کلاهبرداری از فالوور‌ها در یک پیج اینستاگرام
کد خبر: ۱۲۹۴۷۰
تاریخ انتشار: 2018 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

رییس پلیس فتا استان یزد از دستگیری شخصی که با دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرام دوست چندین ساله خود از وی در حدود ۱۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن برگه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد که اکانت اینستاگرام شخصی وی هک شده، با توجه به کلاهبرداری مالی که از دوستان وی صورت گرفته و مسبب بدگمانی فالوور‌های پیج خصوصی اش در اینستاگرام شده رسیدگی پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، متهم پس از دسترسی غیر مجاز به اینستاگرام وی با دنبال کننده‌های صفحه خصوصی وی ارتباط برقرار نموده و با عنوان این‌که با توجه به عدم موجودی حساب کافی یا ناموفق بودن چندین بار ارسال وجه برای طلبکار، از آن‌ها در خواست ارسال وجه داشته و وعده بازگرداندن در اسرع وقت داده که با توجه به اعتبار و اعتمادی که شاکی بین دوستان خود داشته مخاطبان بلافاصله وجه پیشنهادی را ارسال می‌کرده‌اند.

رییس پلیس فتای یزد گفت: با توجه به پیگیری و بررسی‌های صورت گرفته بر اساس مستندات موجود و اظهارات شاکی، متهم که از دوستان و هم صنف کسب و کار شاکی بوده در اسرع وقت با تلاش ماموران پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد و ضمن مواجهه با شاکی و مستندات و ادله کشف شده به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی دقت داشته باشند با توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی و مالی آن‌ها ممکن است افرادی با سوء استفاده از نام و هویت جعلی شما و با راه اندازی صفحات مشابه یا دسترسی غیر مجاز، اقدام به کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند، در این خصوص با ارتقاء امنیت شبکه‌های اجتماعی خود همچون فعال نمودن رمز دوم در حریم خصوصی از این گونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

وی افزود: از کاربران خواست در فضای مجازی به هویت‌های کاذب اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند.

این مسئول از شهروندان خواست تا در صورت مواجه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار