این افراد، مشهورترین گیاهخواران جهان هستند
کد خبر: ۱۲۹۷۰۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 09    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
چندین نوع گیاهخواری وجود دارد که بسته به نوع آن، جهت‌گیری گیاهخواران در برابر دام‌ها و فراورده‌های دامی متفاوت است. گیاهخواران در کنار نخوردن یا کمتر خوردن فراورده‌های جانوری با آزار و کشتار آن‌ها نیز مخالف‌اند. در وگنیسم (Veganism) که «گیاهخواری کامل» هم نامیده می‌شود از همه فرآورده‌های جانوری حتی لبنیات، تخم مرغ، عسل، و... نیز پرهیز می‌شود.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟به گزارش «تابناک با تو»؛ چندین نوع گیاهخواری وجود دارد که بسته به نوع آن، جهت‌گیری گیاهخواران در برابر دام‌ها و فراورده‌های دامی متفاوت است. گیاهخواران در کنار نخوردن یا کمتر خوردن فراورده‌های جانوری با آزار و کشتار آن‌ها نیز مخالف‌اند. در وگنیسم (Veganism) که «گیاهخواری کامل» هم نامیده می‌شود از همه فرآورده‌های جانوری حتی لبنیات، تخم مرغ، عسل، و... نیز پرهیز می‌شود.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

با وجود رواج گیاهخواری آماری که سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد منتشر کرده نشان از افزایش تقاضای تولیدات دامی است. البته این را نباید از نظر دور کرد که صنعت پرورش دام مسئول انتشار ۱۵ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای تولید شده توسط انسان است.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

بعضی از پژوهش‌های حوزه سلامت نشان می‌دهد که رژیم فاقد پروتئین حیوانی باعث فقر آهن می‌شود که پیش‌زمینه‌ای برای بیماری‌های عصبی و کم‌خونی است. از این رو افرادی که قرار است گیاهخواری را برگزینند باید با متخصصین تغذیه مشورت کنند، زیرا حذف یک منبع غذایی از برنامه روزانه بدون در نظر گرفتن جایگزینی مناسب به سلامتی آسیب می‌رساند. پژوهش‌هایی هم خبر از مفید بودن گیاهخواری دارند. در این پژوهش‌ها آمده افزایش مصرف گوشت باعث بالا رفتن احتمال مرگ زودرس می‌شود و برعکس، کاهش مصرف گوشت می‌تواند بر طول عمر بیفزاید.

مشاهیر گیاهخوار

جرج برنارد شاو؛ همیشه اذعان می‌کرد که سلامتی‌اش را مدیون گیاه‌خواری است. وی معتقد بود که گیاه‌خواری باعث افزایش نیروی فوق بشری می‌شود.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

آلبرت اینشتاین؛ این دانشمند خارق‌ا‌لعاده در واپسین سال‌های زندگی تازه به رژیم گیاهخواری روی می‌آورد که گویای عذاب وجدانیست که در طول حیاتش، به خاطر خوردن گوشت حیوانات، با خود داشت. او حتی در یکی از نامه‌های خود نوشته: «به نظر من انسان برای بلعیدن گوشت حیوانات به دنیا نیآمده است.»

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

ابوالعلای معری؛ شاعر و فیلسوف بزرگ و نابینای عرب که در پیری عزلت گزید و از خوردن گوشت امتناع کرد او حتی از خوردن شیر و تخم مرغ و عسل و گوشت نیز پرهیز می‌کرد. در پایان عمر سه روز بیمار شد و پزشک برای او سوپ جوجه تجویز کرد که راضی به خوردن آن نشد. گیاه‌خواری او به دلیل دوری از ستمگری و کشتن حیوانات بوده است.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

صادق هدایت؛ او از جوانی رو به گیاه‌خواری نمود و تا پایان عمر نیز آن را ادامه داد. هدایت کتابی با عنوان گیاه‌خواری نیز دارد. در این کتاب می‌گوید برای جلوگیری از جنگ انسان ابتدا باید دست از کشتن و خوردن حیوانات بکشد.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

یوهان ولفگانگ فون گوته؛ که به سلامت جسم و جانش اهمیت می‌داد، از خوردن فراورده‌های دامی به شدت پرهیز می‌کرد. او باور داشت که گیاهخواری قدرت تفکر انسان را تقویت می‌کند. یوهان ولفگانگ فون گوته به انسان‌هایی که آزارشان به حیوانات می‌رسید، اعتمادی نداشت.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

فرانتس کافکا؛ او مبتلا به میگرن، یبوست، بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب بود. برای درمان این امراض رو به گیاهخواری و نوشیدن زیاد شیر آورد.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

الکساندر فون هومبولت؛ یکی از نامدارترین پژوهشگران در تاریخ علوم طبیعی محسوب می‌شود. او نه تنها به سبب احترام به حیوانات از خوردن گوشت آنان پرهیز می‌کرد، بلکه از منظر اکولوژی نیز با آن موافق نبود. وی با تأمل در یاداشت‌هایش می‌نویسد: «در جایی که یک شکارچی زندگی می‌کند، می‌توانند ده چوپان، یکصد کشاورز و هزاران باغبان زندگی کنند.»

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

تولستوی؛ اواخر عمر به کلی زندگی‌اش را تغییر داد، سیگار، گوشت و مشروبات الکلی را ترک کرد. روزی عمه تولستوی به ملاقاتش می‌آید. او یک مرغ زنده را با چاقو در سینی جلوی عمه می‌گذارد و می‌گوید: «تو مرغ میخواهی؟ این هم مرغ. ما همه چیز را آماده کرده‌ا‌یم، کافیست خودت دست به کار شوی.» از این رو تولستوی یکی از چهره‌های شناخته شده در عالم مشاهیر گیاهخوار است.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

ماهاتما گاندی؛ از همان سنین کودکی با مرام آسیب نرساندن به موجودات زنده خو گرفت و به گیاهخواری، روزه‌داری برای خودسازی و خالص نمودن خویش و زندگی توأم با گذشت اعضای فِرق و مذاهب مختلف کوشش ورزید.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

لئوناردو دواینچی؛ هنرمند، آرشیتکت، دانشمند، کاشف و فیلسوفی بود که با پیشگویی‌هایش به آیندگان هشدار می‌داد. او طرفدار گیاهخواری بود و در یکی از نوشته‌هایش چنین می‌گوید: «زمانی می‌رسد که انسان‌هایی همچون من به حیوان‌کش‌ها با همان چشمانی می‌نگرند که به انسان‌کش‌ها می‌نگریستند.»

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

بیل کلینتون؛ یکی از چهره‌های سرشناس طرفدار تغذیه وگان‌ها، بیل کلینتون، رییس‌جمهور پیشین آمریکاست. در زمان اقامت در کاخ سفید، کلینتون به علاقه ویژه‌اش به همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده شناخته می‌شد، اما در سال ۲۰۰۴ پس از یک عمل جراحی بای پس قلب، وی مجبور شد تا به شدت میزان کلسترین در تغذیه‌اش را کاهش دهد. چهار سال بعد از آن یک عمل جراحی دیگر این بار موجب شد تا بیل کلینتون به روش تغذیه وگان‌ها روی آورد.

مشهورترین گیاهخواران دنیا را می‌شناسید؟

منبع: فرادید

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
17
33
دقت کنید همه شون روح لطیفی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
این گیاه خوارها از کجا میفهمند که کشتن حیوانات یا گرفتن ماهیها موجب درد و عذاب حیوانات میشود؟ مگر اینها زبان و حس و حال حیوان را میفهمند؟ مگر کسی تجربۀ مردن را دارد که بداند دردناک هست یا نه؟ اینها از خداوندی که خالق انسان و حیوان است بیشتر میفهمند؟ توجیهشان مبنی بر این که کشتن حیوانات موجب آزار حیوانات است توجیه مبتنی بر یک حس مبهم است. هیچ دلیل عقلی پشتش نیست. حتی معلوم نیست مردن انسان هم دردناک باشد. در کتابهای روانشناسی تجربه مردن بعضی آدمها ذکر شده که عمدتاً از آن به یک تجربه لذت بخش و در عین حال پرهیجان تعبیر شده است که مثل این میماند که آدم از طرف پاهایش وارد فضای نورانی و بی وزنی میشود. البته ترس انسان از مرگ به خاطر هوشمندی و عقلانیت وی مساله دیگری است و نمیتوان با عقل آدمی به میزان ترس یا درد گاو و گوسفند پی برد
ناشناس
| |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
پرفسور تو کافیه یکبار جراحی بشی تا طعم چاقو رو بچشی در ثانی ترس از مرگ عامل دوم اون هست
اینطور که تو استدلای میکنی داعش هم کارش بد نبوده چون مگه کارشون دردناک بوده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
15
50
شنگ.ول و منگول و حبه انگول و مادرشون بزبز قندی جزو مشهورترین گیاهخواران بودن
پاسخ ها
رضا
| |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مامانشون نبود چون مرض قند داشت اسمش بزبزقندی شده بود ، پس گیاهخوارنبوده وگرنه قند نمیگرفت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
56
50
همچین چیزی رو نمیشه قبول داشت . آیا ما از خداوند رحمان مهربان تر و رئوف تریم ؟ آیا ما موجودات رو خلق و حلال و حرام کردیم ؟ خداوندی که خودش حیوانات رو آفریده و مسلما نسبت به اونها مهربون تر هست ؛ بعضی حیوانات حلال و برخی حرام اعلام کرده / حلال یعنی من این حیوان رو برای بهره جویی تو آماده کردم . آیا ما از خالق رئوف تریم ؟ . . .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
حرف حساب جواب نداره!
ناشناس
| |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ربطی نداره.خدواند برخی را حلال نمودند اما این دلیل نمیشه که باید و حتما ازشون بخوریم.پروتئین و سایر چیزهای لازم برای بدن در گیاهان هست.اگه نیت اشخاص این باشد که حاضر نباشد بخاطر لذت طعام گوشتی موجود زنده ای کشته بشود حتما موجب خشنودی خدای رحمان خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
32
33
اگه نگرانی و علت کار گیاه خوارها مخالفت با کشتن حیوانات هست و گوشت نمیخورن تا حیوون های کمتری کشته بشن خوب این دوستان عزیز گیاه هم نباید بخورن چون گیاهان هم موجودات زنده ای هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
نفهم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
22
35
انسان همه چیز خوار است مثل خرس، مثل شامپانزه. اگر ما گیاهخوار بودیم باید مثل گاو و گوسفند نشخوار کننده میشدیم. معده ما برای هضم سلولز گیاهی ساخته نشده است. با تکامل مغزی موجودات، دامنه تنوع غذایی آنها نیز افزایش می یابد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
9
12
گوشتخواری یعنی قتل و عام حیوانات بیگناه، قبول کنیم دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
1
9
گیاه خواری یه نکته ای داره و اونم اینکه باید پول دار باشی ، خیلی ها فکر می کنند چون گوشت نمی خورند پس هزینه آن ها کمتر می شود در حالی که اصلا اینطور نیست و کاملا برعکس است ! غذای سالم گران است ! احداقل برای ما !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
2
7
گیاه خواری خیلی گران تر از گوشت خواری است
داروهای مکمل و ویتامین هایی هم که برای جبران کمبودهای ناشی از گیاه خواری تجویز میشود عمدتاً وارداتی و خیلی گران است
از طرفی گیاه خواری باعث کاهش چربی خون به مقدار بسیار زیاد میشود و از این جهت خیلی مفید است
به هر حال اگر آدمیزاد در هر حال معتدل باشد و حد اعتدال نگه دارد نه طبیعت آسیب میبیند و نه خودش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
16
7
هیتلرو بیل کلینتون، گیاهخوار بودند و روح لطیفشان در هنگام کشتار انسانها زبانزد همگان است است کافکا یک روان پریش تمام عیار و صادق هدایت یک افسرده خود ازار بودند داوینچی یک هم جنس گرای معروف بودو....................... جالب است همه هم از خشونت علیه حیوانات دم میزنند و یادشان میرود هیچ گوشتخواری یک حیوان زنده را تکه تکه نمیکند که ببلعد در صورتیکه این یزرگواران گیاهان زنده را تکه تکه کرده و قطعات بدنشان را میجوند این بزرگواران فراموش میکنند جوانه های گندم و عدس و ماشی که میل میفرمایند مانند جوجه های یک روزه یا چند روزه هستند و هیچ گوشتخواری جوجه را زنده زنده نمیخورد انوقت از خشونت علیه موجودات زنده هم قلمفرسایی میکنند
پاسخ ها
فرهاد
| |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چه بي اندازه ناداني !
kazem
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
اقای دکتر بسکی راکه الان در قید حیات هستند را فراموش کردید خدا انشا الله به ایشان شفا عنایت کنه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
11
4
میزان کشت و کشتاری که به خاطر تامین خوراک گیاهخواران در باغات و کشتزارها صورت می گیرد صدها بلکه هزران برابر بیشتر از گاو و گوسفندی است که برای تامین خوراک گوشتخواران کشته می شوند. وقتی یک درخت آلو را سمپاشی می کنید شاید نزدیک به صدهزار و بلکه بیشتر, شته جان خود را از دست می دهند. گویا از نظر برخی منطق ها, کشتن حیوانات ریزی که به چشم نمی آیند با رحم و شفقت سازگار است. همین گیاهخواران وقتی بیمار می شوند, با داروها به قلع و قمع ویروس ها و میکروب ها می پردازند. آیا ویروس های بی زبان جاندار نیستند. احساسات بی منطق را با ارزش نشان دادن گمراه کننده است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
درخت مگه عصب داره؟
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
5
چرا همشون مرد هستند!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
8
هیتلر رو فراموش کردی !
آدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
6
4
مشهورترین گیاهخواران " گاو" است و حتی ان شعر جالبی در مورد گاوی که در یک چزیره تنها بود دارد
شما هم آره
|
United States
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
1
7
با وجود دستاوردهای عظیم دولت تدبیر و امید، ملت ایران هم پرهیز از گوشت دارند و نفت سر سفره داره بد جوری خودش رو نشون میده.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
3
6
گیاهخوارا اول و آخرش مجبور به خوردن هزار جور مکمل غذایی و قرص می شن. چون این یه رژیم ناسالم و ناقصه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
4
دلیلش بیشتر این هست که نمیخوایم قبول کنیم ماهم جاندارانی هستیم مثل بقیه جانداران فقط با این تفاوت که طی تکامل دارای قدرت تفکر شدیم و همه مظاهر طبیعت رو زیر سلطه خودمون در اوردیم و البته نابود کردیم.پس گوشتخواری هم جزیی از طبیعت ادمیست ولی گیاهخواری هم چیز عجیبی نیست بسته به طبیعت و اختیار فرد داره
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
8
تابناك جان بازم گوشت و مرغ گرون شد اندر كلاس داشتن و مزاياي گياهخواري مطلب بده بيرون.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
5
با سلام. این یک نوع اختیار فردی است .وکسی مجبور نیست که گیاه خوار باشد ویا گوشتخوار.اما از لحاظ اماری افرادی که گیاه خوار هستند هم روحیه بهتری دارند .هم سلامتی بهتری دارند.البته تعدادی گیاه خوار بوده اند که جرو وحشی ترین انسانهای روی زمین بوذه اند مثل هیتلر.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
7
اگر انیشتین اتم را کشف نمیکرد و ادیسون برق را و فلمینگ پنیسیلین را الان ما چه میکردیم....
پاسخ ها
امیر
| |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ادیسون لامپ رو‌اختراع کرد نه برق ! جالب تر ابنکه انیشتبن اتم رو اختراع کرد ؟؟؟
برهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
3
8
پس چرا خدا دندان نیش به ما داده در حالی که دندان نیش مخصوص گوشت خواران
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
9
8
گوشتخواران سری به یک کشتارگاه بزنند و ببینند وجدانشان قبول میکند که دوباره گوشت بخورند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ای وای مامانم اینا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
8
این یک انتخابه. نه گوشتخواران لزوما جنایتکارن و نه گیاهخواران لزوما پاک و منزه. فقط یه نوع استایل و سبک زندگیه. هر دو گروه هم تا وقتی به گروه دیگه بی احترامی نکنن مختارن که چطور زندگی کنن.
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
4
دیشب تلویزیون آلمان برنامه ای را نشان می داد که خانمی که دانشجوی پزشکی بود و گیاهخوار بود به بچه خودش هم فقط مواد غذایی گیاهی می داد. پزشکی که استاد دانشگاه بود این رویداد را بسیار انتقادی می دید و می گفت که کودکانی که مواد غذایی حیوانی دریافت نمی کنند به مشکلات استخوانی و کمبود بعضی میتامین ها دچار می شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
5
هر چیزی حد اعتدال دارد .
ماموتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
3
خدا برای حضرت ابراهیم به خاطر ایمانش، گوسفندی هدیه داد. و برای عده ای از مردم شریف ایران، این داستان عبرتی شد تا از این روش برای پشبرد اهداف خود در نظام اداری استفاده نمایند و هیچ کسی با چند کیلو کاهو برای شما کار انجام نمی ده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
به این فک کردید اگه هیچ کس گوشتخواری نکند چقدر بیکاری زیاد میشه؟ در برخی از جوامع 50 درصد افراد در شغل های مرتبط با دامداری و مرغداری و پرورش ماهی و ... مشغل به کار هستند!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار