وزش باد شدید در پایتخت از امشب
کد خبر: ۱۳۲۳۰۳
تاریخ انتشار: 2019 January 03    -    ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی امروز در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق فعال است و به تدریج از فعالیت آن در نوار غربی کشور کاسته می‌شود.

امروز بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف است و در جنوب غرب کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد را شاهد هستیم.

از اواخر وقت امروز تا ظهر جمعه دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، قم، سمنان و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید دارند که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور خیزش گردوخاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

سامانه بارشی فردا در شمال شرق کشور در استان‌های گلستان، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی فعال است و سایر مناطق کشور آسمانی صاف تا ابری خواهند داشت و بعدازظهر جمعه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

فردا با جنوبی شدن جریان‌ها روی دریای خزر در استان‌های واقع در غرب سواحل خزر افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام دارد و، اما روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به تدریج بارش‌ها در جنوب‌غرب و غرب آغاز می‌شود.

امروز سواحل شمالی و فردا نواحی مرکزی شرقی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف با وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و یک درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هشتم دی‌ماه سال جاری ۹۳.۵ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۹.۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۱۶.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۶۸.۱میلی‌متر بوده است، بارش سال جاری ۳۷.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهاردهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۹۳.۷میلی‌متر بوده است.

در بازه زمانی مذکور میانگین گرم‌ترین منطقه نرماشیر در استان کرمان به میزان ۲۹.۲درجه سلسیوس و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری به میزان ۱۳- درجه سلسیوس بوده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار