کاهش آلودگی هوای تهران از جمعه/برف و باران در راه است
کد خبر: ۱۳۴۳۲۳
تاریخ انتشار: 2019 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در سه روز آینده جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است.

امروز و فردا به سبب پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی نظیر تهران، اصفهان، همدان، اراک و کرج رخ می‌دهد و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

‌توصیه می‌شود در این مدت شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

روز‌های پنج‌شنبه و جمعه در سواحل خزر و اردبیل افزایش نسبی هوا را دارد و در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد جنوبی خواهیم داشت.

بعدازظهر جمعه در شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و موقتاً از غلظت آلاینده‌ها در شهر تهران کاسته می‌شود.

از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور آغاز می‌شود.

روز یکشنبه هفته آینده با تقویت این سامانه بارشی دامنه فعالیت آن بخش‌های از شمال غرب و مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد و بارش باران و برف در این مناطق رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و صفر درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یک مهرماه ۹۷) تا ۲۹ دی‌ماه سال جاری ۱۱۵.۲میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۵.۵ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۴.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۹۳.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۴ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۲۷۹.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹ درجه سلسیوس بوده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار