تقویت چشم ها با مصرف موز
کد خبر: ۱۳۰۹۹۴
تاریخ انتشار: 2018 December 21    -    ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک موز می‌تواند موجب تقویت سلامت چشم شود و از بیماری‌های مرتبط با بینایی جلوگیری کند.

تقویت چشم ها با مصرف موز

محققان دریافته‌اند که موز حاوی کاروتنوئید (رنگدانه‌ای که در جذب نور نقش مهمی دارد و موجب رنگ قرمز، نارنجی یا زرد میوه‌ها و سبزی‌ها می‌شود) است. این ماده در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود و عامل مهمی برای سلامت چشم به‌حساب می‌آید. مطالعات پیشین نشان داده‌اند که مواد خوراکی حاوی میزان بالای کاروتنوئید از فرد در برابر بیماری‌های مزمن، نظیر برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت محافظت می‌کنند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که موز غنی از کاروتنوئیدهای پیش‌ساز ویتامین A می‌تواند به رفع کمبود ویتامین A کمک کند. پژوهشگران برای مقابله با کمبود ویتامین A به دنبال روش‌هایی را برای افزایش میزان کاروتنوئیدهای موز بودند. محققان دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند استرالیا برای یافتن علت تفاوت میزان ساخت کاروتنوئیدها در موز بر روی دو گونه از آنها تحقیقاتی انجام دادند. آنها دریافتند گونه موزهای زرد کم‌رنگ کاوندیش (cavendish)، یک نوع آنزیم را بیشتر تولید می‌کند که می‌تواند کاروتنوئیدها را تجزیه کند. علاوه‌براین، گونه دیگری از موزها وجود دارند که در زمان رسیده شدن، کاروتنوئیدها را در کیسه‌های میکروسکوپی ذخیره می‌کنند و با تغییر تعادل شیمیایی درون میوه ممکن است میزان‌های بالاتری از این مواد ایجاد کنند. این یافته‌ها می‌تواند به ایجاد گونه‌هایی از موزها کمک کند که مزایای بهداشتی بیشتری داشته باشند. موز به‌خاطر شیرینی، بافت، اندازه وعده، دسترسی،‌ تنوع و هزینه پایین، ماده خوراکی ایده‌آلی برای بچه‌ها و خانواده‌ها به شمار می‌رود.

بهپو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار