نقشه فراری دادن متهم پرونده پرهام آزادشهر ناکام ماند
کد خبر: ۱۳۴۱۹۸
تاریخ انتشار: 2019 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از سه متهم اصلی پرونده معروف به پرهام آزادشهر، روز گذشته با اسناد جعلی به دنبال آزادی بود که با هوشیاری بازپرس پرونده، این نقشه ناکام ماند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: این متهم با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیارد تومانی زندانی است که افرادی چند روز پیش با مراجعه به دادسرای مرکز استان گلستان و ارائه اسنادی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، قصد آزادی وی را داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: اسناد ارائه شده به بازپرسی، مربوط به پاکدشت ورامین استان تهران بود و برای بررسی درستی یا نادرستی اسناد و توقیف اسناد، نیابت قضایی برای دادسرای پاکدشت صادر شد.

هاشمیان اذعان کرد: روز گذشته چند نفر به دادسرای گرگان مراجعه کردند و با ارائه برگه‌ای که در آن مُهر بازپرسی دادسرای پاکدشت و ثبت اسناد و املاک جعل شده بود به دنبال آزادی این فرد بودند، اما با شک بازپرس و پیگیری از دادسرای پاکدشت ورامین مشخص شد این برگه جعلی و اسناد املاک ارائه شده نیز اعتبار ندارد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: سه نفر بازداشت شدند که در بازجویی‌های اولیه اقرار کردند، برای توقیف سند و آزادی متهم به آنان وعده چهار میلیارد تومان داده شده که ۳۰۰ میلیون تومان آن را به صورت پیش پرداخت دریافت کرده اند.

هاشمیان اضافه کرد: پرونده معروف به پرهام آزادشهر سه متهم اصلی دارد که همه در زندان هستند. این افراد از بیش از سه هزار نفر در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به جیب زدند.

این پرونده در دادسرای شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان در حال رسیدگی بود، اما با توجه به این بیشتر مالباختگان مربوط به استان گلستان هستند با پیگیری دادگستری این استان، پرونده برای ادامه رسیدگی به دادسرای گرگان منتقل شد.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار