جذاب‌ترین تورهای ایرانگردی و جهانگردی در هیپوتریپ
کد خبر: ۱۳۰۲۰۲
تاریخ انتشار: 2018 December 13    -    ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
انتخاب تور فرایند هیجان‌انگیزی است که اگر ندانیم چطور و از کجا بخریم، ممکن است کمی چالش‌برانگیز و سخت به نظر بیاید. تور یک فعالیت جمعی است که در آن مسیرها و فعالیت‌ها از پیش مشخص شده و یک یا چند نفر هم به عنوان راهنمای تور، این جمع را که می‌خواهند بهشان خوش بگذرد هدایت می‌کنند.

چرا هیپوتریپ می‌خواهد مخاطبانش انتخاب تور را جدی بگیرند؟

وقتی از تور حرف می‌زنیم دقیقا از چه حرف می‌زنیم؟ چطور می‌شود که برخی افراد با تور می‌روند سفر؟ سفر با تور چه ویژگی‌هایی دارد و چه تفاوتی با سفرهای دیگر می‌کند؟ و پرسش آخر این‌که چطور باید تور انتخاب کرد؟

نمی‌خواهیم بگوییم پاسخ تمام این پرسش‌ها را می‌توانید در هیپوتریپ بخوانید. فعلا فقط این نکته را بدانید که می‌توانید کنار خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، در این وب‌سایت تورهای مختلف را هم ببینید، درباره‌ی جزئیات‌شان بخوانید، انتخاب کنید و بخرید.

انتخاب تور فرایند هیجان‌انگیزی است که اگر ندانیم چطور و از کجا بخریم، ممکن است کمی چالش‌برانگیز و سخت به نظر بیاید. تور یک فعالیت جمعی است که در آن مسیرها و فعالیت‌ها از پیش مشخص شده و یک یا چند نفر هم به عنوان راهنمای تور، این جمع را که می‌خواهند بهشان خوش بگذرد هدایت می‌کنند. وعده‌های غذایی – معمولاً - توسط برگزار‌کننده ارائه می‌شود و بهترین مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی مقصد برای بازدید گروهی در نظر گرفته شده است.

تورهای یک‌روزه تکلیف‌شان مشخص‌تر است، مثلا همین تورهای داخلی خودمان که به مقصدهای نزدیک - فیلبند، کلاردشت، زنجان و خیلی‌جاهای دیگر - اختصاص داده می‌شوند؛ چند جای مهم شهر یا روستا از پیش تعیین‌شده و افراد در ساعت مشخصی جمع می‌شوند و راه می‌افتند.

اما تورهای چندروزه‌ای هم در وب‌سایت هیپوتریپ دیده می‌شوند؛ هند، تور استانبول، گرجستان، ارمنستان، بانکوک، تور ارزان مشهد، تبریز و کیش و... که ماجرای متفاوتی دارند.

جذاب‌ترین تورهای ایرانگردی و جهانگردی در هیپوتریپ

برای خیلی‌ها تور یعنی

کنار افرادی که خودشان برای خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند و پرواز و هتل را جداگانه می‌خرند، خیلی‌ها هم هستند که دل‌شان می‌خواهد یک بسته‌ی کامل سفری داشته باشند؛ یعنی پرواز، هتل، تفریحات و فعالیت‌های سفر از قبل برایشان برنامه‌ریزی شده باشد و دیگر به چیزی فکر نکنند جز همان خوش‌گذشتن. چمدان ببندند و راهی شوند.

دل‌شان می‌خواهد در سفر با فکرهای تازه آشنا شوند و دوست‌ پیدا کنند. با آدم‌هایی که چندان نمی‌شناسند عکس‌های دسته‌جمعی بگیرند و سفر برایشان ماجراجویی تازه‌ و متفاوتی است که با تور عطش این ماجراجویی سیراب می‌شود.

این تصور هم وجود دارد که سفر با تور ارزان‌تر از سفرهای دیگر است که تا حد زیادی درست است و هزینه‌های تور ارزان از سفری که خودتان برنامه‌ریزی کنید – معمولاً - ارزان‌تر تمام می‌شود.

با این حال پیش از انتخاب تور هم باید برنامه‌ریزی کرد و باید دقیقا بدانید می‌خواهید چه کار کنید؛ چرا که انتخاب مقصد به‌عهده‌ی شماست. شمایید که باید بدانید می‌خواهید از یک منطقه‌ی کوهستانی بازدید کنید یا یک جای گرمسیری. شمایید که می‌دانید حال‌تان در کدام آب‌و‌هوا بهتر است و کجا بیشتر بهتان خوش می‌گذرد. آیا اهل پیاده‌روی‌های طولانی هستید؟ کوه‌نوردی به مذاق‌تان خوش می‌آید یا این‌که نشستن در ساحل را ترجیح می‌دهید؟ دل‌تان می‌خواهد به مسیرهایی بروید که بیشتر جوان‌ترها سراغ‌شان می‌روند یا از مقصدهایی خوش‌تان می‌آید که سن‌بالا‌ترها از آنها استقبال می‌کنند؟ (بله، مکان‌های مختلف طرفداران خودش را دارد که خوب است پیش از انتخاب‌ درباره‌شان بدانید) آیا بودن در طبیعت را ترجیح می‌دهید یا طرفدار سرسخت آثار باستانی هستید؟ جنگل بهتر است یا تپه‌های صاف و چمنزار؟ آیا از آن آدم‌هایی هستید که دل‌شان می‌خواهد به جاهای خلوت بروند و کتاب‌شان دم‌دست‌شان باشد تا هر از گاهی صفحه‌ای بخوانند و حتی چیز بنویسند؟ یا این‌که اهل خوش‌‌و‌بش و دور هم بودنید؟ برای همه‌ی این‌ها مقصدهای مختلفی وجود دارد.

تور رفتن فاکتورهای زیادی دارد که اگر یکی از آنها را سرسری بگیریم، ممکن است آن‌قدری که فکرش را کرده بودیم و دیگران گفته بودند خوش نگذرد. اما مگر می‌شود از قبل بدانیم که قرار است چقدر خوش بگذرد؟ بله. پاسخ تمام این پرسش‌ها و خیلی چیزهای دیگر را که در حال حاضر در خاطر نویسنده نیست، می‌شود با کمی جست‌و‌جو در وب‌سایت‌ها و وب‌سایت هیپوتریپ پیدا کرد. یکی از راه‌های مطمئن دیگر هم تماس با شماره تلفنی است که در صفحه‌های تورهای هیپوتریپ گذاشته شده و برای ارائه‌ی پیشنهاد خدمات تور است. یعنی شما می‌توانید هر چیزی را که دل تنگ‌تان می‌خواهد بپرسید و درباره‌ي تورهای مختلف بدانید و آن وقت تصمیم بگیرید.

با توجه به وقت، هزینه و انرژی‌ای که می‌گذارید بدیهی است که بخواهید بیشترین و بهترین نتیجه‌ی مثبت را از سفر کوتاه‌تان بگیرید. خوش‌گذشتن حق شماست و هیپوتریپ همه‌ي سعیش این است که جذاب‌ترین تورهای ایرانی و خارجی را با تنوع قیمت در اختیارتان بگذارد.

تمام کاری که باید بکنید این است که پیش از هر چیز بدانید دل‌تان یک تور عاشقانه می‌خواهد یا ماجراجویی؟ سکوت می‌خواهید یا سرو‌صدا و جنب‌و‌جوش؟ یعنی این‌که کمی خودتان را بشناسید و بقیه را به کارشناسان خوش‌ذوق هیپوتریپ بسپارید که از همان ابتدا گفته‌اند هدف‌شان این است که مسافر آب توی دلش تکان نخورد و فقط به خوش‌گذشتن فکر کند.

حالا دارید به کدام تور فکر می‌کنید؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار