اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید، بخوانید
کد خبر: ۱۳۰۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 21    -    ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

زندگی زناشویی یک کار تیمی است و نیازمند این است که هر دوی شما برای زندگی مشترک‌تان تلاش کنید. درست همانگونه که دوست دارید همسرتان برای شما «شوهر خوبی» باشد، همسرتان نیز دوست دارد شما برای او «زن خوبی» باشید. زنان امروزی و پیشرفته ممکن است به سختی بتوانند با اصطلاح «زن خوب بودن برای شوهر» را بپذیرند. اما صبر کنید و زود نتیجه گیری نکنید. زن خوب بودن لزوما به معنی پرسوناژهای کلیشه‌ای یک زن متاهل نیست. در این مطلب راههایی را که می‌تواند کمک‌تان کند زندگی زناشویی موفقی را به عنوان یک زن خلق کنید برای‌تان می‌گوییم.

اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید، بخوانید

یک همسر خوب بودن، قالب مشخص و واحدی ندارد که برای همه کاربرد داشته باشد اما قواعدی از بایدها و نبایدها وجود دارند که شما به تبدیل به همسری فوق العاده می‌کنند.

عشق‌تان را نشان دهید

همسرتان را دوست دارید؟ وقتی کنارش هستید احساس شادی و امنیت می‌کنید؟ وقتی پیوند زناشویی با مردی می‌بندید باید دوستش داشته باشید. اما فقط دوست داشتن کافی نیست؛ باید علاقه‌تان را نشان دهید. پس اگر همسرتان را دوست دارید به او بگویید و نشان دهید چقدر مورد علاقه‌ی شماست و برای‌تان اهمیت دارد.

نیازی نیست هر روز مراسم ابراز عشق برگزار کنید! حرکت ساده‌ای مانند بوسیدن یا نوازش لطیفی روی گونه یا درست کردن غذای مورد علاقه‌ی همسرتان هر چند وقت یکبار هم برای ابراز علاقه‌تان کافیست.

ارتباط برقرار کنید

در هر رابطه‌ای باید ارتباط موثر وجود داشته باشد و ازدواج نیز مستثنی نیست. این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسران همیشه می‌دانند آن دیگری چه در سر دارد و چه می‌خواهد. شوهر شما نمی‌تواند ذهن‌تان را بخواند، درست همانطوری که شما نمی‌توانید. شاید الویت‌ها و علاقه مندی‌های همدیگر را بشناسید اما به این معنی نیست که احساس و فکر و ذهن هم را بخوانید.

ارتباط باز و صمیمی در زندگی مشترک یعنی به همسرتان بگویید چه فکر می‌کنید و چه احساسی دارید و چه انتظاری از او دارید. شیوه‌ی سکوت را در پیش نگیرید چون شرایط را بدتر خواهد کرد. همسرتان را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور شود حدس بزند چه می‌خواهید و در مورد رفتارهای او نیز به گمانه زنی نپردازید.

پشتیبانش باشید

همسرتان را در کار و مشغولیت‌هایش حمایت کنید چون واقعا به پشتیبانی شما نیاز دارد. حامی بودن در زندگی مشترک فقط مربوط به روزهای سخت نیست، بلکه هر وقت که بر ترسش غلبه کرد یا تجربه‌ی جدیدی را در پیش گرفت نیز باید او را تشویق و حمایت کنید. پشتیبانی کردن فقط به معنی گفتن ِ چیزهای خوب نیست. بلکه باید انتقاد سازنده هم بکنید تا همسرتان تشویق به عملکرد بهتر شود.

بهترین دوستش باشید

بهترین رابطه‌ی زناشویی رابطه‌ای است که زن و شوهر بهترین دوست هم باشند. هیچ چیزی بهتر از این نیست که عاشق بهترین دوست‌تان باشید. این عشقی است که عمیق، قوی و ریشه‌دار است. اجازه دهید رابطه‌ی دوستانه‌ی سالمی میان‌تان شکل بگیرد و آنوقت ببینید چه تفاوت بزرگی در زندگی‌تان ایجاد خواهد شد.

اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید، بخوانید

به شخصیتش احترام بگذارید

یک زن و شوهر خوشبخت به همدیگر احترام می‌گذارند. شوهر شما شخصیت خاص خودش را دارد، با ایرادها و امیتازهای خودش. به او بابت همان شخصیتی که دارد احترام بگذارید، نه بر اساس کاری که برای شما یا خانواده انجام می‌دهد. احترام متقابل در زندگی زناشویی یک ضرورت است. احترام شما در کلام و فتارهای‌تان منعکس می‌شود. شوهرتان را مقایسه و سرزنش نکنید، چه در میان جمع و چه در خلوت‌تان. کمی سر به سر گذاشتن و شوخی کردن خوب است اما توهین و تمسخر ابدا! پس مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از به زبان آوردن آنچه در سر دارید کمی فکر کنید.

به علاقه مندی‌هایش علاقه نشان دهید

طبیعی است که تمام چیزهایی که برای همسرتان جالب است برای شما جالب نباشد و مجبور نیستید کارهایی را بکنید که او دوست دارد اما باید به او فضایی برای دنبال کردن علاقه مندی‌هایش بدهید و نسبت به کارهایی که می‌کند تا حدودی کنجکاوی و توجه نشان دهید.

به خلوتش احترام بگذارید

خلوت، چیزی است که بیشتر افراد آن را درک نمی‌کنند. هر کسی به خلوت خودش نیاز دارد. حتی مردان متاهل نیز گاهی نیاز دارند با خودشان خلوت کنند و اصطلاحا به غار تنهایی‌شان پناه ببرند. به این نیاز همسرتان احترام بگذارید و کمی او را به حال خود رها کنید. محدود کردن آزادی همسرتان می‌تواند برایش خفه کننده باشد و تاثیر منفی بر روابط‌تان دارد.

به او گوش دهید

گوش دادن از لازمه‌های یک ارتباط موثر است و حتی می‌تواند مهمتر از حرف زدن باشد. پس نه تنها باید بلد باشید خوب به حرفهای همسرتان گوش دهید بلکه باید او را درک هم بکنید. طی گفتگو به او توجه کنید، تلفن همراه‌تان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و هر چیزی که حواس‌تا را پرت می‌کند حذف کنید. وقتی همسرتان با شما حرف می‌‌زند با توجه کامل به او گوش دهید و نشان دهید که برایش احترام قائلید. خوب گوش دادن نه تنها زمانی که با او موافقید لازم است بلکه حتی زمانی که اختلاف نظر دارید هم باید به گفته‌های او خوب گوش دهید.

قدردان باشید

به همسرتان بگویید قدر کارهایی که برای‌ شما، بچه‌ها و خانه انجام می‌دهید را می‌دانید. سپاسگزاری شما او را تشویق می‌کند بیشتر برای‌تان تلاش کند و این پیام را نیز می‌رساند که زحماتش را می‌بینید و می‌فهمید. لازم نیست کار خاصی انجام دهید؛ یک «متشکرم» همراه با لبخند و از صمیم قلب کافیست.

منصفانه دعوا کنید

زن و شوهری را می‌شناسید که هرگز با هم بگومگو نکرده باشند؟ زندگی زناشویی یعنی زیر یک سقف رفتن دو فرد متفات با ویژگی‌های متفاوت از دو زمینه‌ی متفاوت. اختلاف نظرها و سلیقه‌ها گاهی می‌تواند منجر به مشاجره و دعوا شود و این دعواها اگر زیاد و ادامه دار شوند می‌توانند به هر دوی شما فشار و استرس وارد کنند، اما به این معنی نیست که همیشه باید مدارا کنید، نه!

اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید، بخوانید


بلکه باید مشاجره‌های‌تان نیز هوشمندانه باشد.

از خودتان بپرسید آیا این موضوع ارزش بگومگو کردن دارد؟ چه چیزی باعث می‌شود نتوانید تحمل و مدارا کنید؟ اگر مسئله‌ی کم اهمیتی است از آن بگذرید. اجازه ندهید خودخواهی‌تان سد راه شادی روابط‌تان با مردی که دوستش دارید بشود.

روراست باشید

صداقت اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که تداوم پیدا می‌کنند بر اساس صداقت و ارتباط باز و صمیمی‌اند و جایی برای دروغ و خیانت باقی نمی‌گذارند. شوهر شما لابق روراستی و اطمینان از جانب شماست، درست همانطور که شما سزاوار اعتماد او هستید.

روراست بودن همیشه هم ساده نیست. گاهی روراستی شما ممکن است همسرتان را ناراحت کند و حتی باعث دعوا و مرافعه شود. اما عدم صداقت می‌تواند به رابطه آسیب بزند، تا جایی که همسران به سختی می‌توانند دوباره اعتماد را برقرار کنند. یک دروغ یا خیانت این پتانسیل را دارد که تردید همیشگی همسرتان را نسبت به شما برانگیخته کند.

خود واقعی‌تان باشید

اگر خودتان با آنچه که هستید مشکل دارید پس در نشان دادن خود واقعی‌تان به همسرتان راحت نیستید. از همان شروع رابطه، خود واقعی‌تان باشید تا اعتماد متقابل ایجاد شود.

خوش بگذرانید تا دچار یکنواختی نشوید

هر روز زندگی مشترک قرار نیست پُر از شور و هیجان باشد. گاهی یکنواختی و کسالت بر زندگی‌تان سایه می‌افکند و دچار روزمرگی می‌شوید. اگر این یکنواختی نادیده گرفته شود می‌تواند احساس نارضایتی ایجاد کند پس چه باید بکنید؟ خوش بگذرانید و اجازه ندهید روزمرگی‌ها رابطه‌تان را گرفتار کنند. به پیک نیک بروید، سفرهای یک روزه بروید و تفریحات جدید را امتحان کنید. با هم شام درست کنید، با هم زبان جدیدی یاد بگیرید و کاری کنید هر دوی شما از منطقه‌ی امن و راحت خود خارج شوید.

 

گهگاه رمانتیک بشوید

ازدواجی که عشق بازی نداشته باشد دیر یا زود به ناکامی خواهد رسید. عشوه گری کنید، سر به سر همسرتان بگذارید و با او شوخی کنید، نوازشش کنید، با بوسه‌ای غافلگیرش کنید و برای روابط جنسی پیش قدم شوید. پیش قدن شدن برای عشق بازی به این معنی نیست که نیازمند هستید و شان‌تان را پایین نخواهد آورد. پس اگر حوصله‌ی یک عشقبازی جانانه را دارید معطل نکنید و همسرتان را سورپرایز کنید.

در اتاق خواب خلاقیت داشته باشید

یک چیزی که همه‌ی مردها دوست دارند بدانند این است که آیا در روابط جنسی خوب عمل می‌کنند یا نه. آنها نیاز دارند این تائید را مکررا از شما بشنوند تا اعتماد بنفس‌شان تقویت شده و احساس قوی بودن بکنند. بیشتر مردها نمی‌توانند به راحتی این سوال را بپرسند و رک و راست به شما بگویند از شما چه توقعاتی دارند. اما در رابطه زناشویی شما باید بتوانید در مورد فانتزی‌های‌تان با هم حرف بزنید و آنها را امتحان کنید. پس از خلاق بودن نترسید و روش‌های جدید را امتحان کنید.

زن خوب بودن ربطی به مطیع و فرمان‌بردار بودن و تروخشک کردن همسر و بی‌چون و چرا برآورده کردن خواسته‌هایش ندارد. بلکه شما باید شریک دلسوز و همراهی باشید که پا به پای همسرتان برای رابطه‌تان تلاش کرده و سعی می‌کنید شخصیت همسرتان را کامل کنید. ازدواج یک رابطه‌ی کاملا دوطرفه است پس اگر شوهر خوبی می‌خواهید باید بتوانید زن خوبی هم برایش باشید.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
3
عالی بود، این موارد برای مردها هم صدق می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار