طرز تهیه‌ی سوپ بادمجان کبابی
کد خبر: ۱۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار: 2019 January 17    -    ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
بادمجان کبابی، طعمی لذیذ و متفاوت داشته و به ویژه در فصل سرما، خوردن آن خالی از لطف نیست. امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی سوپی متفاوت با بادمجان کبابی را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این سوپ، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی سوپ بادمجان کبابیاختصاصی تابناک باتو؛ بادمجان کبابی، طعمی لذیذ و متفاوت داشته و به ویژه در فصل سرما، خوردن آن خالی از لطف نیست. امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی سوپی متفاوت با بادمجان کبابی را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این سوپ، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی سوپ بادمجان کبابی

مواد لازم:

بادمجان متوسط: دو عدد

روغن زیتون: 5 قاشق غذاخوری

پیاز خلالی شده: دو پیمانه

نمک و فلفل: به میزان لازم

سیر رنده شده: 6 حبه

فلفل قرمز: کمی

آب مرغ: 6 پیمانه

آب لیمو: 4 قاشق غذاخوری

رنده‌ی پوست لیموترش: نصف قاشق چایخوری

آویشن: یک قاشق غذاخوری 

جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
روی پوست بادمجان‌ها سه برش طولی ایجاد کرده و آنها را داخل سینی قرار می‌دهیم. سینی را به مدت سه تا چهار دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم. وقتی یک طرف بادمجان‌ها کبابی شد، آنها را می‌چرخانیم و چهار دقیقه دیگر زمان می‌دهیم تا کاملا کبابی شوند؛ سپس آنها را پوست گرفته و خرد می‌کنیم.

سه قاشق روغن زیتون را در ظرفی ریخته روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. پیاز را اضافه کرده و به مدت هفت تا هشت دقیقه تفت می‌دهیم. نمک و فلفل را به همراه فلفل قرمز، سیر و بادمجان به مواد قبلی افزوده و پس از مخلوط کردن، به مدت پنج دقیقه اجازه می‌دهیم تا روی حرارت ملایم بماند.

مخلوط به دست آمده را داخل مخلوط کن ریخته و اجازه می‌دهیم یکدست شود. سه قاشق آبلیمو یا بیشتر (بسته به ذایقه شما) به مواد اضافه می‌کنیم. رنده‌ی پوست لیموترش و دو قاشق روغن زیتون را می‌افزاییم.

آب مرغ را در قابلمه‌‌ای مناسب ریخته مواد سوپ را به همراه آویشن، به آن اضافه می‌کنیم و پس از مخلوط کردن، اجازه می‌دهیم تا سوپ، جا بیفتد.

سوپ آماده شده را در ظرفی مناسب ریخته و با جعفری خرد شده، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: tareekaa

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار