جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا
کد خبر: ۱۳۱۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 26    -    ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
در بسیاری از کشور‌ها خیابان‌ها به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند و گردشگران زیادی به دیدن آن‌ها سفر می‌کنند. در این مطلب جالب‌ترین و عجیب‌ترین خیابان‌های جهان آشنا می‌شوید.

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیابه گزارش «تابناک با تو»؛ در بسیاری از کشور‌ها خیابان‌ها به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند و گردشگران زیادی به دیدن آن‌ها سفر می‌کنند. در این مطلب جالب‌ترین و عجیب‌ترین خیابان‌های جهان آشنا می‌شوید.

کوتاه‌ترین خیابان جهان (ابنزر پلیس – اسکاتلند)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

خیابان ابنزر پلیس در کیتنس اسکاتلند عنوان کوتاه‌ترین خیابان جهان را در کتاب رکورد‌های گینس از آن خود کرده است. طول این خیابان تنها ۲.۰۶ متر است و تنها یک آدرس در آن وجود دارد که متعلق به درب هتل مکیز است که در سال ۱۸۸۳ ساخته شده. به صاحب این هتل گفته شده بود که بر روی کوتاه‌ترین جهت ساختمان اسمی نوشته شود. نهایتاً در سال ۱۸۸۷ رسماً به نام خیابان خوانده شد.

باریک‌ترین خیابان جهان (اسپرورهافس تراب – آلمان)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

باریک‌ترین خیابان جهان در شهر بادن ورتن برگ آلمان قرار دارد. عرض آن در باریک‌ترین جا ۳۱ سانتی متر و در پهن‌ترین جا ۵۰ سانتی متر است. این راه در سال ۱۷۲۷ و در جریان بازسازی‌هایی ساخته شده که بعد از یک آتش سوزی بزرگ در سال ۱۷۲۶ که تمام شهر را سوزانده بود انجام گرفته است، و به طور رسمی در اداره‌ی املاک به عنوان خیابان شماره‌ی ۷۷ ثبت شده است.

شیب دار‌ترین خیابان (خیابان بالدوین – نیوزیلند)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

خیابان بالدوین که تقریباً در حومه‌ی شهر دوندین در جنوب نیوزیلند واقع شده، به عنوان شیب دار‌ترین خیابان جهان شناخته شده است. این خیابان نسبتاً کوتاه ۳۵۰ متر طول دارد و به سمت شرق از دره‌ی لیندزی کریک تا سیگنال هیل کشیده شده است. قسمت‌های پایینی این خیابان شیب معمولی دارد و سطح آن با آسفالت پوشیده شده، اما قسمت‌های بالایی این خیابان بن بست به طور قابل ملاحظه‌ای شیب دار است وسطح آن با بتن پوشیده شده تا هم مقاومت بیشتری داشته باشد (چون آسفالت در گرما شل می‌شود و به سمت پایین سر می‌خورد) و هم ار زمستان‌های سرد این شهر امنیت بیشتری داشته باشد.

حداکثر شیب خیابان بالدوین ۱۹ درجه یا ۳۵ درصد است. این یعنی در هر ۲.۸۶ متر که به صورت افقی در این خیابان حرکت کنید ارتفاع آن یک متر بیشتر می‌شود. این شیب مثل بسیاری دیگر از خیابان‌های این شهر به طور غیر عمدی پیش آمده است. در کشور نیوزیلند خیابان‌ها بر اساس الگوی شبکه‌ای و بدون در نظر گرفتن نوع زمین و توسط مهندسان لندن طراحی شده است.

پر پیچ و تاب‌ترین خیابان (خیابان لومبارد – سن فرانسیسکو)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

این خیابان عجیب بخشی از خیابان لومبارد در سن فرانسیسکو و بین خیابان‌های هاید و لوین ورت قرار دارد. طول آن یک چهارم مایل است و محدودیت سرعت در این خیابان تنها ۵ مایل در ساعت است و به سمت پایین یک طرفه است. در دو طرف این خیابان گران قیمت‌ترین خانه ها، عمارت‌ها و آپارتمان‌های سن فرانسیسکو قرار دارند که بسیار طرفدار دارند.

در اصل به دلیل اینکه وسایل نقلیه نمی‌توانستند در شیب ۲۷ درصدی این خیابان به درستی حرکت کنند ساخته شد؛ پیشنهاد شد که این خیابان به صورت مارپیچ ساخته شود تا بالا و پایین رفتن از آن آسان‌تر باشد. حالا شیب ۱۶ درصدی آن برای پیاده‌ها هم مناسب‌تر است.

توجه: اکثر کسانی که با سن فرانسیسکو آشنایی ندارند فکر می‌کنند که خیابان لومبارد پر پیچ‌ترین خیابان است که این طور نیست. این خیابان شناخته شده‌تر و زیباتر است و همچنین بخشی از قسمت ثروتمند نشین شهر است. خیابان پر پیچ و خم اصلی خیابان ورمونت بین خیابان بیستم و بیست و دوم در پرترو‌ی سن فرانسیسکو است.

پیچیده‌ترین تقاطع غیر هم سطح (تقاطع قاضی هری پرگرسون – لوس انجلس)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

این تقاطع غیر هم سطح در لوس آنجلس کالیفرنیا واقع شده و یکی از پیچیده‌ترین تقاطع‌های غیر هم سطح در جهان است. در اینجا ورود و خروج به تمام جهت‌ها انجام می‌شود. این تقاطع از سطوح مختلفی از پل‌ها تشکیل شده که یک شبکه‌ی پیچیده از راه‌های مختلف را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که روانی ترافیک در دو بزرگ راه درون استانی حفظ شود. این تقاطع غیر هم سطح در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. پل‌های این تقاطع در ۴ سطح مختلف واقع شده اند و هرکدام لاینی مخصوص دسترسی محدود برای موارد اضطراری دارند.

طولانی‌ترین آزاد راه درون کشوری (آزاد راه شماره ۱ – استرالیا)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

آزاد راه شماره ۱ در استرالیا شبکه‌ای از آزاد راه‌ها است که در تمام قاره‌ی استرالیا کشیده شده و تمام مراکز ایالات اصلی را به یکدیگر وصل می‌کند. جمعاً طول آن به ۱۴۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و طولانی‌ترین آزاد راه در جهان است. روزانه بیش از یک میلیون نفر از مناطق مختلف ان عبور می‌کنند.

بزرگترین میدان جهان (پوتراجایا – مالزی)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

اکثر مردم وقتی دور پوتراجایا و خصوصاً نزدیک دفتر نخست وزیر در حال رانندگی هستند نمی‌دانند که در بزرگترین میدان جهان هستند. در هنگام رانندگی ذهن خود را پاک کنید و به اطراف خود با دقت نگاه کنید، آنگاه متوجه می‌شوید که در بزرگترین میدان جهان یا مالزیا بوله در حال رانندگی هستید.

دلیل اصلی که افراد متوجه این موضوع نمی‌شوند این است که این محل در واقع یک تپه است. طول خیابان پیرامون این میدان حد اکثر ۳.۴ کیلومتر است و اسم این خیابان پرشیا ران سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه است.

عریض‌ترین خیابان (خیابان ۹ دو خولیو – بوینس آیرس، آرژانتین)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

۹ جولای ۱۸۱۶ روز تولد آرژانتین است. در این روز کشور آرژانتین استقلال خود را به دست آورد و مردم آرژانتین برای بزرگ داشت این واقعه‌ی بزرگ، یک خیابان اصلی در مرکز شهر بوینس آیرس را به نام ۹ دو خولیو نام گذاری کردند. اما این یک خیابان عادی نیست عرض آن ۹ لاین است با باغچه‌هایی در وسط دو سمت خیابان. این عریض‌ترین خیابان جهان است.

برای افرادی که سریع راه می‌روند و پا‌های بلندی دارند ۲ چراغ قرمز طول می‌کشد تا از یک طرف به طرف دیگر خیابان بروند. در حالی که این توقف اجتناب ناپذیر در وسط خیابان امکان مشاهده‌ی منظره‌ی زیبایی از شهر و عظمت این خیابان را به افراد می‌دهد. این خیابان بخش‌های مختلفی از این کلان شهر را به هم مرتبط می‌سازد و بعضی از نقاط دیدنی بوینس آیرس هم در طول مسیر دیده می‌شود.

طولانی‌ترین خیابان جهان (خیابان یونگ – اونتاریو، کانادا)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

خیابان یونگ یک شاه راه اصلی است که با طولی برابر با ۱۸۹۶ کیلومتر دو دریاچه‌ی اونتاریو و سیمکو را به یکدیگر وصل می‌کند. تقریباً مسافتی برابر با فاصله‌ی سن دیه گو در کایفرنیا تا سیاتل در واشینگتن.

(البته در کتاب رکورد‌های گینس دیگر خیابان یونگ طولانی‌ترین خیابان جهان نیست بلکه بزرگراه پن امریکن بزرگترین جاده‌ی ماشین رو در جهان است).

پیچیده‌ترین میدان جهان (میدان مجیک – سویندون، انگلستان)

جالبترین جاده ها و خیابان های دنیا

میدان مجیک در انگلستان در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و از ۵ میدان کوچک‌تر تشکیل شده که یک دایره را تشکیل می‌دهند. اسم این میدان از یک سریال تلویزیونی کودکانه به نام میدان جادویی (Magic) گرفته شده است. این میدان به عنوان چهارمین تقاطع ترسناک انگلستان انتخاب شده است.

منبع: روزنه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
2
مستقیم ترین آزاد راه جهان رو یادتون رفته! مستقیم ترین آزاد راه جهان به طول 2000 کیلومتر به شکل خط مستقیمی از جنوب شرقی عربستان به شمال غربی آن کشیده شده و بیش از 2000 کیلومتر طول دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار