مردم این کشور 9 سال از بقیه عقب تر اند + عکس
کد خبر: ۱۲۹۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 07    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

درباره بازگشت زمان به سال ها پیش همیشه در قصه ها مطالب بسیاری خوانده ایم و فیلم های تخیلی بسیاری هم درباره این موضوع جذاب ساخته شده است.

مردم این کشور 9 سال از بقیه عقب تر اند  + عکس

آرزوی برگشت به چند سال پیش و تجربه حال و هوای روزهایی که شاید برای اغلب افراد خاطره انگیز و دوست داشتنی باشد موضوعی است که کمتر کسی از فکر کردن به آن و تحقق این آرزو خرسند نباشد.

شاید باورتان نشود اما در حالی که تا پایان سال ۲۰۱۸ چیزی باقی نمانده است، مردم یک کشور آفریقایی همچنان در سال ۲۰۰۹ به سر می برند. مردم کشور اتیوپی تقویم مجزی و عجیب مخصوص به خود را دارند.

تقویم اتیوپیایی تقویم سالیانه کشور اتیوپی است که شامل ۱۳ ماه است. سال های این تقویم ۷ سال از تقویم میلادی عقب تر است و سال نو تقویم اتیوپیایی مصادف با ۱۱ سپتامبر میلادی است.

تقویم اتیوپی ریشه در فرهنگ این کشور دارد و تقویم آن منعکس کننده میراث آنیمیستی، یهودیت، روم باستان، مسیحیت و اسلامی آن می باشد. یکی از ویژگی های منحصربه فرد اتیوپی، تقویم آن است. تقویم اتیوپیایی شامل ۱۳ ماه است که ۱۲ ماه ۳۰ روزه است و ۵ روز باقی مانده (در سال های کبیسه ۶ روز) بر اساس این تقویم یک ماه حساب می شود. تمامی ادارات کشور اتیوپی براساس ساعت و تقویم اتیوپی عمل می کنند و تنها بعضی از شرکت های داخلی این کشور که تابع مؤسسات بین المللی هستند مثل هواپیمایی، شرکت مخابرات و تعدادی از مؤسسات مالی از تبعیت تقویم اتیوپیایی معاف هستند.

به احتساب تاریخ تقویم اتیوپی مردم این کشور هنوز در سال ۲۰۰۹ میلادی به سر می برند.

نوداد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
6
1
پس افغانی ها در سال های 1700-1800میلادی بسر میبرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار