چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیم
کد خبر: ۱۳۴۵۴۹
تاریخ انتشار: 2019 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
برای هر اندام و هر گردنی باید متناسب با آن یقه لباس مناسب را انتخاب کنید یک خیاط ماهر و آگاه باید با توجه به اندام مراجعه کننده یقه را برای وی طراحی کند خوشبختانه در علم خیاطی انواع یقه‌های فانتزی ومدرن و .. وجود دارد و تنوع زیادی وجود دارد.

چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیمبرای هر اندام و هر گردنی باید متناسب با آن یقه لباس مناسب را انتخاب کنید یک خیاط ماهر و آگاه باید با توجه به اندام مراجعه کننده یقه را برای وی طراحی کند خوشبختانه در علم خیاطی انواع یقه‌های فانتزی ومدرن و .. وجود دارد و تنوع زیادی وجود دارد که بتوان به راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کرد تا اصول لباس پوشیدن را رعایت کرده باشید در این مطلب انتخاب یقه لباس مناسب افراد مختلف به شما خواهیم گفت:

انتخاب یقه لباس مناسب افراد مختلف

یقه لباس نقش مهمی در فرم لباس و مناسب بودن آن دارد. در اینجا با اشاره به چند مدل یقه اصلی و بیان چند نکته ساده درباره آنها، به شما کمک می‌کنم تا یقه مناسبی را برای لباس خود انتخاب کنید تا به بهترین جنبه‌های چهره و اندام شما تاکید کند.

۱-یقه قایقی: این مدل یقه گرد و افقی است و تا روی شانه‌ها باز است و انحنای کمی در قسمت وسط دارد. یقه قایقی و سایر مدل یقه‌های راسته و افقی، برای صورت‌های کشیده مناسب است.
چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیم
یقه قایقی

۲-بلوز‌ها و تی‌شرت‌های یقه‌هفت: ین مدل یقه باعث می‌شود که بیشتر توجه به صورت شما جلب بشود. یقه‌هفت برای بیشتر شکل‌های صورت مناسب است؛ خصوصا برای خانم‌هایی که صورت گرد و مربع شکلی دارند، زیرا صورت را کشیده‌تر و بلندتر نشان می‌دهد؛ همچنین برای افرادی که بالاتنه بزرگی دارند، بسیار مناسب است.

چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیم
یقه هفت

اگر شانه‌های کوچکی دارید به جای یقه‌هفت گود و بلند، یقه‌هفت پهن‌تری انتخاب کنید. افرادی که شانه‌های پهنی دارند هم بهتر است از یقه‌هفت گودتری استفاده کنند. می‌توانید تعدادی از دگمه‌های پیراهن یقه‌دار خود را باز بگذارید تا یک مدل یقه‌هفت ایجاد کنید.

یقه مناسب افراد گردن بلند چیست؟

۳-یقه‌های اسکی و برگردان بزرگ: یقه‌های اسکی و برگردان بلند برای خانم‌های بلند با گردن‌های بلند و همچنین صورت‌های کشیده مناسب است. اگر سینه و بالاتنه بزرگی دارید و چنین یقه لباسی را بپوشید، به‌دلیل داشتن پارچه اضافی، شما را بزرگتر نشان می‌دهد و مناسب شما نیست. برای کم کردن این تاثیر، شانه‌های خود را با یک شنل یا شال بپوشید تا ظاهر کلی شما را متناسبتر کند.
چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیم
یقه اسکی برگردان

۴-یقه ملوانی: این نوع لباس‌ها یقه گرد و بسته‌ای دارند و برای زنانی با گردن بلند و صورت‌های بیضی، مستطیلی دراز، لوزی شکل و مثلث وارونه مناسب است. اگر شما صورتی گرد یا مربع شکل دارید، بهتر است از پوشیدن این مدل یقه خودداری کنید، زیرا تنها باعث می‌شود که صورت شما گردتر و پهن‌تر به نظر برسد.
چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیم
یقه ملوانی

۵-یقه empire: این مدل یقه به شکل مربعی بزرگ یا فرم‌های مختلف به صورت باز است که خطی افقی در زیر سینه دارد. این نوع یقه بهترین مدل برای خانم‌هایی با صورت گرد است، زیرا بیشتر صورت‌های گرد، گردن‌های کوتاهی دارند. همچنین برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگ دارند بسیار مناسب است. در ضمن برای دوران بارداری این مدل یقه‌ها که در قسمت خط افقی زیر سینه چین دار است شکم را می‌پوشاند. این مدل یقه برای خانم‌های ریزه‌اندام مناسب نیست.

۶-یقه‌های گرد باز: این مدل یقه، نوعی یقه یو (U) شکل باز است که برای زنان درشت با چهره‌های پهن مناسب است و باعث ایجاد تعادل در چهره آن‌ها می‌شود. اگر صورتی لاغر و استخوانی و باریک دارید، از پوشیدن لباس‌هایی که چنین یقه‌ای دارند، خودداری کنید.
چگونه یقه مناسب خود را انتخاب کنیم
یقه گرد باز

یقه گرد: اولین و ساده‌ترین مدل یقه‌ای است که همه ما میشناسیم و لباس‌های زیادی با این مدل یقه داریم، یقه گرد انتخابی مناسب و تضمین شده برای خانم‌هایی است که بالاتنه لاغر و ظریفی دارند اگر بالاتنه چاقی دارید بهتر است این مدل یه را فراموش کنید.

یقه هفت: یقه هفت مخصوص خانم‌هایی است که اندام شان به شکل مثلث وارونه است یعنی بالاتنه چاق تری نسبت به پایین تنه دارند، لباس‌های یقه هفت چاق بودن بالاتنه را پنهان میکنند پس اگر بالاتنه درشتی دارید از این مدل یقه استفاده کنید.

یقه مربعی: یقه مربعی ظاهری کلاسیک به خانم‌ها میبخشد و برای افرادی که لباس‌های ساده میپسندند مناسب است، لباس‌های ساده با یقه مربعی شما را بسیار باکلاس نشان میدهند مخصوص اگر لباس مجلسی باشد.

نمناک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار