مردم تهران چقدر صدقه دادند؟
کد خبر: ۱۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار: 2018 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

محمد هادی سیف، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره «تعداد صندوق‌های صدقات موجود در استان تهران »، اظهار داشت: کمیته امداد استان تهران در حوزه‌ها و مناطق مختلف شهرستان‌های استان تهران فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: 37 هزارو 899 صندوق بزرگ در میادین اصلی و ایستگاه‌های مناطق مختلف استان تهران فعال است، 11 هزار و 440 صندوق متوسط در فروشگاه‌ها، اداره‌ها، اماکن و سازمانها و 433 هزار و 174 صندوق نیز خانگی است و در منازل و فروشگاه‌های کوچک قرار دارد. در مجموع 482 هزارو 513 صندوق در کل استان تهران وجود دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی‌ کمیته امداد استان تهران افزود: یکی از رویکردهایی که کمیته امداد در حوزه صدقات دارد، توجه و نگاهی است که به شیوه‌های نوین داریم.

سیف اضافه کرد: با همکاری بانک‌ها و مراکز مختلف شیوه‌های نوین را دنبال می‌کنیم و در حال حاضر به صورت فعال و تخصصی سامانه #8877* را داریم که علاوه بر اینکه قابلیت دریافت وجوه صدقات را دارد، در مناسبت‌های مختلف امکان دریافت وجوهات شرعی مردم را دارد.

وی بیان داشت: کمیته امداد استان تهران تلفن گویای 7355 را دارد که دارای این قابلیت است تا انتقادات و نظرات مردمی را داشته باشد؛ضمن اینکه دریافت انواع وجوهات شرعی مثل صدقات، زکوات، اجرای طرح اکرام و محسنین، ایجاد اشتغال انجام شود و حدود 16 گزینه دریافت وجوهات فعال هستند و به سامانه بانک هم ارتباط دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران درباره «میزان صدقات جمع آوری شده در سطح استان تهران»،گفت: براساس آمار هشت ماهه امسال حدود 26 میلیارد تومان درآمد صدقات ما بوده که این فقط مربوط به عملکرد ثبت شده در دفتر استان تهران است.

سیف اضافه کرد: این مبلغ طبق نیازمندی که مددجویان تحت حمایت ما دارند در قالب‌های مختلف در هر منطقه تقسیم‌ می‌شود؛ برای نمونه اگر خانواده‌ای پشت نوبت جهیزیه باشد، مشکلات درمانی یا معیشت داشته باشد از این وجوهات برای این خانواده هزینه می‌شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار