نکات مهم برای انتخاب فرش مناسب منزل شما
کد خبر: ۱۳۲۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 09    -    ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
استفاده از فرش های مناسب در فضای خانه، نه تنها برای جلوگیری از احساس سرما در کف بوده بلکه عناصر دکوراسیون خانه را با هم مرتبط می سازد و فضای خانه را صمیمانه تر می کند. گاهی انتخاب فرش به عنوان یک عنصر دکوراتیو در آخرین مرحله طراحی فضای خانه قرار می گیرد، اما شما می توانید عکس این حالت را نیز به خوبی انجام دهید.

نکات مهم برای انتخاب فرش مناسب منزل شما

نکات مهم برای انتخاب فرش مناسب منزل شما «تابناک باتو»ـ فرش یکی از مهم‌ترین وسایل منزل است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید.

استفاده از فرش های مناسب در فضای خانه، نه تنها برای جلوگیری از احساس سرما در کف بوده بلکه عناصر دکوراسیون خانه را با هم مرتبط می سازد و فضای خانه را صمیمانه تر می کند. گاهی انتخاب فرش به عنوان یک عنصر دکوراتیو در آخرین مرحله طراحی فضای خانه قرار می گیرد، اما شما می توانید عکس این حالت را نیز به خوبی انجام دهید. به این معنی که اگر فرش زیبایی توجه شما را جلب کرد، اجازه دهید تا نقطه شروع طراحی شما باشد و متناسب با آن رنگ دیوار، لوازم جانبی،کوسن ها، پرده و … را نیزانتخاب و طراحی کنید.

فرش بزرگ ممنوع

برای خانه‌های کوچک انتخاب یک فرش بزرگ که تمام مبل‌ها و صندلی‌ها روی آن قرار گیرد انتخاب درستی نیست. در واقع این تکنیک فقط برای خانه‌های اشرافی زیبا جلوه می‌کند. خانه‌هایی که همه پایه‌های مبل‌ها روی فرش هستند، شلوغ و کوچک به ‌نظر می‌رسند.

نکات مهم برای انتخاب فرش مناسب منزل شما

قوانین چیدمان فرش

یکی از اصول اولیه چیدمان فرش، انتخاب ابعاد مناسب فرش با توجه به متراژ فضاست. ابعاد فرش باید به گونه‌ای باشد که بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد. اگر فضای کوچکی دارید این فاصله تا ۲۰ سانتی‌متر هم می‌تواند کاهش پیدا کند. ولی رعایت تقریبی این فاصله بسیار مهم است.

استفاده از زیر فرشی

قرار دادن موکت در زیر فرش ها مانع سر خوردن و حرکت آنها می شود. به علاوه شما هنگام نشستن یا راه رفتن روی آن، به دلیل نرمی بیشتر، احساس راحت تری خواهید کرد. استفاده از چسب فرش بی فایده است و تنها مواد چسبی آن به کف پوش آسیب می رساند.

نکات مهم برای انتخاب فرش مناسب منزل شما

رنگ فرش

در هر فضای دکوراتیوی رنگ اولین و مهم‌ترین عنصر محسوب می‌شود. توجه به رنگ‌ها خانه شما را در ساده‌ترین حالت هم دکوراتیو می‌سازد و خوشبختانه امروزه گزینه‌های مختلفی برای کف پوش‌ها و فرش‌ها موجود است که دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. فرش‌ها با رنگ و طرح و بافتی که دارند، حس گرما و آرامش را به انسان منتقل می‌کنند. شاید یکی از دلایل صمیمیت و فضای دنج خانه‌های ایرانی نیز به‌دلیل وجود همیشگی فرش در خانه باشد و مهم‌ترین نکته برای چیدمان فرش، ایجاد چنین حسی است. بنابراین از رنگ‌های گرم در چیدمان فرش‌ها غافل نشوید.

خرید فرش برای خانه‌های کوچک

فرش هر قدر زیبا و نفیس هم باشد، اگر بدون در نظر گرفتن ابعاد و نقشه منزل خریداری شود، کارایی خود را از دست می‌دهد. این موضوع به آن معناست که توجه به متراژ، همخوانی با دکوراسیون منزل، رنگ فرش و… باید اولین نکات مد نظر ما به هنگام خرید فرش باشد.

نکات مهم برای انتخاب فرش مناسب منزل شما

انتخاب فرش های طرح دار

گاهی تضاد برای ایجاد فضایی شاد در خانه لازم است. دیوارهای قهوه ای، مبل قهوه ای، فرش قهوه ای و … فضای خانه را یکدست و بی روح نشان می دهد.

نکاتی برای فرش اتاق خواب

برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خوابتان بهتر است فرش را به نحوی انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ سانتیمتر بیرون زدگی داشته باشند اما اگر به فرش‌های بزرگ علاقه‌ای ندارید، قالی کوچک را پایین تختخواب پهن کنید. اما نکته مهم این که حتماً قالیچه از عرض تخت بزرگ‌تر باشد تا فضا دچار ناهماهنگی نشود.

طرح فرش

طرح فرش باید متناسب با سبک کلی طراحی دکوراسیون فضا انتخاب شود. باید بدانید که خانه شما از اصول فضایی کدام سبک پیروی می‌کند. کلاسیک، مدرن، معاصر و… حتی اگر شما از سبک تلفیقی پیروی می‌کنید ارتباط میان اجزای دکوراسیون فضا باید احساس شود.

منبع: زیبا شهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
چقدر تابلو که عکسها دستکاری شده فرشها به عکس اضافه شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
اولی از همه قشنگتر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار