سرقت ۳ هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان
کد خبر: ۱۲۹۸۲۲
تاریخ انتشار: 2018 December 09    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از سرقت ۳ هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان خبر داد.

غلامعباس بهرامی نیا درباره معضل سرقت تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در خوزستان اظهار کرد: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، پیگیری این مسائل از طریق مقامات قضائی است و بار‌ها این مسئله را به دادستان مرکز خوزستان و رئیس کل دادگستری استان، اطلاع داده‌ایم.

وی افزود: سرقت تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در همه کشور جزو معضلات جاده‌ای است و این مسئله به گرانی آهن‌آلات و فقر مالی مردم رابطه مستقیم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: تنها کار سلبی که ما در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توان اجرای آن را داریم این است که موضوع را به مقامات قضائی و انتظامی اطلاع دهیم و این دستگاه‌ها هم کار‌هایی انجام داده‌اند، اما تاکنون راه‌حلی برای پایان دادن به این مشکل پیدا نشده است.

وی عنوان کرد: عدد و رقم میزان خسارت وارد شده را ندارم، اما در سال ۹۶ از تعداد ۲۹ هزار تابلو و علائم هشداردهنده، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تابلو به سرقت رفته است.

راه‌حلی برای پایان دادن به سرقت تابلو‌ها وجود ندارد

وی ادامه داد: این مسئله در همه راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی جاده‌های شهری و روستایی وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم در کدام نقطه بیشتر مشاهده شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه برای نصب علائم هشداردهنده چیزی برای جایگزینی آهن‌آلات نداریم، بیان کرد: آهن بیشترین دوام و مقاومت را در برابر شرایط آب و هوایی دارد، اما به دنبال این هستیم که به‌جای نصب عمودی تابلو‌های مسیر نما از تابلو‌های افقی استفاده کنیم و به این سمت حرکت کردیم. البته برخی از تابلو‌های راهنمایی رانندگی باید از جنس آهن باشند و به‌صورت عمودی نصب شوند تا در کاهش حوادث جاده‌‎ای و راهنمایی رانندگان مؤثر باشند

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار