خارج کردن توده ۵ کیلویی از بدن یک زن ۲۶ ساله
کد خبر: ۱۳۳۲۹۱
تاریخ انتشار: 2019 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: کادر اتاق عمل این بیمارستان موفق به خارج کردن یک توده پنج کیلوگرمی از شکم یک زن 26 ساله اهل این شهرستان شدند.

سعیده رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این بیمار با علایمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن از یکسال قبل به اورژانس بیمارستان سردشت مراجعه کرده بود.

وی بیان کرد: پس از معاینه های اولیه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش های لازم و سونوگرافی توسط متخصص زنان و زایمان، وجود یک توده بزرگ در ابعاد حدودی 40 در30 سانتی متر در شکم این بیمار تشخیص داده شد.

وی گفت: این توده بزرگ از منشا تخمدان چپ بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم، بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

رفیعی اضافه کرد: پس از عمل جراحی این زن که یک ساعت به طول انجامید، این کیست به صورت کامل و بدون پارگی از شکم بیمار با حفظ تخمدان های بیمار با موفقیت خارج شد.

وی گفت: بیمار پس از انجام ریکاوری به بخش جراحی زنان انتقال یافت و در حال حاضر تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی مساعد است.

وی اذعان کرد: کیست مذکور از نوع اندومتریوز (رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم) است که باعث چسبندگی، دردهای شکم، لگن و احتمالا نازایی می شود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار