قیمت طلا، سکه و ارز در ۲۰ آذرماه
کد خبر: ۱۳۰۰۳۲
تاریخ انتشار: 2018 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

در لحظه ارسال این گزارش هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر عدد سکه طرح قدیم سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین نیم سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.

قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۲۴۶.۹۰ دلار است.

در این رابطه رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت سکه و طلا به دلیل این است که مسوولان در تلاش هستند تا آن‌را به اندازه کافی و قیمت مناسب برای مردم تامین کنند و اگر بتوانند جلوی افزایش قیمت آن‌را بگیرند، هم‌چنان انتظار کاهش قیمت وجود دارد و رونق به بازار برمی‌گردد.

وی با اشاره به حباب قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومانی هر عدد سکه تمام بهار آزادی، خاطرنشان کرد: این حباب می‌تواند کمتر باشد، به شرط این‌که بانک مرکزی سکه را در بازار و بین مردم به اندازه کافی عرضه کند چرا که اگر سکه به وفور در بازار باشد، حباب آن به حداقل خواهد رسید.

قیمت دلار باز هم کاهش یافت.

اما بانک‌ها امروز نرخ خرید دلار را بیش از ۲۰۰ تومان کاهش دادند و این نرخ به ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

بانک‌ها امروز (۲۰ آذر) نرخ خرید ارز را کاهش دادند و تا ساعت ۱۳ امروز هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان می‌خرند.

همچنین نرخ خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته کاهشی بوده و قیمت خرید هر یورو در بانک‌ها به ۱۲ هزار و ۱۱۱ تومان رسیده است.

قیمت خرید پوند در بانک‌ها هم ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان است و این در حالی است که روز گذشته هر دلار را به قیمت ۱۰ هزار و ۸۹۱ تومان و هر یورو را ۱۲ هزار و ۴۴۸ تومان خریداری می‌شد.

از سوی دیگر بانک‌ها در صورت کامل بودن مدارک مسافران برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی به آن‌ها می‌فروشند که بر اساس اعلام بانک‌ها امروز هر یورو مسافرتی را ۱۲ هزار و ۴۶۵ تومان می‌فروشند که این رقم با احتساب کارمزد به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد.

همچنین براساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۲۱۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۰۴۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۴ هزار و ۴۶۰ تومان است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نرخ ارز امروز در بازار غیررسمی با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار