ماهی‌های مرموز هشداری بر وقوع سونامی در ژاپن
کد خبر: ۱۳۵۵۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 05    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
این ماهی‌ها پیش از زلزله‌ای که یکی از ویرانگرترین فجایع تاریخ معاصر به شمار می‌رود نیز سر و کله شان پیدا شده بود، ۱۹ هزار تن در آن زلزله کشته شدند و سایت هسته‌ای فوکوشیما ویران شد. دانشمندان قبل از وقوع زلزله ۲۰۱۰ شیلی که ٨.٨ ریشتر قدرت داشت، هم ماهی‌های اعماق را در ساحل پیدا کرده بودند.

ماهی های مرموز هشداری بر وقوع سونامی در ژاپن

ماهی های مرموز هشداری بر وقوع سونامی در ژاپناختصاصی «تابناک باتو»؛ فضای مجازی ژاپن آکنده از شایعات درباره يک فاجعه طبیعی قریب الوقوع است؛ این شایعات پس از نمایان شدن ماهی های مرموز در سواحل این کشور شکل گرفت. بنا به گزارش (ساوث چاینا مورنینگ پست)، در ده روز اخیر، سه ماهی در خلیج تویوما کشف شده اند که این ماهی ها در عمق سه هزار فوتی اقیانوس زندگی می کنند و به ندرت به سطح می آیند.

در ژاپن اسطوره معروفی درباره پارو ماهی ها وجود دارد؛ به آنها (فرستادگان قصر الهه ی دریا و حوادث) گفته می شود. بنا به گزارش (لایف ساینس) حدود بیست پارو ماهی در ساحل شمال شرقی ژاپن کشف شده اند.

ماهی های مرموز هشداری بر وقوع سونامی در ژاپن

این ماهی ها پیش از زلزله ای که یکی از ویرانگرترین فجایع تاریخ معاصر به شمار می رود نیز سر و کله شان پیدا شده بود، ۱۹ هزار تن در آن زلزله کشته شدند و سایت هسته ای فوکوشیما ویران شد. دانشمندان قبل از وقوع زلزله 2010 شیلی که ٨.٨ ریشتر قدرت داشت، هم ماهی های اعماق را در ساحل پیدا کرده بودند. به همین ترتیب، ماهی های دیگری را هم در ساحل (آگوسان دیل نورت) در فیلیپین چند روز قبل از وقوع زلزله ویرانگر یافتند؛ زلزله ای که در یازدهم فوریه جزیره مینداناو را کامل تخریب کرد.

با این حال، دانشمندان رابطه قطعی و محکمی بین وجود این ماهی ها در ساحل و وقوع زلزله نیافته اند، اما بر این باورند که ماهی ها فجایع طبیعی را احساس می کنند.

ماهی های مرموز هشداری بر وقوع سونامی در ژاپن

راشل گرانت، سخنران زیست شناسی در دانشگاه (آنجلیا روسکین) کمبریج می گوید: وقتی زلزله اتفاق می افتد، تراکم فشار درون صخره ها رخ می دهد و صخره ها بارهای الکتریکی تولید و یون های باردار، الکتریسیته را به طرف آب آزاد می کنند.

بنا به گفته خانم گرانت، این امر ممکن است منجر به شکل گیری ترکیب سمی هیدروژن پروکسید شود و یون های باردار مواد آلی را اکسید کنند که می تواند ماهی ها را بکُشد یا آنها را مجبور کند که عمق اقیانوس ها را رها کنند و به سطح بیایند.

پیدا شدن سه پارو ماهی فقط در ده روز، پیرامون خلیج تویوما، یک رکورد محسوب می شود، به گونه ای که در سال 2015 میلادی فقط تعداد چهار پارو ماهی کشف شده بود.

ژاپن از نظر جغرافیایی گسل های زیادی دارد و در منطقه خطر اقیانوس آرام قرار گرفته، این گسل ها در سال های اخیر فعال شده اند و به طور خاص حوضه نانکای در امتداد ساحل شرقی و مقابل خلیج تویوما نگرانی هایی را برانگیخته است.

کارشناسان می گویند، زلزله در این منطقه با ویرانی های گسترده و خسارات جانی فراوانی همراه خواهد بود و قسمت های بزرگی از توکیو و اوساکا که از بزرگترین شهرهای ژاپن به شمار می روند از بین خواهند رفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
2
34
احتمال وقوعش زیاده سمت ما وقتی ملخها از کوه به دشت سرازیر میشن بعدش سیلاب میاد این چیزا رو نباید اتفاقی دونست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
سمت شما کجاست؟/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار