تأثیر سوزش سر دل بر قلب
کد خبر: ۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار: 2015 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
در حال حاضر یک نگرانی جدید در مورد این داروها وجود دارد و این که مهار کننده‌های پمپ پروتن خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهند.

تأثیر سوزش سر دل بر قلبسوزش سر دل اگرچه ناشی از اسید اضافی در معده است و به قلب ربطی ندارد، اما درد سوزاننده آن در پشت قفسه سینه متمرکز شده است.

سالانه بیش از هشت میلیون بیمار با سوزش سر دل به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند. سوزش سر دل شدید که به عنوان ریفلاکس معده به مری شناخته شده است، در نیمی از موارد مشکلات واقعی قلب را رد می‌کند.

ظهور یک گروه از داروها به نام مهار کننده پمپ پروتن یک نعمت غیر مترقبه برای افرادی است که از ریفلاکس شدید رنج می‌برند. این دسته داروها نه تنها از کلاس‌های قبلی بیشتر موثرند بلکه خطر خونریزی‌های گوارشی را نیز کاهش می‌دهند. مهارکننده‌های پمپ پروتن ممکن است واکنش‌های آلرژیک مانند راش ایجاد کنند و همچنین باعث اسهال شوند. ضمن این که برخی مطالعات خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز از دیگر عوارض جانبی این داروها می‌دانند.

در حال حاضر یک نگرانی جدید در مورد این داروها وجود دارد و این که مهار کننده‌های پمپ پروتن خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهند.

با این حال بیماران نباید این علامت را نادیده بگیرند که درد در قفسه سینه همیشه هم به معنای عارضه سوزش سر دل نیست و می‌تواند نشانه ای از خطر حمله قلبی باشد. سایر علائم آنژین یا حمله قلبی عبارت‌اند از تنگی، فشار، دردهای مبهم در قفسه سینه، گسترش درد قفسه سینه به شانه‌ها، گردن و بازوها، ضربان قلب سریع و نامنظم، عرق سرد و پریدگی رنگ پوست، احساس سبکی سر، ضعف، سرگیجه یا تنگی نفس، تهوع، سوء هاضمه و گاه استفراغ، استرس شدید.

علائم سوزش سر دل نیز عبارت‌اند از: درد قفسه سینه و دامنه آن تا گلو، شانه‌ها، گردن و بازوها، احساس بازگشت مواد غذایی به دهان، طعم تلخ اسیدی در پشت گلو، بدتر شدن درد با دراز کشیدن یا خم شدن، ظهور علائم بعد از خوردن غذاهای سنگین یا تند.

منبع: سلامانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار