چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟
کد خبر: ۱۳۱۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 26    -    ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ توسط محققان دانشگاه لافایت انجام شده است به این نتیجه رسیده اند چپ دست هایی که تحصیلات دانشگاهی دارند ۱۰ الی ۱۵ درصد موفق تر از راست دست ها هستند و می توان گفت افرادی استثنایی هستند. از جمله افراد مشهور و موفقی که چپ دست هستند می توان به لئوناردو داوینچی، بیل گیتس، ارسطو و ماری کوری اشاره کرد.

در ادامه با واقعیت های جالبی درباره چپ دست ها که آن ها را استثنایی کرده است آشنا شوید.

احتمال چپ دست بودن نابغه ها زیاد است

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

چپ دست ها نابغه هستند بنابراین چپ دست بودن آلبرت انیشتین زیاد عجیب نیست. درست است که چپ دست ها تنها ۱۰ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند اما می توان گفت حدود ۲۰ درصد از جامعه تیزهوشان منسا چپ دست هستند.

چپ دست ها هنرمندان ماهری هستند

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

در تحقیقی که در یک مجله روانشناسی آمریکایی منتشر شده است به این نتیجه رسیده اند که چپ دست ها خلاقیت بسیار بالایی دارند. آن ها می توانند راه حل های متفاوتی برای یک مشکل پیدا کنند و علاقه زیادی به زمینه های هنر، موسیقی، ورزش و تکنولوژی اطلاعات دارند.

آن ها توانایی رئیس جمهور شدن را دارند

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

اوباما، بیل کلینتون و جورج بوش از رئیس جمهورهای موفقی هستند که چپ دست هستند و تحقیقات ثابت کرده است سیاستمدارانی که چپ دست هستند در مناظرات تلویزیونی کنترل بیشتری روی بیننده دارند. حرکات دست راست با مثبت گرایی مرتبط هستند و حرکات دست چپ با منفی گرایی و از آن جا که تلویزیون تصویر را معکوس نشان می دهد چپ دست ها راست دست نشان داده می شوند.

چپ دست ها در ورزش موفق هستند

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

چپ دست ها در ورزش هایی چون تنیس، بدمینتون و بوکس بسیار موفق هستند. ورزشکاران چپ دست هم با رقبای راست دست مسابقه می دهند هم با رقبای چپ دست بنابراین چپ دست ها همیشه آمادگی روبه رو شدن با راست دست ها را دارند اما یک ورزشکار راست دست معمولا آمادگی مواجه شدن با یک رقیب چپ دست را ندارد.

آن ها مبارزان خوبی هستند

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

چپ دست ها به علت ضربه های خوبی که با دست چپ وارد می کنند معمولا در مبارزه علیه راست دست ها پیروز می شوند.

بسیاری از چپ دست ها با این مشکل مواجه هستند

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

چند نفر را می شناسید که چپ دست هستند؟ آیا ویژگی هایی که در بالا توضیح داده شده است در مورد آن ها صدق می کند؟

بدونیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
واقعا درست است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
خب اونهایی که هم دست چب اند هم راست چی؟ من خودم با دست چپ می نویسم و غذا می خورم و هر کار ظریفی را انجام می دهم اما با دست راست کار یدی می کنم مثلا جالبه با دست راست موس می گیرم دستم توپ چرتاب می کنم. کلا قاطی پاتی شده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار