رنگ کردن مو با چای ،قهوه و ادویه‌جات
کد خبر: ۱۳۱۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 25    -    ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
رنگ کردن مو با مواد شیمیایی آسیب‌های جدی بر پوست و موی شما می‌گذارد. برخی از این عوارض ممکن است تا سال‌ها بر روی بدن باقی بماند. امروز در نیک صالحی می‌خواهیم درباره رنگ کردن مو با چای و قهوه با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ کردن مو با چای ،قهوه و ادویه‌جاترنگ کردن مو با مواد شیمیایی آسیب‌های جدی بر پوست و موی شما می‌گذارد. برخی از این عوارض ممکن است تا سال‌ها بر روی بدن باقی بماند. امروز در نیک صالحی می‌خواهیم درباره رنگ کردن مو با چای و قهوه با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ کردن مو با چای ،قهوه و ادویه‌جات
آموزش رنگ کردن مو با چای

آنچه لازم داریم: – چای – قابلمه کوچک – اپلیکاتور یا همان چوب‌های بستنی – مواد رنگ‌زا مانند چای، قهوه یا ادویه – ظرفی که از جنس فلز نباشد – آب

۱) اپلیکاتور‌ها را درون ظرفی که از قبل تهیه کردید، قرار دهید و برای هم زدن رنگ از آن‌ها استفاده کنید.

۲) درون ظرفی که از جنس فلز نیست و رنگ تحت تاثیر فلز قرار نمی‌گیرد، رنگ را بریزید.

۳) رنگ‌های طبیعی را با هم مخلوط کنید. این مواد باید در همان روز استفاده شوند و نباید بیشتر از یک روز بمانند.

۴) مو‌های سیاه و یا قهوه‌ای تیره با قهوه خالص و یا چای سیاه و یا پوسته آلبالو رنگ می‌شوند. اجازه دهید که این مواد به مدت ۲۰ دقیقه در آب به آهستگی بجوشند تا در نهایت به حالت رنگ غلیظ درآیند.

۵) با استفاده از چای بابوبه یا زنجبیل، این رنگ را روشن‌تر کنید.

۶) اگر رنگ قرمز می‌خواهید، این مواد را با فلفل شیرین یا غنچه گل مخلوط کنید تا رنگ قرمز آن بیشتر شود و سپس آن را آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد آن را روی مو‌ها بمالید.

۷) در صورتی که مو‌هایی با رنگ خیلی روشن می‌خواهید، این مایع را با ریشه گیاه ریواس و آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت آن را بجوشانید. پس از سرد شدن، آن را صاف کنید. برای ایجاد تن رنگ گرم‌تر، از سرکه قرمز به جای آب استفاده کنید.

۸) در صورتی که مو‌های خاکستری دارید، مو‌ها را با مخلوطی از نصف فنجان ساژ و رزماری که آن‌ها را در دو فنجان آب گرم حل کرده‌اید، رنگ کنید. این کار را یک بار در هفته تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، تکرار کنید.

۹) سه قاشق چای‌خوری چای سیاه، سه قاشق چای‌خوری ساژ و آب جوشیده تمیز را با یکدیگر مخلوط کنید و برای رنگ کردن مو‌های خاکستری تیره مورد استفاده قرار دهید.

محصولاتی نظیر چای، قهوه و ادویه موجود در آشپزخانه، برای رنگ کردن مو با مواد طبیعی جایگزینی عالی برای رنگ مو‌های شیمیایی به شمار می‌روند. با این کار هم می‌توانید پولتان را پس انداز کنید و هم اجازه دهید مو‌هایتان در برابر مواد شیمیایی استراحت کنند. چگونگی رنگ کردن مو با این مواد را در ادامه بخوانید.

رنگ کردن مو با چای ،قهوه و ادویه‌جات

اگر قصد رنگ کردن مو‌هایتان با ادویه را دارید بدین طریق عمل کنید:

۱. یک بطری مخصوصِ به کار بردن رنگ مو از فروشگاه‌های محصولات زیبایی خریداری کنید تا رنگ‌های ساخته شده را توسط آن به مو‌هایتان بمالید. ۲. مخلوط‌ها را در کاسه‌های غیر فلزی آماده می‌کنیم، بنابراین رنگ، تحت تاثیر فلز قرار نخواهد گرفت. ۳. هر زمانی که برای رنگ کردن مو‌هایتان آماده بودید، شروع به مخلوط کردن رنگ‌های طبیعی کنید. البته باید از رنگ ساخته شده در طول یک روز استفاده کنید. ۴. پیش از اینکه ریشه یا گل‌های انتخاب کرده را به آب اضافه کنید، آن‌ها را در یک کیسهٔ چای یا یک فیلتر چای توپی شکل بریزید. ۵. مو‌های مشکی یا قهوه‌ای تیره را با قهوه، چای سیاه، چای ساخته شده از پوست گردو، پوست درخت گیلاس یا می‌خک تیره‌تر کنید. ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید و در آب کشی نهایی مو‌هایتان در حمام، مخلوط را به مو‌هایتان بمالید.

رنگ کردن مو با چای ،قهوه و ادویه‌جات

راهنمای رنگ کردن مو با چای

۶. با چای ساخته شده از بابونه، زنجبیل یا گل رنگ به مو‌هایتان هایلایت زرد رنگ بدهید. ۷. با فلفل پاپریکا، می‌خک یا میوهٔ گیاه رز، تناژ قرمز رنگی به رنگتان اضافه کنید. از این ادویه‌ها یک چای بسازید، آن را غربال کنید، اجازه بدهید تا خنک شود، سپس به مو‌هایتان بمالید. ۸. برای مو‌های روشن، توسط ریشه ریواس و آب، هایلایت روشنی ایجاد کنید. یک ساعتی آن را بجوشانید، بگذارید خنک شود، آن را صاف کنید و مو‌هایتان را با آن آبکشی کنید. ۹. با مخلوط کردن نصف فنجان مریم گلی و رزماری خشک در ۲ فنجان آب داغ، مو‌های سفید رنگ خود را بپوشانید. هفته‌ای یک بار این مخلوط را به مو‌هایتان بمالید تا به رنگ دلخواه‌تان برسید. ۱۰. برای تیره‌تر کردن مو‌های سفید هم، ۳ قاشق غذاخوری چای سیاه، ۳ قاشق غذاخوری مریم گلی و یک‌کاسه آب جوشیده تازه را باهم مخلوط نمایید.

ایران ناز و جام جم سرا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
راه حل جای جوش میخام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار