دانش آموز کرمانشاهی نفر اول مسابقه جهانی ریاضی شد
کد خبر: ۱۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: 2018 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

«کیانا عبدالهی فر» دانش آموز پاوه‌ای در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی «UCMAS» مالزی بر سکوی نخست جهان ایستاد.

این دانش آموز نخبه روز دوشنبه در میان استقبال گرم و پرشور مردم و مسؤولان پاوه وارد این شهر شد و در سرای امام خمینی (ره) مورد تجلیل قرار گرفت.

کیانا عبدالهی فر در حاشیه این مراسم در در گفتگو با فارس گفت: دانش آموز کلاس ششم ابتدایی هستم که از آبان ماه سال گذشته آموزش محاسبات ذهنی ریاضی یا همان چرتکه‌ای را زیرنظر استاد سردار صدیقی شروع کردم.

وی افزود: امسال برای اولین بار در مسابقات بین المللی UCMAS در کشور مالزی که با حضور بیش از سه هزار دانش آموز از ۴۳ کشور جهان برگزار شد شرکت کردم و موفق به کسب مقام اول شدم.

این دانش آموز پاوه‌ای تصریح کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و کشور‌های صاحب نامی همچون آمریکا، ژاپن، کره، کانادا، آلمان، انگلستان و اسپانیا شرکت کرده بودند که به لطف خدا و زحمات خودم و حمایت استادم و پدر و مادرم توانستم برای کشورم افتخار کسب کنم.

عبدالهی‌فر اظهار داشت: برای رسیدن به این موفقیت در تابستان روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت مشغول محاسبات ذهنی ریاضی بودم و در ایام مدرسه هم به دلیل اینکه اولویت اولم درس‌هایم هست، روزی پنج تا ۶ ساعت در این زمینه کار می‌کنم.

نماینده حقوقی UCMAS ایران در استان کرمانشاه نیز گفت: در مسابقات بین المللی امسال مالزی از استان کرمانشاه فقط خانم کیانا عبدالهی‌فر از شهرستان پاوه شرکت داشت.

آزادیان گفت: سه هزار دانش آموز از ۴۳ کشور دنیا در زمینه علمی سرآمد و صاحب سبک و فن آوری آموزشی همچون امریکا، ژاپن، کره، کانادا، آلمان، انگلستان و اسپانیا در این مسابقات حضور داشتند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار