آیا مهریه این زن از کل بودجه ایران بیشتر است؟ +عکس
کد خبر: ۱۳۳۱۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

ثروتمندترین زوج جهان، موسس شرکت بزرگ آمازون و همسرش، پس از ۲۵ سال زندگی مشترک، بزودی از یکدیگر جدا می‌شوند. نحوه تقسیم ثروت ده‌ها میلیارد دلاری این زوج، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

آیا مهریه این زن از کل بودجه ایران بیشتر است؟ +عکش

به گزارش فرارو، جف بزوس، و همسرش مکنزی بزوس، در طول ۲۵ سال زندگی مشترک، شرکت آمازون را از یک کتابفروشی آنلاین کوچک به یک شرکت تجارت الکترونیک عظیم تبدیل کردند. شرکتی که موفقیت روزافزونش، آن‌ها را ثروتمندترین زوج جهان ساخت. آمازون دومین شرکت آمریکایی بود که ارزش آن از یک تریلیون دلار فراتر رفت.

اگر چه خانم بزوس، ۴۷ ساله، رمان‌نویس است، اما آمازون کاملا تصویر عمومی او را تحت‌الشعاع قرار داده است. او نخستین حسابدار آمازون بود و در پیشرفت این شرکت نقش موثری داشت.

خانم بزوس، و شوهرش جف، که چهار فرزند دارند، اواخر هفته گذشته، طی بیانیه مشترکی اعلام کردند که آن‌ها بزودی طلاق خواهند گرفت.

آیا مهریه این زن از کل بودجه ایران بیشتر است؟ +عکش

طلاق میلیاردی
خانواده بزوس، ثروتمندترین زوج جهان هستند. طلاق‌شان از حیث تقسیم احتمالی ثروت میان آن‌ها بی‌سابقه است. البته قبل از جدایی جف از مکنزی، زوج‌هایی بودند که میلیارد‌ها دلار ثروت داشته و طلاق گرفته‌اند. اما تا حالا هرگز پیش نیامده که زوجی، مانند جف و مکنزی، با ثروت ۱۳۷ میلیارد دلاری از همدیگر جدا شوند.

در واقع خانم بزوس، برخلاف بسیاری از زنان ایرانی، به مفهوم رایج در ایران، مهریه ندارد. اما طبق فرهنگ آمریکایی، زوج‌ها معمولا قبل از ازدواج توافقاتی درباره نحوه طلاق و تقسیم ثروت‌شان امضا می‌کنند. تاکنون جزئیات کمی درباره توافقات مالی جف و مکنزی منتشر شده است. در آمریکا، طلاق‌ها تابع قانون ایالتی است. اقامت اولیه و محل تجارت خانواده بزوس در واشنگتن است. قانون ازدواج در این ایالت، تابع قانون موسوم به «دارایی مشترک» (community property) است. یعنی زن و شوهر همه اموالی که در طول زندگی مشترک (معمولا به جز هدایا و ارث) به دست می‌آورند، هنگام طلاق به طور مساوی بین زن و شوهر تقسیم می‌شود.

با این حساب، اگر جف و مکنزی، طبق قانون مزبور، طلاق بگیرند، ثروت ۱۳۷ میلیارد دلاری فعلی‌شان ممکن است به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم شود؛ که در این حالت، سهم خانم بزوس چیزی بیش از ۶۸ میلیارد دلار خواهد بود. این در حالی است که کل بودجه سال آینده ایران، حدود ۴۷ میلیارد دلار است.

با این حال، به گفته روزنامه نیویورک‌تایمز، از دیدگاه برخی وکلا، بعید است که جف و مکنزی بر اساس قانون دارایی مشترک و به شکل قابل‌پیش‌بینی طلاق بگیرند. اگر آن‌ها دارایی‌شان را به طور مساوی تقسیم کنند، ممکن است سهم ۱۶.۱ درصدی آقای بزوس در آمازون به نصف تبدیل شود.

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
یه خانم محترم یک تنه بیشتر از کل مملکتمون می ارزه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
اسم این مهریه نیست تصنیف اموال است. و حق ایشان است. بعد از ازدواج بدست آمده. نه مثل بعضی ها یک ماه زندگی نکرده مهریه اجرا و مرد به زندان می افتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار