هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند
کد خبر: ۱۳۰۰۱۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 12    -    ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
میانگین بهره هوشی افراد عادی، عددی نزدیک به 100 است. اما عده محدودی درصد هوشی بالاتر از حد میانه دارند. مثلا بهره هوشی انیشتین در حدود 166 بوده است. در این فهرست هنرمندانی که بهره هوشی بالاتر از 130 (خیلی باهوش) دارند را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که تنها 2% افراد بهره هوشی بالای 130 دارند.

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارندبهره هوشی (IQ) افراد را معمولا با آزمونی که بر اساس سن ذهنی و سن زمانشناختی یا تقویمی آنها است می سنجند. میانگین بهره هوشی افراد عادی، عددی نزدیک به 100 است. اما عده محدودی درصد هوشی بالاتر از حد میانه دارند. مثلا بهره هوشی انیشتین در حدود 166 بوده است. در این فهرست هنرمندانی که بهره هوشی بالاتر از 130 (خیلی باهوش) دارند را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که تنها 2% افراد بهره هوشی بالای 130 دارند.

جیمز فرانکو 130

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او از کودکی به سینما علاقمند بود اما به خاطر شکل دندان هایش و اینکه از ارتودنسی و گیره فک خوشش نمی آمد، بازیگر شدن را رویای دور از دسترس می دید اما چند سال سختی را به جان خرید و در نهایت بازیگر شد و در سال 2009 به عنوان جذاب ترین مرد زنده شناخته شد. او تا کنون در 151 فیلم بازی کرده و برای بازی در فیلم «127 ساعت» نامزد جایزه اسکار شده است. جیمز فرانکو، همچنین 39 فیلم کوتاه و بلند ساخته است. او در کنار کارهایش، فنون شعر سرایی تدریس می کند. «فرانکو» فارغ التحصیل دانشگاه نیویورک در رشته فیلم سازی است و در سال 2010 در مقطع دکترا وارد داشنگاه ییل شده است.

نیکول کیدمن 132

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او از کودکی وارد مدرسه تئاتر شد و روی صحنه رفت. سپس دبیرستان را ترک کرد تا وقت بیشتری برای بازیگری بگذارد و در سن 16 سالگی وارد سینما شد. نیکول کیدمن، اولین جایزه هنری اش را در سن 20 سالگی برای بازی در سریال کوتاه «ویتنام» به دست آورد. او همچنین تا کنون 4 بار نامزد جایزه اسکار شده است و 1 جایزه اسکار در کارنامه اش دارد.

آرنولد شوارتزنگر 135

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او را در دنیای پرورش اندام با عنوان «بلوط اتریشی» و در دنیای سینما با نام «نابودگر» می شناسند. او 7 بار قهرمان مسابقات «مستر المپیا» شده است. همچنین 2 بار نامزد گلدن گلوب شده که 1 جایزه برایش به همراه داشته است. آرنولد، دستی در سیاست هم داشته و در سال 2003 فرماندار کالیفرنیا شده است. او در سال 2005 بهترین و محبوبترین سیاست‌مدار سال شد که زیاد هم بی دلیل نبود؛ او تمام درآمد حاصل از فرماندار شدنش را به خیریه اهدا می کرد.

اما واتسون 138

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او در کودکی وارد سینما شد و با نقش «هرماینی» در مجموعه فیلم های «هری پاتر» به شهرت جهانی رسید. از آنجایی که او به مدت 10 سال در این نقش بازی کرد؛ تحصیلاتش در مدرسه و کالج کمی به تعویق افتاد. اما در نهایت از کالج ووستر آکسفورد فارغ التحصیل شد. او که دوست نداشت فقط به خاطر «هری پاتر» او را بشناسند؛ به سرعت در کارش پیشرفت کرد و از شخصیت «هرماینی» فاصله گرفت. او در فیلم های «مزایای گوشته گیر بودن» و «دیو و دلبر» بازی کرده است.

رابین ویلیامز 140

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

بازیگری که بیش از 3 دهه بر پرده نقره ای درخشید و صاحب یک جایزه اسکار شد. از نقش آفرینی های ماندگار او می توان «شان» در «ویل هانتیگ خوب» و «الن پریش» در «جومانجی» یا صداپیشگی اش به عنوان «غول چراغ جادو» در «علاءالدین» را نام برد. بعد از مرگ «ویلیام»، باراک اوباما، در پیامی در توییترش نوشت: «او ما را به خنده واداشت. به گریه واداشت. او توانست در نهایت همه عناصر روح انسان را به تأثر وادارد.»

ناتالی پورتمن 140

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه هاروارد است و به زبان های عبری، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی مسلط است. در زمان ورودش به کالج گفته بود" اگر درس خواندن حرفه ام را نابود کند اهمیتی نمی دهم، ترجیح می دهم باهوش باشم تا اینکه ستاره سینما شناخته شوم". پورتمن، تا کنون 3 بار نامزد جایزه اسکار شده و 1 جایزه برای بازی در «قوی سیاه» به دست آورده است. برای بازی در این فیلم، او تمرین های سختی برای مسلط شده به رقص باله انجام داد و بعد از فیلم با پارتنر رقصش در «قوی سیاه» ازدواج کرد. او همچنین جزء 14 بازیگر زنی است که برنده جوایز اسکار، بفتا، گلدن گلوب، منتقدین و انجمن بازیگران شده است.

مریل استریپ 142

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او هنرمند محبوب و بزرگی است که هر نقش آفرینی اش، فوق العاده و شایسته ستایش است. «استریپ» کمال گرا است و برای نقش هایش از جان و دل مایه می گذارد. همچنین او بسیار با استعداد است و هر لهجه ای را به سادگی یاد می گیرد. او تا کنون 21 بار نامزد جایزه اسکار شده است و 3 جایزه را به دست آورده است و از نظر نامزدی و کسب جایزه در بین بازیگران رکورددار است. «استریپ»، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هنر از دانشگاه «ییل» است و دارنده دکترای افتخاری هنر از کالج «میدلبری» است.

جسیکا آلبا 151

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او را برای بازی در فیلم های «4شگفت انگیز» و «شهرگناه» می شناسند. «آلبا» تا کنون چندین بار به عنوان جذاب ترین زن سال انتخاب شده است. او که بازیگری را از 13 سالگی آغاز کرده همیشه درمورد اینکه نتوانسته تحصیلاتش را کامل کند ناراحت است. او سفیر بنیاد خیریه ای است که برای کودکان آفریقایی، تحصیلات و زندگی بهتری فراهم می کند. او همچنین در سال 2012 با شریک تجاری اش یک کمپانی لوازم خانگی و کالای پزشکی به راه انداخت که سرمایه آن در 1 سال چیزی نزدیک به 1 میلیارد دلار تخمین زده شد. او زندگینامه اش در را در قالب کتابی به نام «زندگی شرافتمند» نوشت که در نیویورک تایمز آن را به عنوان کتاب پرفروش سال معرفی کرد.

شارن استون 153

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او در 5 سالگی وارد مدرسه شد و در 15 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل و وارد دانشگاه هنرهای زیبا شد. همکلاسی هایش او را به عنوان یک خوره کتاب می شناختند. سپس او به عنوان وکیل مشغول به کار شد. همزمان با تحصیلاتش در نوجوانی (17 سالگی) ملکه زیبایی (میس پنسیلوانیا) شد. سپس به عنوان مدل نیز مشغول به کار شد.

کالین فرث 153

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

این هنرمند که برای بازی در فیلم «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه اسکار شده است؛ در آماده شدن برای این نقش متحمل زحمت زیادی شد و تا مدتی بعد از فیلمبرداری لکنت زبان داشت. او از 24 سالگی وارد سینما شد. پدر و مادرش هر دو استاد دانشگاه بودند و او چند مقاله علمی در موضاعات مختلف نوشته است. او در سال 2007 از دانشگاه وینچستر یک مدرک افتخاری دریافت کرد.

لیزا کودرو 154

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

همه او را با نقش عجیب و دوست داشتنیِ «فیبی بوفی» در سریال «دوستان» به خاطر دارند؛ نقشی که برای آن، نامزد امی و گلدن گلوب شد. او 10 سال در این نقش زندگی کرد. حتی بارداری و تولد فرزندش، جزئی از سریال شد. «کودرو»، فارغ التحصیل رشته «روانشناسی بیولوژیک» از دانشگاه نیویورک است و همزمان با بازیگری در تحقیقات پدرش در باره «چپ دست ها» نیز فعالیت داشته است.

اشتون کوچر 160

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

بازیگر فیلم هایی مثل «اثر پروانه ای» و «جابز» است. جالب است که بهره هوشی او از خودِ «استیو جابز» بیشتر است اما آن را در زمینه دیگری به کار گرفته است. او فارغ التحصیل دانشگاه «آیووا» است. همچنین «کوچر» مطالعات گسترده ای بر «کابالا»-مکتب عرفانی یهودی-در تل آویو داشته است و برای تکمیل مطالعاتش چندین بار به این شهر سفر کرده است.

سیلوستر استالونه 160

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

بسیاری او را با نام های «راکی» یا «رمبو» می شناسند. «راکی» فیلم موفقی بود که استالونه بعد از نوشتن فیلمنامه اش، به شرط بازی کردن در نقش قهرمان داستان فیلمنامه را به کارگردان داد و برای همین فیلم، نامزد 2 جایزه اسکار شد. استالونه، فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای زیبای میامی است و نقاشی می کند. او سال ۲۰۱۵ مجموعه‌ای از آثار خود را در موزه هنرهای مدرن شهر نیس در فرانسه به نمایش گذاشت.

مت دیمون 160

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او فارغ التحصیل دانشگاه «هاروارد» است و درست در زمان دانشجویی، فیلمنامه موفق «ویل هانتیگ خوب» را نوشته است. او خودش نقش «ویل» را در فیلم بازی کرد و یک جایزه اسکار برای فیلمنامه آن دریافت کرده است. فیلم های «جدا افتاده» و «مریخی» از دیگر فیلم های به یاد ماندنی او هستند. در سال 2013 مدال هنر هاروارد را به او اهدا کردند.

کوئنتین تارنتینو 160

 

کارگردانی که بدون تحصیلات آکادمیک و تنها با تجربه شخصی، صاحب 2 جایزه اسکار شده است. او دبیرستان را برای شرکت در کلاس های بازیگری ترک کرد. سپس در دوران جوانی در یک ویدیو کلوب مشغول به کار شد و کارش را به صورت حرفه ای با نوشتن فیلمنامه آغاز کرد. از آنجایی که برای فیلمنامه های «عشق حقیقی» و «قاتلین بالفطره» سرمایه گذار پیدا نکرد؛ آنها را به کارگردان دیگری داد و با درآمد حاصل از آنها، «سگ های انباری» را به تصویر کشید. «پالپ فیکشن یا داستان عامه پسند» از فیلم های به یاد ماندنی او است.

مرلین مونرو 168

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

اگرچه تحصیلات بالایی نداشت و اغلب با کلیشه دختر زیبا و بلوند (و البته احمق) معرفی می شد؛ بسیار باهوش بود. شاید رفتارهای غیرعادی گاه به گاه او بود که گمانه زنی ها درباره احمق بودنش را زیاد می کرد. اما هالیوود او را اینگونه معرفی کرده بود. او کودکی سختی داشت. مادرش روان گسیخته بود و او کودکی اش را در 11 خانواده مختلف گذراند و در خانواده دوم به او تجاوز شد. او نماد جذابیت و ستاره پاپ قرن بیستم بود. در طول فعالیت هنری اش، 4 بار نامزد گلدن گلوب شد و 1 جایزه به دست آورد. سینماگران بزرگی مانند «بیلی وایلدر» و «جان هیوستن»، که با مرلین مونرو کار کرده بودند، گفته‌اند که او نه تنها جذاب و دلفریب بود؛ بلکه در ایفای نقش‌های کمدی استعدادی کم‌نظیر داشت.

لیدی گاگا 166

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او از 4 سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد و در نوجوانی شروع به اجراهای زنده شبانه کرد. سپس او دوره های متد اکتینگ را در «موسسه لی استراسبرگ» گذراند و در 17 سالگی به مدرسه موسیقی در نیویورک رفت. او تا کنون 6 جایزه «گرمی» و 1 «گلدن گلوب» به دست آورده و 1 بار نامزد «اسکار» شده است. بالاترین رکورد فروش بیلبورد متعلق به آهنگ های «پوکر فیس» و «جاست دنس» لیدی گاگا است.

روآن اتکینسون 178

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او را با نام «مستر بین» می شناسند. «روآن اتکینسون»، فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه اکسفورد است. او بازیگری را از سال 1979 و در سن 24 سالگی شروع کرد. پیش از آن، او یک برنامه کمدی را برای رادیوی بی‌بی‌سی به نام «اتکینسون مردمی» اجرا می کرد. این برنامه شامل یک سری از مصاحبه‌ها با افراد بزرگ به صورت طنز بود که توسط خودش انجام می‌شد. نویسندگان این مجموعه خود اتکینسون و ریچارد کورتیس بودند «اتکینسون» به اتومیبیل ها نیز علاقمند است و مقالاتی درباره اتومبیل ها برای «کار مگزین» می نویسد. او در سال 2013 نشان امپراطوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دریافت کرد.

جیمز وودز 184

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

او با بورسیه وارد دانشگاه فناوری ماساچوست شد اما در سال آخر انصراف داد و به نیویورک رفت تا به روی صحنه نمایش برود. او از سال 1971 فعالیت هنری اش را شروع کرد و تا به امروز 2 بار نامزد جایزه اسکار شده است. او همچنین پوکرباز قهاری است و در مسابقات جهانی زیادی حضور داشته است. او در بازی های جهانی پوکر 2018 مقام پنجم را کسب کرد.

استنلی کوبریک 190

هنرمندانی که بالاترین بهره هوشی را دارند

با اینکه در کودکی در مدرسه نمرات خوبی نداشت اما همیشه از او به عنوان یه نابغه نام می بردند. پدرش او را به کلاس شطرنج فرستاد و خیلی زود، او به بازیکنی حرفه ای تبدیل شد. در 13 سالگی یک دوربین عکاسی هدیه گرفت و به سرعت به عکاسی حرفه ای تبدیل شد و در 17 سالگی عکاس مجله شد و چند سال بعد شروع به ساختن فیلم کوتاه کرد. فیلم های «درخشش» و «غلاف تمام فلزی» از آثار او هستند. او 13 بار نامزد جایزه اسکار شد و 1 جایزه برای کارگردانی فیلم «2001: یک اودیسه فضایی» به دست آورد.

سلام سینما

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
6
8
همش مزخرف بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ثابت کن قبل از اینکه نظر بدی
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
5
9
جمع کنید بابا این مسخره بازی هارو. یعنی مستربین از انیشتن ضریب هوشی بالاتری داشته؟
ناشناس
|
United States
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
4
3
مثل مال ما
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
4
10
این دو نفر ورزشکار (استالونه و شوارتزنگر )که لات محله هستن من باور نمیکنم ضریب هوشی شون از 80 بالاتر باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
2
11
دلار بده ضریب هوشی ببر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
1
1
جسیکا آلبا را بسیار دوست میدارم

چهره معصوم و زیبایی دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
2
3
میخوای بفهمی ضریب هوشی کسی چقدره ببین چقد از زندگی فعلیشون راضین معمولا افراد با ضریب هوشی بالا هیچوقت از وضعیتشون راضی نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
1
0
مرجع اطلاعاتتون رو ذکر کنید!
یا خودتون اندازه گرفتید؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
سلام ضریب هوشی صحت نداره همش برای تحقیر عده ای است و فخر عده ای دیگر . انسان موجود بسته ای آفریده نشده که فقط در یک سطح بماند هوش هم هرچه بیشتر آموزش و تمرین و تجربه کسب کند بیشتر و بیشتر می شود . حتی با برخی ختم ها از جمله ختم اسماء ادریسیه از روز چهارشنبه ای قمر در عقرب و محاق و نحس نباشد با آدابی می شود هوش و حافظه را بالا برد در کتاب مجربات قاطع هست در ضمن نوشتن سوره یس با آداب آن که در کانال استاد ساعدی مولف کتاب مجربات قاطع هست اعجاب انگیز حافظه را بالا می برد مانند دوربین فیلم برداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار