اجرای طرح اتاق اسباب بازی در مدارس از بهمن ماه
کد خبر: ۱۳۲۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 05    -    ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور فرهنگی گفت:‌ جرقه طرح بازی و یادگیری بهمن ماه زده می‌شود.

مهدی علی اکبر‌زاده در نشست هم اندیشی پیرامون طرح بازی و یادگیری که در دبستان محدثه افسریه تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر طرح بازی و یادگیری با قوت پیش برود شاید بازی در آینده به یک روش قوی، ماندگار و اثرگذار تبدیل شود. از این روش یادگیری غافل بودیم در حالیکه بازی و اسباب‌بازی شروع آموزش و تربیت است.

وی افزود: معلمان مهارت‌های لازم را برای استفاده از اسباب بازی در دوره‌های آموزشی تربیت معلم بدست آورده‌اند، با این حال یکی از استلزامات اجرای موفق طرح، آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح از بازی و تولید بازی‌های خلاقانه توسط معلمان است و مجموع بازی‌های انگیزاننده در این پروژه مورد تأکید است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور فرهنگی گفت: جرقه طرح بازی و یادگیری بهمن ماه زده می‌شود و این طرح را در قالب اقدام پژوهی ارائه دادم و نتایج خوبی داشت.

در این مراسم، رخساره فضلی - مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در دنیای کودکی بازی ابزار مهم، موثر و بخشی از زندگی بچه‌هاست. بازی زندگی کودکان است و اگر بازی را از آنها بگیریم گویی آنها را از زندگی محروم کرده ایم.

وی افزود: هدف اتاق اسباب بازی فقط وورد اسباب بازی به مدرسه نیست بلکه هدف توجه و دیدن بچه‌هاست طرح بازی در دوره پیش دبستانی و ابتدایی به دنبال این است که معلمان کار خود را درست انجام دهند و بدانیم چه کاری را نباید انجام داد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ شخصیت و هویت بچه‌ها در این فضاها شکل می‌گیرد اما آیا تمام اسباب بازی‌ها مجوز ورود به مدارس را دارند؟ به معلمان حق می‌دهم دربرابر این طرح‌ها مقاومت کنند، آیا آنها برای این برنامه‌ها آموزش دیده‌اند؟

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
آفتابه لگن هفت دست
شام و نهار هیچ چی
مدارس دولتی عملا با پول والدین اداره میشن، این تصمیمات ضربتی و بدون فکر فقط برای خانواده ها مشکل ایجاد میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار