مرکل همچنان محبوب‌ترین سیاستمدار آلمان
کد خبر: ۱۳۲۲۶۵
تاریخ انتشار: 2019 January 03    -    ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

به نقل از اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی موسسه فورسا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با افزایش ده امتیازی محبوبیتش در مقایسه با ماه سپتامبر گذشته، همچنان محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور است.

مرکل همچنان محبوب‌ترین سیاستمدار آلمان

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از مرکل حمایت می‌کنند. پس از مرکل به ترتیب آنگرت کرمپ کارنبائور، رهبر حزب دموکراتیک مسیحی و رابرت هابک، از حزب سبزها، قرار دارند. کارنبائور از محبوبیت ۵۵ درصدی و هابک از محبوبیت ۵۰ درصدی برخوردارند.

در میان ده سیاستمدار برتر آلمان، نام‌های هایکو ماس، وزیر امور خارجه، دای لینک، رئیس سنا، و اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع، قرار دارد.

نظرسنجی اخیر فوسا همچنین از کاهش محبوبیت اتحاد سوسیال مسیحی بایرن در مقایسه با سپتامبر خبر می‌دهد. رهبر اتحاد سوسیال مسیحی در بایرن و وزیر داخلی آلمان هر دو در مقایسه با نظرسنجی پیشین (ماه سپتامبر) ۱۱ امتیاز از دست داده و در میان ده شخصیت سیاسی برتر قرار نگرفته‌اند.

در این نظرسنجی که در روز‌های ۱۹ و ۲۰ ماه دسامبر انجام شد، ۱۰۰۷ نفر شرکت کردند.

مرکل در نوامبر ۲۰۱۶ یک بار دیگر نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات فدرال آلمان در سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد. او پس از پیروزی در این انتخابات برای چهارمین دور به صدر اعظمی آلمان رسید. با پایان این دوره، او رکورد طولانی‌ترین دوره صدر اعظمی را می‌شکند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار