این جلیقه حمله قلبی را پیش‌بینی می‌کند+عکس
کد خبر: ۱۳۲۷۱۶
تاریخ انتشار: 2019 January 08    -    ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

شرکت فناوری سلامت فرانسوی "Chronolife" در نمایشگاه ۲۰۱۹ CES از یک جلیقه از جنس پنبه و قابل شستشوی خود که می‌تواند علائم حیاتی بدن کاربران را اندازه گیری کند، رونمایی کرد.

به گزارش سی‌نت، جلیقه مذکور می‌تواند برای افراد و به خصوص افرادی که مبتلا به مشکلات قلبی هستند و همیشه سکته قلبی در کمین آن‌ها است، مفید باشد، زیرا اگر آن‌ها آگاه باشند که زمان حمله قلبی بعدی آن‌ها چه زمانی است می‌توانند جان خود را نجات دهند.

این جلیقه حمله قلبی را پیش‌بینی می‌کند!

جلیقه مذکور "Chronolife" نام دارد و می‌تواند یک همراه خوب برای افراد مبتلا به "نارسایی مزمن قلب " (CHF) باشد.

با توجه به داده‌های "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها"، بیش از ۵.۷ میلیون بزرگسال در ایالات متحده، مبتلا به "نارسایی مزمن قلب" هستند. افرادی که دیابت یا فشار خون بالا دارند نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. شرکت Chronolife معتقد است که توانایی پیش‌بینی و جلوگیری از حمله قلبی با یک فناوری ظریف و راحتی مانند این جلیقه می‌تواند کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشد.

به گفته توسعه دهندگان، جلیقه مذکور می‌تواند شش علائم فیزیولوژیکی کلیدی بدن را اندازه گیری کند. همچنین جلیقه "Chronolife" با یادگیری ماشین همراه است و به همین دلیل قادر به پیش‌بینی احتمال حمله قلبی در حال وقوع کاربران نیز است. این جلیقه از پنبه و نخ "لایکرا" ساخته شده و قابل شستشو در ماشین لباسشویی است.

درون جلیقه Chronolife حسگر‌هایی تعبیه شده است که می‌توانند مواردی مانند فعالیت الکتریکی قلب، تنفس، دمای بدن و فعالیت عمومی بدنی (از جمله حرکات ناگهانی مانند افتادن) را اندازه‌گیری کند. این داده‌ها به وسیله یک برنامه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

این جلیقه نیاز به اتصال به اینترنت ندارد و تمام داده‌های بدن کاربر را جمع‌آوری و در یک سرویس ابری امن ذخیره می‌کند. این جلیقه نیاز به شارژ شدن ندارد و هنگام شستشو نیاز به برداشتن حسگر‌های آن نیست.

تخمین زده می‌شود قیمت آن ۲۰۰ یورو (۲۲۸ دلار) باشد. شرکت Chronolife قصد دارد تا آن را به پژوهشگران، شرکت‌های بیمه و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمان بفروشد.

در حال حاض این شرکت در حال توسعه دستگاه و لباس‌هایی برای پیش‌بینی "سندرم مرگ ناگهانی نوزاد" (SIDS)، "تشنج ناشی از صرع" و شرایط پزشکی مربوط به "آپنه خواب" (sleep apnea) است. سندروم مرگ ناگهانی نوزاد که به اختصار SIDS نیز نامیده می‌شود، عبارت است از مرگ نابهنگام نوزادان در خواب بدون هیچ‌گونه پیش‌بینی قبلی پزشکی و بدون برجای‌گذاشتن هیچ‌گونه عارضه‌ای در بدن نوزاد که در حین کالبدشکافی قابل تشخیص باشد. به این بیماری مرگ تختخواب نیز اطلاق می‌شود، زیرا اغلب در کودکان در تختخواب روی می‌دهد.

وقفهٔ تنفسی در خواب یا آپنه خواب یک اختلال است که باعث توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب می‌شود. این دوره‌ها آپنه نامیده می‌شود. آپنه‌ها معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول خواهند کشید و در موارد شدید، آپنه‌ها می‌توانند صد‌ها بار در هر شب تکرار شوند. شخص با احساس خفگی به دفعات مکرر از خواب می‌پرد، هر کدام از آن‌ها می‌تواند تا ۲ دقیقه نیز به طول انجامد، اما خود فرد معمولاً از آن‌ها مطلع نمی‌گردد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار