خودمان است. عمانی ها برای تهیه کباب گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ را در ادویه های مختلف، خصوصا کاری می خوابانند و پس از آماده شدن آن را با نان عمانی میل می کنند. این غذا نیز در سراسر این کشور به ویژه هنگام جشن ها و مراسم های مختلف سرو می شود.

حلوا

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

حلوا در زبان عربی به معنای دسر است اما عمانی ها به شیرینی معروف خود حلوا می گویند. بافت این دسر از کاستارد هم ضخیم تر است و با وجود این قهوه ای رنگ است از هیچ شکلاتی برای تهیه آن استفاده نشده. حلوای عمانی شامل شکر، عسل، گلاب، تخم مرغ، چند نوع ادویه و انواع مغزهاست. عمانی ها معمولا آن را در یک بشقاب بزرگ می گذارند و دور آن قاشق می گذارند تا مهمانان هرچقدر که می خواهند بردارند. آنها این دسر را با خرما و قهوه میل می کنند.

لبن

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

لبن در زبن عربی به معنای شیر ترش است. در واقع لبن عمانی همان دوغ است و از ماست و کره شیر تهیه می شود. این نوشیدنی را معمولا با هل، نعنا و زیره سبز مخلوط می کنند.

هریس

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

هریس هم غذایی است که آن را بیشتر در مناسبت های ویژه درست می‌کنند. این غذا از مخلوط گندم با گوشت تهیه می‌ شود و آن را همراه با یک سس مخلوط سرو می‌کنند.

مشوی (Mashuay)

غذا‌های عمانی؛ سفری به همسایه جنوبی کشورمان

از جمله خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای عمان یک غذایی دریایی به نام مشوی است. این غذا در واقع ماهی شیر کباب شده است که در انواع ادویه جات سنتی عمان غلطانده شده و همراه با یک سس لیموی منحصر به فرد میل می شود. اگر به عمان سفر می کنید به هیچ وجه طعم غذاهای دلنشین آن را از دست ندهید.
دانلود اپلیکیشن برترین ها ویژه اندروید

منبع: مجله اراول

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن1248
|
United States
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
من به خاطر حبسی که به خاطر چک برگشتی خوردم بهم ویزا ندادن عمان
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ازپاسپورت ایرانی اکثر کشورها وحشت دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
1
از شکل غذاهاشون معلومه که شهروندانش اعصابشون آروم و بدون نگرانی از گزانی و دغدغه خاطر زندگی میکنند و این خوراکهارو نوش جان میکنند. خوشا بحالتون.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار