باران در راه ۵ استان آلوده کشور
کد خبر: ۱۲۹۴۲۹
تاریخ انتشار: 2018 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های شهر‌های صنعتی طی ۲۴ ساعت آینده از نفوذ سامانه بارشی به استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در روز آینده خبر داد.

احد وظیفه گفت: طی ۲۴ ساعت آینده سکون نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در برخی شهر‌های صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز سامانه بارشی سبب بارش باران در استان‌های واقع در غرب و شمال غربی و بخش‌هایی از جنوب غربی کشور می‌شود، اظهار کرد: فردا علاوه بر تقویت ناپایداری و تشدید بارش در مناطق ذکر شده، دامنه فعالیت این سامانه به بخش‌هایی از جنوب، مرکز، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز گسترده خواهد شد.

به گفته وظیفه این سامانه بارشی سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی تاکید کرد: سامانه بارشی که امروز وارد کشور می‌شود روز جمعه (۱۶ آذرماه) قسمت‌های مرکزی، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ضمن پیش‌بینی شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس‌فردا (۱۵ و ۱۶ آذرماه) ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۴ و هفت و ۱۳ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار