موجودات دریایی برای پنتاگون جاسوسی می‌کنند
کد خبر: ۱۲۹۳۹۹
تاریخ انتشار: 2018 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

پنتاگون در طرحی عجیب قصد دارد موجودات دریایی مهندسی شده‌ای پرورش دهد که سیگنال‌های مختلف را زیر آب رصد کنند و وجود زیردریایی دشمن را هشدار دهند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پنتاگون مشغول توسعه یک طرح عجیب برای پرورش موجودات دریایی است تا بتوانند زیردریایی‌های دشمن را ردیابی کنند.

این پروژه برای تولید موجودات مهندسی شده‌ای است که در حقیقت مانند سیم تله عمل می‌کنند و در صورت وجود خطر می‌توانند به فرماندهان نیروی دریای هشدار‌های اولیه را بدهند.

آزمایشگاه تحقیقات دریایی یا NRL می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را طوری تغییر دهند که انواع مختلف سیگنال‌ها از سوخت فسیلی گرفته تا دی ان‌ای غواصان را ردیابی کنند.

سارا گلاون محقق NRL در یک سخنرانی در این باره گفت: می‌توان در بستر مهندسی شده، قدرت میکروب‌ها برای آزاد کردن الکترون را گرفت و سپس از آن الکترون‌ها برای برقراری ارتباط با چیزی مانند یک وسیله نقلیه خودران استفاده کرد.

به گفته گلاون تحقیقات هنوز باید یک سال دیگر ادامه یابد تا شواهد دقیقی از قابلیت مهندسی واکنش‌ها در موجودات دریایی فراهم شود.

محققان درحال حاضر مشغول بررسی ارگانیسم‌های دریایی پرجمعیت مانند مارینو باکتر (Marinobacter) برای این پروژه هستند.

از سوی دیگر چند پروژه در ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در حال اجرا هستند. همه آن‌ها بخشی از یک طرح با بودجه ۴۵ میلیون دلار هستند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار