مشاغلی که ربات‌ها نمی‌توانند انجام دهند
کد خبر: ۱۳۴۴۸۵
تاریخ انتشار: 2019 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
پژوهشگران دانشگاه آکسفورد نیز دریافته اند که ۴۷ درصد کارکنان در ایالات متحده آمریکا پس از استیلای ربات‌ها در سال‌های آینده بیکار خواهند شد؛ اما تعدادی از مشاغل هستند که برای انسان‌ها خواهند ماند و فناوری‌های پیشرفته با وجود رشد هوش مصنوعی نمی‌توانند جایگزینی برای آن‌ها پیدا کنند.

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

مشاغلی که ربات‌ها نمی‌توانند انجام دهنداختصاصی «تابناک باتو»؛ بنا بر نتایج پژوهش هایی که Mckinsey Global در سال 2017 میلادی در کشورهای مختلف دنیا انجام داده است، در دوازده سال آینده، حدود 800 ميلیون تن به دلیل سلطه ی ربات ها، شغل خود را از دست خواهند داد.

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد نیز دریافته اند که 47 درصد کارکنان در ایالات متحده آمریکا پس از استیلای ربات ها در سالهای آینده بیکار خواهند شد؛ اما تعدادی از مشاغل هستند که برای انسان ها خواهند ماند و فناوری های پیشرفته با وجود رشد هوش مصنوعی نمی توانند جایگزینی برای آنها پیدا کنند. از جمله؛

مشاغل هنری و مرتبط با خلاقیت

از جمله صاحبان شغل هایی که از سیطره ربات ها در امان هستند عبارتند از هنرمندان، خوانندگان و نوازندگان و هر کسی که خلاقیت در شغلش یکی از ابزارهای اصلی به شمار می رود. داده های یک ربات نمی توانند اثر خلاقانه واقعی بیافرینند، زیرا اینگونه آثار از ریشه و اساس از عواطف بشری سرچشمه می گیرند.

تعمیر و نگهداری ماشین آلات

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

با وجود اینکه ربات ها با سرعت و قدرت بیشتری می توانند اشیا را گردآوری کنند و بچینند، نمی توانند در حل مشکلات خط تولید که به تحلیل و تجربه نیاز دارد مفید واقع شوند. تعمیر و نگهداری خط تولید از جمله مشاغلی است که بعید به نظر می رسد ربات هایی که خود در معرص خرابی هستند، بتوانند آن را انجام دهند.

آرایشگری

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

با وجود تلاش برای تولید دستگاه های خودکار، استفاده از آنها مهارت فوق العاده ای می طلبد. به علاوه آرایشگری و استفاده از ابزارهای تیز، به کار گرفتن ربات ها را برای آرایشگری به اقدامی خطرناک تبدیل می کند زیرا درست کردن موی مشتریان دقت و مهارت زیادی نیاز دارد.

روانکاوها و متخصصین امور اجتماعی

 

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

متخصص امور اجتماعی و روانکاوها از عاطفه و احساسات برای شنیدن مشکلات و ارائه راه حل استفاده می کنند، به طوریکه یک درمانگر برخلاف ربات ها براساس تجارب مشترک به جای منطق متکی بر داده ها استفاده می کند.

معلم ها

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

معلم ها، قهرمانان ناشناس در جوامع بشری هستند. آنها انرژی بیش از اندازه ای را صرف می کنند و حقوق اندکی را نسبت به اهمیت شغلشان در تربیت نسل های آینده دریافت می کنند. با وجود پیشرفت چشمگیر ربات ها و هوش مصنوعی اعتماد به آنها برای آموزش مهارت های زندگی به کودکان، همدلی با آنها و تفاهم مبتنی بر اخلاق، دشوار است.

کارکنان مراقبت های بهداشتی

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

بعید است که ربات ها بتوانند جایگزین پزشکان و پرستاران شوند. ربات ها مهارت های عقلی و هوش اجتماعی برای برقراری تعامل با بیماران را ندارند.

ارائه دهندگان خدمات به کودکان و سالمندان

مشاغلی که ربات ها نمی توانند انجام دهند

جایگزین کردن ربات هایی که فقط داده ها را پردازش می کنند با مربیان مهدکودک ها و کارکنان خانه های سالمندان، سخت است‌. کودکان و سالمندان در حضور ربات ها احساس امنیت نمی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار