روند کاهش قیمت مرغ در بازار ادامه دار شد
کد خبر: ۱۳۲۶۹۹
تاریخ انتشار: 2019 January 07    -    ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تا ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی از توزیع مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸۹۰۰ تومان در غرفه‌های میادین میوه و تره بار سطح شهر خبر داد و افزود: توزیع مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، طی روز‌های اخیر تاثیر بسزایی در تعادل قیمت مرغ گرم در بازار داشته است.

یوسفی با انتقاد از عرضه مرغ گرم با نرخ ۱۴ هزار تومان در برخی خرده فروشی‌ها بیان کرد: با وجود کاهش قیمت مرغ گرم در بازار، اما برخی خرده فروشی‌ها مبادرت به کاهش نرخ نکرده اند که متاسفانه این امر با واکنش شدید انجمن و مصرف کنندگان روبروست.

بیشتر بخوانید: جزئیات توزیع مرغ منجمد و گوشت قرمز در بازار/ توزیع گوشت گرم گوساله وارداتی از شنبه

وی کاهش تقاضا و توزیع مناسب مرغ منجمد در غرفه‌های میادین میوه و تره بار را دلیل اصلی اُفت یک هزار تومانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ و وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزار تومان می‌داند که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، این نرخ مورد قبول مرغداران نیست.

وی ادامه داد: با استمرار روند مرغ منجمد در بازار پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آتی قیمت مرغ گرم در بازار به تعادل برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از آشفتگی بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: امروز هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ و ذرت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به مرغداران در بازار آزاد عرضه شد. ناگفته نماند که به سبب نبود نهاده‌های دامی در بازار انتظار می‌رود که مسئولان پشتیبانی امور دام تمهیداتی بیندیشند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار