لاشه‌های الاغ‌های ذبح شده در ابهر جنجالی شد!+عکس
کد خبر: ۱۳۳۲۸۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

طی روز گذشته فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود که نشان از سر بریدن تعدادی «الاغ» و رها کردن بقایای لاشه آن‌ها در حاشیه جاده می‌داد.

این تصاویر در ساعات اولیه به سرعت در فضای مجازی پیچید و اظهار نظر‌های ضد و نقیض در مورد این ماجرا آغاز و موجب ایجاد موجی از نگرانی در بین مردم شهرستان و استان شد.

نخستین اظهار نظر‌ها در مورد لاشه‌های پیدا شده توسط روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر با رسانه‌های محلی ابهر انجام شد که خبر از تشکیل اکیپ‌های بازرسی ویژه برای این موضوع داشت.

لاشه‌های الاغ‌های ذبح شده در ابهر جنجالی شد! +عکس

طی روز گذشته اکیپ‌های مذکور نظارت و بازرسی خود را از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی آغاز کردند تا شاید گوشت حیوانات ذبح شده را کشف کنند، اما گویا در این شهرستان خبری از این گوشت‌ها نبود و می‌توان گفت: در واقع ذبح در محلی دیگر اتفاق افتاده و لاشه‌ها برای معدوم‌سازی به این منطقه منتقل شده است.

فرماندار شهرستان ابهر نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نمی‌توان به قطع یقین اعلام کرد که ذبح و فروش گوشت حیوانات در شهرستان ابهر اتفاق افتاده است.

علی حیدری با اشاره به اینکه امکان ذبح حیوانات در محل دیگر و حمل آن برای معدوم‌سازی در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: این احتمال با توجه به عدم اشرافیت متخلفان به منطقه و معدوم‌سازی لاشه‌ها در منطقه‌ای نزدیک جاده قوی است.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های نظارت نسبت به موضوع کشف و معدوم‌سازی گوشت لاشه‌های مذکور عنوان کرد: این اکیپ‌ها که متشکل از چندین دستگاه ازجمله دامپزشکی است از مراکز مختلف ازجمله اغذیه‌فروشی‌ها و واحد‌های عرضه مواد پروتئینی بازدید داشتند.

*گوشت‌ها پیدا نشد

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر نیز در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت مستمر بر فعالیت واحد‌های عرضه مواد غذایی پروتئینی نظارت دارد، افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط این واحد‌ها برخورد‌های لازم انجام می‌شود.

امیر علی کلانتری با اشاره به اینکه پس از انتشار تصویر بقایای لاشه‌های الاغ در شهرستان خدابنده و به دستور دادستان اکیپی برای کشف و شناسایی گوشت‌های این حیوانات تشکیل شد، گفت: این اکیپ‌ها طی روز گذشته از همه واحد‌های اغذیه‌فروشی و پروتئینی در شهرستان ابهر بازدید داشتند.

وی با اشاره به اینکه گوشت این حیوانات در شهرستان ابهر عرضه و به فروش گذاشته نشده است، بیان کرد: با این وجود نظارت‌ها برای کنترل بازار ادامه دارد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
19
تبديل كوبيده و برگر شد، هضم شد رفت!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
1
15
کاری با مردم کردید که هر چیزی را بخورد مردم میدهند .
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
7
تازه این اولشه و خوبشه ... حالا مونده با این اوضاع ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
حروم که نیست.
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
کسی که این الاغهای بیچاره را به این روز انداخته و گوشت انها را به خورد مردم مسلمان داده روزی تاوان کار زشتش را خواهد داد به خدا روزی به خاک حواهد افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
3
الاغ که خوبه مکروه، بعضی جاها گربه و سگ را سوسیس و کالباس میکنن به خورد ملت میدن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار