مضرات نوشیدن آب یخ برای بدن
کد خبر: ۱۳۲۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 10    -    ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: آب برف و یخ بر خلاف آب باران برای بدن مناسب نیست، آب باران سبک، گوارا، صاف و سودمند است در صورتی که در یک جا به مدت زیادی ثابت نماند.

مضرات نوشیدن آب یخ برای بدن

آب‌هایی که از ذوب شدن یخ و برف بدست می‌آید غلیظ و سنگین است، یخ و برف هر گاه پاک و صاف باشد و مخلوط با مواد پست و مضر نباشد، خوب و بی ضرر است، در قدیم برف را در میان آب می‌انداختند و آب را با آن سرد کنند یا کنار آب در ظرف دیگری می‌گذراشتند تا آب با آن سرد شود.

اصولا آبی که به یخ و برف سرد می‌شود از سایر آب‌ها اختلاطش بیشتر است و چنین آبی برای کسانی که به درد و ناراحتی‌های عصبی مبتلا هستند مضر است، بهتر است این آب را بجوشانند و در معرض هوا بگذارند تا سرد شود آن وقت سالم‌تر می‌شود.

میکروب‌ها میان آب‌هایی بیشتر زندگی می‌کنند که در حدود ۱۵ الی ۲۰ درجه حرارت داشته باشند، حرارت هر چه بیشتر شود میکروب‌ها را نابود می‌کند و هر چه کمتر شود از حرارت و فعالیت آن‌ها کم می‌کند و در هر دو جهت ضرر‌های فاحشی دیده می‌شود، همچنین سایر آب‌های آلوده را وقتی بجوشانند و در معرض جریان هوای پاک قرار دهند به حالت طبیعی و اعتدال برمی‌گردد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
1
0
با این تیتر مزخرفتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار