روش هایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم
کد خبر: ۱۳۱۹۷۹
تاریخ انتشار: 2019 January 04    -    ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
محصولات زیادی در فروشگاه‌ها وجود دارد که ادعا می‌کنند پف و کبودی زیر چشم را از بین می‌برند، اما همیشه این محصولات تاثیر چندانی ندارند. خوردن آب بیشتر و استفاده از کمپرس سرد می‌تواند کبودی زیر چشم را کمتر کند، اما تنها راهی که در طولانی مدت آن را از بین می‌برد تغییر سبک زندگی است مخصوصا اگر کبودی زیر چشم‌های تان ارثی باشد.

روش هایی برای از بین بردن سیاهی دور چشممحصولات زیادی در فروشگاه‌ها وجود دارد که ادعا می‌کنند پف و کبودی زیر چشم را از بین می‌برند، اما همیشه این محصولات تاثیر چندانی ندارند. خوردن آب بیشتر و استفاده از کمپرس سرد می‌تواند کبودی زیر چشم را کمتر کند، اما تنها راهی که در طولانی مدت آن را از بین می‌برد تغییر سبک زندگی است مخصوصا اگر کبودی زیر چشم‌های تان ارثی باشد.

روش هایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

عوامل دیگری که باعث کبودی زیر چشم می‌شود:

آلرژی

اگزما

خستگی مزمن

پیری

قرار گرفتن در معرض آفتاب

استفاده از چای کیسه‌ای

روش هایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

کافئین موجود در چای حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است و جریان خون را در پوست تقویت می‌کند. به علاوه از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند و فرآیند پیری پوست راکاهش می‌دهد.

۲ عدد چای کیسه‌ای را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه بخیسانید.

سپس به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.

آب چای کیسه‌ای را بچلانید و زیر چشم‌ها قرار دهید.

اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زیر چشم‌ها بماند.

استفاده از کمپرس سرد

روش هایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

کمپرس سرد رگ‌های خونی را سریع منقبض می‌کند. می‌توانید کمپرس سرد را در فروشگاه‌ها خرید کنید و یا از جایگزین‌های زیر استفاده کنید:

قاشق چای خوری سرد

خیار سرد

کیسه سبزیجات یخ زده

دستمال مرطوب سرد

قبل از استفاده کمپرس را داخل دستمال بپیچید تا پوست در اثر یخ زدگی آسیب نبیند.

آبرسانی کردن پوست

۶۰ درصد از وزن بدن راآب تشکیل می‌دهد پس زیاد عجیب نیست اگر با کم آب شدن بدن زیر چشم‌ها کبود شود. متخصصان برای مرد‌ها روزانه ۱۳ پیمانه آب و برای زن‌ها ۹ پیمانه آب پیشنهاد می‌کنند. اگر زیاد آب خوردن را دوست ندارید کمی میوه به آب اضافه کنید و یا دمنوش‌های بدون کافئین بنوشید.

مصرف آنتی هیستامین

گاهی اوقات آلرژی باعث پف و کبودی زیر چشم می‌شود حتی ممکن است باعث قرمزی و خارش چشم نیز بشود. این واکنش به خاطر پاسخ سیستم ایمنی بدن به چیزی است باعث تحریک آن می‌شود. اگر احساس می‌کنید که علت کبودی زیر چشم‌های تان آلرژی است برای مصرف دارو‌های ضد حساسیت با پزشک مشورت کنید.

استفاده از کرم رتینول

کرم رتینول برای مشکلات پوستی متعددی به کار برده می‌شود:

آکنه

پسوریازیس

پیری

سرطان‌های خاص

این محصول حاوی ویتامین A. است و در فرم‌های کرم، ژل و مایع موجود است.

کرم رتینول وقتی روی پوست مصرف می‌شود کمبود کلاژن پوست را تقویت می‌کند. این کرم را روزانه یک بار مصرف کنید و نیم ساعت بعد از شستن صورت به پوست بزنید. اگر باردار هستید از کرم رتینول برای جذب ویتامین A. استفاده نکنید.

استفاده از محصولات آرایشی روشن کننده

کرم‌های روشن کننده پوست حاوی موادی هستند به نام هیدروکینون که در تولید ملانین پوست مداخله می‌کند و کبودی‌های زیر چشم را از بین می‌برند.

تمام کرم ها، ژل‌ها و لوسیون‌ها حاوی ۲ درصد هیدروکینون هستند. باید این محصولات را دائما استفاده کنید تا به نتیجه برسید. لازم است بدانید که این ماده اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرد نتیجه برعکس می‌دهد پس باید فقط شب‌ها استفاده کنید. برخی با مصرف این محصول دچار خشکی و التهاب پوست می‌شوند بنابراین نباید از آن استفاده کنند.

هر روز ضد آفتاب بزنید

استفاده از ضد آفتاب از پیری زودرس، سرطان پوست و تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کند و از همه مهم‌تر این که مانع از کبودی زیر چشم می‌شود. از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که حاوی ضد آفتاب هستند هم می‌توانید استفاده کنید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلنیگ یکی از روش‌های درمانی تولید کلاژن است که چروک‌ها و جای زخم‌ها و کبودی زیر چشم را از بین می‌برد. میکرونیدلینگ در طی ۶ جلسه در فواصل یک ماهه انجام می‌شود و هزینه آن کمتر از لیزر است. متخصصین پوست انجام میکرونیدلنیگ در خانه را پیشنهاد نمی‌کنند، زیرا امکان انتقال عفونت در آن زیاد است.

قبل از خوابیدن آرایش صورت را بشوئید

اگر شب‌ها آرایش چشم را نشوئید باعث التهاب چشم ها، واکنش آلرژیک و قرمزی و پف چشم‌ها می‌شوید. به علاوه روی پوست چین و چروک بوجود می‌آید و پوست زود پیر می‌شود.

روزانه ۸ ساعت بخوابید

کم خوابی علاوه بر تیرگی دور چشم باعث پریدگی رنگ پوست و ایجاد چین و چروک نیز می‌شود. اگر با خواب مشکل دارید نوشیدنی‌های کافئین دار و الکلی نخورید، حداقل ۲ ساعت قبل از خواب غذا بخورید و تلویزیون، موبایل و تمام دستگاه‌های الکترونیکی را خاموش کنید.

غذا‌های سرشار از آهن مصرف کنید

کم خونی یعنی کمبود سلول‌های قرمز خون. سلول‌هایی که مسئول حمل اکسیژن به پوست هستند. کمبود آهن باعث کبودی دور چشم و رنگ پریدگی می‌شود. اگر احساس می‌کنید کم خونی دارید باید به پزشک مراجعه کنید و قرص آهن یا غذا‌های سرشار از آهن مصرف کنید.

غذا‌های شور نخورید

یکی از دلایل کبودی زیر چشم مصرف بیش از حد نمک است. نمک باعث احتباس آب و پف کردن بدن می‌شود به علاوه منجر به بیماری‌های دیگری، چون بیماری قلبی و سکته نیز می‌شود. پیشنهاد انجمن قلب آمریکا این است که روزانه نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم نمک مصرف کرد.

سیگار را ترک کنید

سیگار ذخیره ویتامین c. بدن که مسئول تولید کلاژن‌های سالم است را از بین می‌برد. اگر سیگاری هستید با مشکلاتی، چون چین و چروک، رنگ پریدگی، کبودی و سیاهی زیر چشم مواجه می‌شوید. با ترک سیگار بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها را از خود دور می‌کنید از جمله دندان‌های سیاه، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان.

بدونیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار