قیمت تلفن همراه کاهش یافت
کد خبر: ۱۳۳۱۷۶
تاریخ انتشار: 2019 January 12    -    ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

ابراهیم درستی نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران درباره دلایل کمبود تلفن همراه در بازار داخلی، اظهار کرد: ارزی که از اول سال برای واردات ارز اختصاص شده در مقایسه با سال قبل کمتر است، درحالی که ما به طور ماهانه نیازمند ۸۰۰ هزار عدد تلفن همراه هستیم.

وی افزود: ثبت سفارش انجام شده برای واردات ۳۰۰ میلیون یورو تلفن همراه انجام شد، اما در مقام عمل، تنها ۱۲۳ میلیون یورو از ابتدای سال واردات انجام شده و به اندازه ۲۵ تا ۳۰ درصد سهم بازار، گوشی به کشور آمده است.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران ادامه داد: بخش واردات مسافری به بازار داخلی تلفن همراه کمک کرد تا بخش عمده بازار داخل از این طریق تامین شود، اما اکنون به هر فرد اجازه واردات تنها یک تلفن همراه داده می شود.

وی تصریح کرد: مسافران این گوشی را با ارز کف بازار وارد می‌کنند؛ در صورتی که اگر ارز مورد نیاز وارد کننده را با ارز نیمایی یا حتی بازار آزاد تامین شود، قیمت تلفن همراه کاهش مجدد خواهد داشت.
شتاب افزایش قیمت تلفن همراه در حال حاضر گرفته شده است

ریاست اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: شتاب افزایش قیمت تلفن همراه در حال حاضر گرفته شده است و قیمت آن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد در برخی از برند‌ها کاهش یافته است. تثبت قیمت ارز در کانال ۱۰ هزار تومان تاثیر مشخصی بر کاهش قیمت این محصول داشته است.

وی اظهار کرد: امیداریم گوشی‌هایی نیز که در گمرک مانده است تعیین تکلیف، قیمت گذاری و به زودی در شبکه توزیع قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار