موجودات فضایی روی زمین چقدر واقعی اند
کد خبر: ۱۳۰۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج در بزرگترین مطالعات آکادمیک جهان در مورد تئوری وجود موجودات ناشناخته آسمانی یک نظرسنجی گسترده را در 9 کشور مختلف انجام دادند تا مشخص شود طی سال‌های اخیر دیدگاه مردم در مورد موجودات فضایی چقدر تغییر کرده است.

موجودات فضایی روی زمین چقدر واقعی اند

این تحقیقات گسترده روی بیش از 11 هزار فرد بزرگسال در کشورهای آمریکا، بریتانیا، لهستان، ایتالیا،‌ فرانسه، آلمان، پرتغال، سوئد و مجارستان انجام شد و کارشناسان در مورد 10 باور فضایی مرسوم بین مردم سوال کردند و از جمله سوالات این بود که آیا ارتباط میان موجودات ناشناخته آسمانی با انسان توسط دولت‌ها کنترل می‌شود یا اینکه تغییرات جوی روی کره زمین توسط موجوات فضایی صورت می‌گیرد.

نکته جالب در بررسی حاضر این بود که بیش از نیمی از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند به حداقل یکی از نظریه‌های مرسوم در مورد موجودات فضایی اعتقاد داشتند. در این بررسی سوئد متمایزترین کشور بود و بیشتر از 48 درصد ساکنان آن تقریبا هیچ گونه از نظریه‌های مرسوم در مورد موجودات فضایی را قبول نداشتند و این در حالی بود که تنها 15 درصد ساکنان مجارستان نظریه‌های مطرح شده در مورد موجودات فضایی را رد کردند و مابقی این افراد توضیح دادند که دستکم یکی از این نظریه‌ها صحت دارند و موجودات فضایی وجود خارجی دارند. در ایالات متحده آمریکا 36 درصد مردم به هیچ کدام از این نظریه اعتقاد نداشتند و بر این باور بودند که موجودات فضایی وجود ندارند.

در بریتانیا مردم به دیدگاه‌های توطئه‌آمیزتر بیشتر علاقه نشان دادند و این قبیل دیدگاه‌ها را بیشتر باور داشتند. در این میان تنها 10 درصد مردم بریتانیا در مورد اثرات زیانبار موجودات فضایی ناشناخته باور داشتند، 8 درصد آنها اعلام کردند که دولت‌ها ارتباط میان انسان و موجودات فضایی را پوشش می‌دهند، و 4 درصد توضیح دادند که که بیماری ایدز به صورت عمدی توسط انسان ایجاد شده است.

این نظرسنجی در بخش دیگر باورهای توطئه‌آمیز غیرفضایی را هم بررسی کرد و طی آن مشخص شد فعالیت‌های سیاسی مدرن در این زمینه روی باورهای مردم تغییراتی را برجا گذاشته است. به عنوان مثال تعداد زیادی از افرادی که در نظرسنجی حضور داشتند اعلام کردند با این نظریه موافقند که «وت به صورت عمدی حقایق مربوط به مهاجرانی که وارد کشور آنها می‌شوند را پنهان می‌کند». در این میان 48 درصد افرادی که در کشور مجارستان زندگی می‌کردند توضیح داند این نظریه درست و است دولت آنها در مورد مهاجرت پنهان‌کاری می‌کند. کشور مجارستان در حال حاضر توسط نخست وزیر بحث برانگیز آن مدیریت می‌شود و فعالیت‌های او در ماه‌های اخیر تحریک احساسات ضد مهاجرتی را به میزان قابل ملاحظه به دنبال داشته است. آلمان از جمله کشورهایی بود که 35 درصد مردم آن توضیح دادند دولت این کشور به صورت گسترده در مورد مهاجرانی که وارد می‌شوند پنهان‌کاری می‌کند و این رقم برای ایالات متحده 21 درصد گزارش شد.

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که ادعاهای سیاسی فردی به میزان قابل ملاحظه بر نحوه برخورد مردم تاثیرگذار بوده است. طی این نظرسنجی مشخص شد 44 درصد آمریکایی‌هایی که به «دونالد ترامپ» رای دادند و 47 درصد افرادی که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موافق بودند، بر این مسئله اتفاق نظر داشتند که دولت به صورت پنهانی بحث مهاجرت را پوشش می‌دهد و اخبار مربوط به آن را بین مردم پخش نمی‌کند. در این میان تنها 12 درصد افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به «هیلاری کلینتون» رای دادند و 14 درصد افرادی که با باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا موافق بودند، در این مسئله اتفاق نظر داشتند.

«هوگو لیل» از محققانی که در این نظرسنجی حضور داشت توضیح داد: «ادعای توطئه‌آمیز که دولت‌ها عمدا حقایق مربوط به میزان مهاجرت به کشورها را پنهان می‌کنند تقریبا بین همه مردموجد دارد و بخش اعظم افرادی که در اروپا و آمریکا زندگی می‌کنند این مسئله را باور دارند».

در بخش دیگر این نظرسنجی کارشناسان سطوح اعتماد مردم به منابع مختلف در جامعه را بررسی کردند و طی آن مشخص شد حدود سه‌چهارم اخباری که توسط دولت‌ها و سازمان‌های بزرگ منتشر می‌شود مورد اعتماد مردم است. «اخبار جعلی» نیز از جمله موارد بررسی شده در این نظرسنجی بود و طی آن مشخص شد روزنامه نگاران در تمامی کشورها کمترین میزان اعتماد را نزد مردم دارند و در مجموع 77 درصد مردم اعلام کردند که به روزنامه نگاران اعتماد ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
اطلاعات محرمانه بسیار سری در سازمان فضایی امریکا ناسا وجود دارد وجود موجوداتی در قسمت تاریک ماه و کشته شدن سرنشینان اپولو ۱۸ و بمباران ماه توسط ناسا و عکسهای بسیار مرموز مریخ نورد سیکیارتی از سطح سیاره سرخ که گویی در انجا موجوداتی زندگی می کرده اند و یا قبل از بشر موجوداتی در سطح سیاره مریخ فرود امده اند ارسال ازمایشگاه اینسایت برای بررسی موجودات زنده میکروسکپی بر سطح‌مریخ توسط ناسا و رفتار سکوت برانگیز کشور های جهان مبنی وجود خطری فرازمینی حاکی از وجود موجودات فرازمینی دارد چندی پیش دانشمندان ناسا انگام مطالعه خورشید متوجه اجرام اسمانی شدند که در حال گرفتن انرژی از سطح خورشید بودند به طوری که تمامی رادارهای خیلی از کشور ها برای ساعاتی خاموش شد و ناسا در همین رابطه یک کاوشگر را به فاصله ۶ میلیون کیلومتری خورشید فرستاد تصاویر بسیار محرمانه تلسکوپ هابل حاکی از وجود این موجودات است رسانه های جهان ذهن بشر را برای اعلام وجود این موجودات اماده میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار