تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران
کد خبر: ۱۳۱۳۷۱
تعداد نظرات: ۱۲۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 27    -    ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
ایرانیان در مقاطعی از تاریخ پر فراز و نشیب خود، از دیوار سفارتِ کشور‌های دیگر بالا رفته اند که در این گزارش به طور کوتاه به آن موارد اشاره می‌شود. قدیمی‌ترین نمونه بالا رفتن ایرانیان از دیوار سفارت کشور‌های دیگر، مربوط به ۲۲ بهمن سال ۱۲۰۷ شمسی و دوران پادشاهی «فتحعلی شاه» قاجاراست.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران«اختصاصی تابناک باتو» ایرانیان در مقاطعی از تاریخ پر فراز و نشیب خود، از دیوار سفارتِ کشور‌های دیگر بالا رفته اند که در زیر به طور کوتاه به آن موارد اشاره می‌شود؛


۱-سفارت روسیه
قدیمی‌ترین نمونه بالا رفتن ایرانیان از دیوار سفارت کشور‌های دیگر مربوط به ۲۲ بهمن سال ۱۲۰۷ شمسی و دوران پادشاهی «فتحعلی شاه» قاجاراست.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران
«کلمنت مارکام» در کتاب تاریخ خود در این زمینه نوشته است: «موسیوگِربایدوف از جانب دولت روس به سفارت ایران مامور شد. در ابتدا به دولت ایران اظهار داشت که از شرایط عهدنامه [ترکمانچای] آن است که از اسرای گرجستان و از اهل ایالاتی که بعد از صلح به دولت روس واگذار شده، هیچ کس در ایران نمانَد. کنیزان گُرجی که در خانه‌های بزرگان هستند تمام را به نزد من بفرستید تا از ایشان استفسار نمایم که آیا از روی رضا و رغبت در ایران مانده اند یا آن که می‌خواهند به وطن خود معاودت نمایند.
از جمله کنیزان گرجی دو نفر از اهل «ایروان» در خانه «اللهیار خان آصف الدوله» بودند و دین اسلام اختیار کرده بودند. آصف الدوله ایشان را برای گربایدوف فرستاد. کنیزان صریح گفتند که در تهران خواهند ماند و به هیچ وجه به ایروان نخواهند رفت. گربایدوف بر آن شد که کنیزان را یک، دو روز در خانه خود نگاه دارد، شاید بتواند ایشان را محرک شود که از خیال توقف در تهران منصرف شوند.
فقها و علمای تهران از این حرکت سفیر روس در غضب شدند و در یکی از مساجد معتبره تهران جمع شدند و گفتند که اینک حقوق مقدسه اسلام پایمال شده است و تکلیف شرعی مسلمانان آن است که نگذارند زنان مسلمه را در خانه سفیر روس نگاه دارند.


اهل تهران نیز در آن مسجد جمع شدند و از این سخنان غیرت و تعصبِ دین داری ایشان به جوش آمد و همه یک رای شدند که به اجماع به خانه ایلچی روس بروند و کنیزکان گرجیه را از گربایدوف به هر نحو که توانند استرداد کنند.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران
این جمعیت خشمگین وقتی که به سفارت خانه روس رسیدند آتش غضب ایشان شعله ور گردید، غوغا کنان از در و دیوار خانه گربایدوف صعود کرده به سرای او در آمدند و هر کس از روس‌ها را در آن جا یافتند مقتول ساختند و خود گربایدوف را نیز با خنجر، پهلوی او را زخمدار کردند و به قتل رساندند و هر چه در آن سرای یافتند به غارت بردند و خانه را نیز ویران کردند.» [۱]

۲- سفارت آمریکا (نوبت اول)
صبح روز ۲۵ بهمن ۱۳۵۷ (سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی) گروهی مسلح از «سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران» به سفارت آمریکا یورش بردند، از دیوار آن بالا رفتند و آن جا را تسخیر نمودند. این اقدام چند ساعت بیشتر طول نکشید و به علت مخالفت امام خمینی (ره)، نیرو‌های مهاجم از سفارت خانه خارج شدند.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران

۳- سفارت آمریکا (نوبت دوم)
پس از شنیده شدن صدای رسای انقلاب اسلامی به گوش شاه و همچنین جدی‌تر شدن قیام‌های مردمی در سال ۵۷، محمد رضا پهلوی به بهانه بیماری و کسالت و همچنین استراحت از ایران گریخت و بعد ازحضور در چند کشور، سپس به «آمریکا» رفت، خشم دانشجویان بر انگیخته شد و در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تعدادی از آن‌ها از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و آن را تسخیر نمودند و بیش از شصت دیپلمات آمریکایی را گروگان گرفتند، اسناد و مدارک محرمانه‌ای را از آن جا خارج نمودند. آنان خواستار بازگردانیدن شاه و اموال به غارت برده وی شدند و آمریکا از این کار سر باز زد، بررسی اسناد و مدارک داخل سفارت بیانگر تحرکات سفارت آمریکا علیه انقلاب اسلامی بود به طوری که فعالیت‌های ضد انقلاب از آن جا هدایت و پشتیبانی می‌شد و همین امر موجبات حمایت گسترده مردمی از این حرکت دانشجویان را فراهم ساخت.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران

۴- سفارت انگلستان
با عنایت به سابقه سوء انگلستان و بدبینی که نسبت به این کشور در بین مردم ایران وجود دارد، در ۸ آذر ۱۳۹۰ عده‌ای از دانشجویان از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند، آن را تسخیر نمودند، پرچم و همچنین سفارت را به آتش کشیدند، و سپس پرچم ایران را بر فراز آن بر افراشتند.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران

۵- سفارت عربستان
در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ عده‌ای معترض به اعدام «شیخ نِمِر» از روحانیان برجسته شیعه در عربستان از دیوار سفارت این کشور بالا رفتند، پرچم را به زیر کشیده آن مکان را تسخیر نموده و سپس به آتش کشیدند.

تاریخچه بالا رفتن از دیوار سفارت در ایران

محقق: سید مرتضی میرسراجی
پی نوشت
[۱]کلمنت مارکام، مترجم: میرزا رحیم فرزانه، چ ۲، پاییز ۱۳۶۷، نشر فرهنگ ایران، ص ۶۶.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
10
283
کلا منطق ما ایرانی هایی که افسار تفکرمان دست عدهای معدود است کارهای احمقانه ای از این دست است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
کافر همه را به کیش خود پندارد
شما که دم از ایرانی بودن می زنید اگه عرضه داشتید و می تونستید سریعا به یکی از همون کشورهایی که افسار تفکرتون دستشه پناهنده می شدید
اگه ایرانیان باغیرت نبودند الان داعش پیش مادر و خواهرت نشسته بود و شما چشم انتظار کمک امریکا و انگلیس بودید
ناشناس
| |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
درود بر آنان که به سفارت ها ریختند
ناشناس
| |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
حمله حمله
ناشناس
| |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
این کارها احمقانه نیست دوست من بلکه برداشت شما این است
ناشناس
| |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
بر قاتل شیخ نمر لعنت
ناشناس
| |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
خوشا به حال اونهایی که از دیوار سفارت ها بالا رفتن خیلی بهتر از من و شمایی هستند که فقط حرف می زنیم
ناشناس
| |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
دوست عزیز اشتباه نکن این کارها نشانه اقتدار ملی ما ایرانیها هستش
دکتر حقیقی
| |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
جالبه!!! پاسخها همه با کامنت اولی تضاد داره .ولی تعداد رای دهندگان با کامنت اولی موافق هستند. این مطلب را می رساند که احتمالا همه کامنتها را یک نفر و با ادبیات متفاوت نوشته است و وضع مملکت و نظر پاسخ دهنگان می رساند که این ادبیات در کشورمان چقدر سخیف هست و چقدر طرفدار دارد!!!!!!
آرش جهانشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
5
255
خانم ابتکار که روزی از دیوار سفارت بالا رفتند و ارتباط با آمریکا را به زیان ملت میدانستند چرا فرزندشان را به امریکا فرستادند ؟ به قول حافظ :
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
پاسخ ایشان و سایر حضرات احتمالا این خواهد بود: ما با سیاستهای آمریکا مشکل داریم نه ملت آمریکا ...
ناشناس
| |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
خانم ابتکار کار خوبی انجام داد
جوان
| |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
امثال خانم ابتکار الگوی ما جوان ها هستند یک زن موفق
hooman
| |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
دمت گرم
ناشناس
| |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
الان اینایی که منفی دادند نسبتشان به مثبتها همان اقلیتی است که از دیوار بالا میروند و تبعات و هزینشو همین مثبتها باید بدهند
قول
| |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
این که می گویند احمدی نژاد از دیوار سفارت بالا رفته دروغ محضه
ناشناس
| |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
اولا که خانم ابتکار از دیوار بالا نرفت دوم سن و سال خانم ابتکار آن موقع چقدر بوده جو چی بوده که شما از ایشون بازخواست می کنی ثالثا باید ببینی که ایشان هنوز همانجور فکر می کند رابعا سن قانونی برای تصمیم گیری شخص برای استقلال از والدین چقدر است و ایا پدر و مادر تا چند سال می توانند بچه خود مجبور به کار ی کنند خامسا جو گیر نشوید
ناشناس
| |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
ایشون متوجه اشتباهشون شدن
ناشناس
| |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
پسر معصومه ابتکار ژن خوبی است که برخلاف دیگر ژن خوب ها آقا زاده نیست بلکه خانوم زاده است
ناشناس
| |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
به کسانی که سفارت آمریکا را فتح کردند شابسته است که نشان درجه یک شجاعت بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
36
2
آمار جالبیه یکی در طول تاریخ 4 تا در تاریخ انقلاب میتونیم بهش افتخار کنیم یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که مغفول مانده بود.
من که به خودم افتخار میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
احسنتم
مهدی
| |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
بوعلی سینا یک کتاب داره و در آن در مدح دیوانگی مطالبی نوشته و در بد بودن عقل و عاقل !!!!! شما هم فکر می کنم به همین کتاب ( و نه ابو علی سینا) معتقد هستید . کتاب دارالمجانین مرحوم جمالزاده هم مطالب خوبی در این زمینه دارد و می توانید به انها هم استناد کنید
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
43
شما میتونید یه صورت قانونی با کشوری که مشکل دارید قطع ارتباط کنید و سفیرش رو اخراج کنید

بالا کشیدن از دیوار نشون میده اهل قانون نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
این درسته
غلامرضا
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
5
یی مایه فطیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
35
بله یا این کارا مملکت به باد فنا رفت در ضمن بنویسید که بابت ورود به سفارت بریتانیا ۲۶ میلیون دلار خسارت پرداخت کردین یا پس از اشغال سفارت آمریکا ،ایالات متحده به صدام بابت حمله به ایران چراغ سبز نشان داد در حالی که پیش از آن صدام جرات حمله نداشت حالا هم همه آقازاده ها یا انگلیس تشریف دارن یا آمریکا
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
2
8
ای کاش من هم یک عاغازاده بودم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
11
1
خوب بود یک تاریخچه هم از دیوار سفارت ایران در انگلیس و کشورهای اروپایی میذاشتید که برخی غربگراها فکر نکنن این یک کار بی منطق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
7
0
آمریکایی ها یک معمای جالب دارند:
می گن می دونی چرا توی آمریکا هیچوقت کودتا نشده ؟
چون سفارت آمریکا نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
2
7
با تنها سفارت نوردی که موافقم همون مورد دوران فتحعلیشاه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
29
اشغال سفارت عربستان در تهران و مشهد احمقانه ترین کار ممکن بود که عده ایی احمق انرا انجام دادند و توپ را به زمین سعودی ها فرستادند و تصرف سفارت امریکا بهترین فرستاد برای افرادی بود که تا الان نونش رو می خوردند مانند خانم ابتکار و همسر گرامیشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
ولی با انگلیس دوباره دوست شدیم :)
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
13
"... دانشجویان ..."
بله. البته. شک نکنید.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
سفارت نوردی در ایران قدمتی به بلندای تاریخ دارد.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
20
لطفا در مورد پشت پرده هایش و هزینه هایی که به کشور وارد کرد بنویسید
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
19
از خوبیاش گفتی از بدیهاش هم بگو،
بگو که بابت این دسته گلها مردم ایران چه بهای سنگینی پرداختتن.؟
عباس
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
17
همیشه تاریخ ما ایرانی چوب تعصبات کور و بی منطق رو خوردیم شرایط بغرنج امروز هم دستپخت همون افراد دگم و بی منطقیه که با بالا رفتن از دیوار سفارت کشورهای با نفوذ جهانی و منطقه ای گزک دستشون دادن و این آش شور و بی مزه رو برای ملت بار گذاشتن که همه داریم میبینیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
17
کلا ملتی هستیم که فکر نمیکنیم و فقط بر اساس احساس تصمیم میگیریم و یک عمر به خاطر اون خطاها تنبیه میشیم!
جالبه بار اول که از دیوار سفارت روسها بالا رفتیم ، به بهانه افراد گرجی و نه ایرانی بود! و رگ غیرت ایرانی ها باد کرد! و به بهانه اسلام ؟! به اونجا حمله کردن و همه رو به همون بهانه اسلام؟! به قتل رسوندند!!! چقدر علمای اسلامی ما دانا بودند که مردم رو به قتل وادار کردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
به ناموس ایرانی کسی نگاه چپ بکنه تیکه تیکه اش می کنیم
منوچهر یزدی
| |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
گرجستان بخشی از ایران بوده و هست . ناموس هموطن گرجی ناموس من یزدی هم هست
ناشناس
| |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
به فرض که گرجستان بخشی از ایران نبوده و گرجیها هم مسیحی بودن در خاک ایران که بودند پس غیرت اجازه نمیدهد هر غلطی سفارتخونه ها خواستن بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
18
تاوان بی تدبیری راباید ملت شریف ایران پرداخت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
15
پیامبر اسلام (ص) هنگام فتح مکه، مسلمانان را از هتک حرمت کفار منع نمودند، کسانی که در انقلاب و پس از آن داعیه اسلام خواهیشان گوش فلک را کر کرد، به کدام مرجع و مأوایی چنگ می زدند؟؟؟
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
11
یاد سریال شبهای برره بخیر، هروقت میخواستند اعتراض کنند میرفتند شیشه های خانه خودشان را می شکستند. حکایت تسخیر سفارت خانه ها هم از همان جنس است ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
گل گفتی برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
1
جالب بود نمی دو نستم که تاریخ کهنی هم داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
جالب بود نمی دو نستم که تاریخ کهنی هم داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
زمان قاجار دیگه چرا؟
عابسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
15
0
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
شهر شلوغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
پس اولین سفارت خانه سفارت روسیه بوده
اسی واویلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
امان از تابناک با این سوژه های جنجالی
ناتورالیزم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
12
0
بگویید ملت ایران با هیچ ابرقدرتی شوخی موخی ندارد
دنا اورمزد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
17
سفارت و پرچم هر کشوری قداست و احترام ویژه ای دارد اینکه از دیوار سفارت کشوری بالا برویم و احساس کنیم کار مثبت و قهرمانانه ای کرده ایم تفکری بیهوده و پوچ است
آیا اگر کسی از دیوار سفارت ما بالا برود و سفارت ما را آتش بزند برای ما پذیرفتنی است ؟؟؟؟ در کجای دنیا این کار قابل قبول است ؟؟ در دین و قانون و کتاب خدا و عرف کجا قید شده خانه دوم یک کشور را که تحت نظارت و امنیت خودمان است را آتش بزنیم ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
جالبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
باورم نمیشه یعنی ملت ما این تعداد دفعات از دیوار سفارت های کشورهای دیگر بالا رفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
امیدواریم بیشتر هم بشود
خالصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
10
برسد به دست معصومه ابتکار و فرزندش که در آمریکا هس
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
10
0
به این تاریخچه افتخار می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
7
از بعد دیپلماسی کار خوبی نیست تبعات منفی زیادی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
3
آفرین به جسارتتان که چنین مطلبی را فاش کردید
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
8
اینجوری سایت شما می نویسه انگار بهترین کار دنیا بالا رفتن از دیوار سفارته!!
کاش از عواقب این کار هم می نوشتید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
4
زمان فتحعلی شاه مردم ایران برای اولین بار بالای دیوار سفارت فریاد می زدند:
سفارت روسیه لانه جاسوسیه
ماگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
0
چه مشکلیه از دیوار سفارت بریم بالا
مسیح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
دقت کردید تمام از دیوار بالا رفتن ها برای پنج ماه آخر سال بوده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
هوا سرد بوده اعصاب ها خورد بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
11
0
این اقدامات در زمان خودش بهترین کار بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
الان به اینا افتخار کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
5
داریم سبک جدیدی رو در دیپلماسی به جهان نشون میدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
14
ما اینگونه انتخاب نکردیم و داریم تاوان میدهیم
انها بالا رفتند و الان فرزندانشان در ان کشور ها در ناز و نعمت
جایمان عوض شده
چگونه شرح دهیم
چه کسی میفهمد؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
15
یه جوری مینویسید سفارت عربستان را تسخیر کردند گویی سربازان و غواصان عزیز وشهیدان همیشه زنده این مرز و بوم بندر فاو را فتح کردند ، به اتش کشیدن یه ساختمان داخل شهر تهران با هماهنگی و پشتیبانی که کاری ندارد جز هزینه برای مملکت
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
7
0
همون دوران کار به جایی کردند هم این دوران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
15
من نمیدونم از کی بسیجی شده دانشجویان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
برخی بسیجی ها دانشجو هستند ولی همه دانشجوها بسیجی نیستند
ایرانی آباد و آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
8
اقدام خودسرانه و کاملا محکوم و غیر منطقی که هزینه سنگینی برای کشور و مردم داشته است.....
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
9
خدایا من با اینا نیستم
ناشناس
|
Norway
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
9
دستور از جای دیگه میرسید.
آقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
5
از دیوار برای چی بالا رفتن خب در می زدند مودبانه وارد می شدند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
آخه زنگ سفارت خراب بود
همیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
3
ممنون از تاریخچه خواندنی و آموزندتون
گوژ پشت نوتردام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
4
سفارت حریم شخصی دیپلمات ها س
جمالزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
5
0
چه پیشینه با شکوهی
کارشناس سیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
8
همه سفارتخونه های جهان در اصل لانه جاسوسیه و این دلیل نمیشه ما از دیوارشون بالا بریم به طور کلی مطلب جالبی بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
ای کاش از بالا رفتن سفارت ایران هم تاریخچه بنویسید ظاهرا چند بار بوده
نوید محمد زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
6
ملتی که تاریخ نخواند دچار سرنوشت شومی خواهد شد
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
6
0
یکی از آرزوهای من همیشه این بوده که از دیوار سفارت بالا برم به خصوص انگلیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
1
با دیپلماسی لبخند دیگر از سفارت ها بالا نمی رویم
نما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
8
0
آمریکا و انگلیس هیچ غلطی نمی توانند بکنند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
4
0
هیچ کشوری چنین تاریخچه پرباری نداره
آونگ
|
United States of America
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
2
2
مطلبتون جالبه و متفاوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
3
چه تاریخ و فرهنگ پر افتخاری!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
هر کسی با ایران در افتاد ور افتاد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
1
کلا ملت جوگیری هستیم.هروقت یه موج میاد روش سوار میشیم
اسماعیل
|
United States of America
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
2
3
ما ایرانیها رکورد دار بالا رفتن دیوار از سفارتخانه های خارجی در دنیا هستیم. باکی نیست که این کار از لحاظ بین المللی به شدت غیر قانونی است و همیشه مردم ایران بهای این کار را به شدیدترین شکل ممکن پرداخت کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
13
به امید روزی که ما ایرانیان سه مورد ذیل را برای همیشه از رفتار و گفتارمان حذف کنیم :
1- حمله وبالا رفتن از دیوار سفارتخانه ها
2- زیر پا گذاشتن و یا آتش زدن پرچم ملی سایر کشورها
3- مرگ براین و یا آن کشور گفتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
7
شرايط كنوني كشور تاوان بالارفتن از ديوار سفارت عربستان است كه اونها هم همچون ما نه سياست دارن و نه خوبشتنداري
كاش قوه قضاييه در رسيدگي به محكومان اون حادثه احمقانه، كمي درايت در راي صادر ميكرد تا اراذل ديگري چنين افكاري به سرشون خطور نكنه
قائد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
8
1
در موارد یاد شده هیچگاه مسولان عالی رتبه نظام راضی به این کارها نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
جانم؟؟؟؟؟
کریستال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
1
6
با آتیش زدن پرچم کشورای دیگه مخالفم
Yazdi
|
Germany
|
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
1
3
... تکرار نشود!
علی
|
Germany
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
8
1
بر قاتلین شیخ نمر لعنت که این بنده خدا را مظلومانه شهید کردند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دوغتو بنوش دادا، هزاران هزار مشکل تو مملکتمون داریم ، شدی کاسه داغتر از آش
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
1
11
هزینه اشغال سفارت امریکا جنگ 8 ساله و 40 سال تحریم و بی ابرویی ایران و بی اعتباری پاسپورت ایرانی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
3
موضوع مهمیه باید ازش مقاله ها نوشت
عده ای از دانشجویان
|
Netherlands
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
12
1
اخطار می کنیم که بریتانیا تکلیف باغ قلهک را که به زور گرفته مشخص کند و گرنه از دیوار سفارتشان بالا می رویم
پاسخ ها
آرش جهانشاهی
| |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
روسوفیل !!! لااقل پرچم روسیه رو با وی پی ان عوض کن بعد نطق کن
ناشناس
| |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
ا دیوار بالا رفتن یا کار دزداس یا گربه ها کار دانشجو نیست دانشجو یعنی جوینده علم و معرفت
پاسخ ارش جهانشاهی،
| |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
این که پرچم روسیه نیست. باغ قلهک رو خودمون (شاهان نالایق قاجار)تقدیمشون کردیم. پس عربده کشی بیهوده ممنوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
هیچ کدام از دلایل قانع کننده نیست!
محمد قره باغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
7
بزرگان ما باید نسلی را تربیت کنند که با سیاست با این قدرت های بزرگ نبرد کنند این نوع رفتارها بیشتر جنبه منفی دارد
متشکر از مطلب خوبتون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
چجوری رطب خورده میتونه منع رطب کنه!!!!!!
غریب آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
3
من فکر می کردم سه بار به سفارت ها یورش بردیم پس آمار پنج تا است عجببببببب
KIA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
6
1
باعث افتخار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
1
1
الان با این تیتر من موندم که: سفارت نوردی خوبه؟ هر وقت با هر کشوری مشکل پیدا کردیم از در و دیوار سفارتش بالا بریم و افتخارکنیم؟ یا با این تیترشما اینکا رو تقبیح میکنید ؟ این فتح الفتوح آیا توسط کشورهای متمدن مثل سوئیس ، آلمان و .... انجام میشهید اونا عرضه این کارها را ندارند و یا اینکه تصورمیکنند این کارها دوراز شان جامعه مدنی هست ، بالا رفتن از در و دیوار سفارت کشوری که داخل خاک ما هست کاربسیار ناپسندی هست که شایسته زمان فتحعلیشاه هست و رفتارو افکارما باید با دویست سال پیش فرق کنه وگرنه با مردم زمان فتحعلیشاه چه فرقی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
خیلی هم کار خوبیه
شمس
| |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
من هم موندم این مطلب اون وری است یا این وری
شیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
8
1
گرامی می داریم دوازده دی ماه سالروز حمله به سفارت عربستان
شعر
|
United States of America
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
2
0
سفارت نوردی باعث رشد سیاست ما می شود
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
2
0
علیرغم نامناسب بودن آتش و تسخیر سفارت ها کشورهایی مثل روسیه و آمریکا و انگیلیس و عربستان هم دشمت ما هستند جنایت های اونا رو فراموش نمی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
جالب بودش
آزاد
|
Germany
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
2
0
عرف دیپلماسی چنین کارهایی را بر نمی تابد ولی شرایط اجتماعی هم باید در نظر گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
کی چی راست میگفتن از دیوار کاخ سفید بالا میرفتن،کجا دنیا سفارت اشغال میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
1
من فکر میکنم باید برگردیم به نقطه شروع یه دیوارنوردی از سفارت روسیه بشه و بعد پرونده این داستان برای همیشه بسته شه!
واقعا که الان مستحقترین همون روسیه اس.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار