چینی‌ها خریدار 5000 تن عسل طبیعی از ایران
کد خبر: ۱۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
 مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران از درخواست چینی‌ها برای خرید 5000 تن عسل طبیعی ایرانی خبر داد و گفت: به دلیل ارزان بودن عسل فله‌ای، خریداران خارجی از جمله ترکیه و عراق این محصول را از ایران فله‌ای می خرند و به نام خود در کشورهای اروپایی عرضه می‌کنند.

عفت رییسی‌ درباره درخواست چینی‌ها اظهار کرد: اگر شرایط خوب پیش رود می‌توانیم این میزان صادرات را محقق کنیم.

وی افزود: سال گذشته 5000 تن عسل به کشور‌های ترکیه و حوزه خلیج‌فارس صادر شد که به دلیل بی‌توجهی به این صنعت، این میزان به صورت فله‌ای به این کشور‌ها صادر شد.

رییسی ادامه داد: این امر موجب شده کشور‌های دیگر عسل ایرانی را بسته‌بندی و به نام خودشان در بازارهای جهانی صادر کنند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران در خصوص کارهای انجام شده در زمینه‌ ارتقای بسته‌بندی در صادرات گفت: علی‌رغم این‌که بسته‌بندی عسل در داخل وضعیت خوبی دارد، به دلیل پایین بودن قیمت فله‌ای عسل، کشورهای دیگر این محصول را به صورت بسته‌بندی از ما نمی‌خرند.

وی با بیان این‌که این مساله برای کشوری همچون ترکیه مزایای زیادی دارد، افزود: همین امر موجب شده به هیچ عنوان آنها عسل را به صورت بسته‌بندی از ما نخواهند.

به گفته رییسی اگر از واحد‌های تولیدی عسل حمایت و مشوق‌های صادراتی احیاء شود این مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران با بیان این‌که عسل درجه سه به کشور‌های دیگر صادر می‌شود، گفت: قیمت این عسل چندان زیاد نیست لذا برای کشور‌های دیگر سود خوبی دارد.

وی در خصوص میزان تولید عسل در سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر شش و نیم میلیون کندو داریم که سال گذشته از هر کندو پنج کیلوگرم عسل طبیعی تولید کردیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
با سلام با توجه به این خبرتون آیا کسی هست 2 تن عسل من رو یه جا بخره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار