ارتباط کم کاری و پرکاری تیروئید با سرطان
کد خبر: ۱۲۹۳۹۲
تاریخ انتشار: 2018 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اکثر گره‌ها و سرطان‌های تیروییدی همراه با کم کاری و پرکاری تیرویید نیستند، گفت: در ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد که گره تیرویید دارند، ضایعه خوش خیم است

Image result for ‫تیروئید کم کار‬‎

فریدون عزیزی در ارتباط با احتمال ابتلا به سرطان تیرویید در بیماران مبتلا به کم کاری و پرکاری تیروئید اظهارداشت: احتمال ابتلا به سرطان در مبتلایان به کم کاری تیرویید بسیار کم است و در اکثر موارد بیشتر از افراد معمولی نیست.

وی با بیان اینکه اکثر گره‌ها و سرطان‌های تیروییدی همراه با کم کاری و پرکاری تیرویید نیستند و در بیشتر این بیماران کار تیرویید طبیعی بوده و آزمایش‌های هورمونی نیز در حدود طبیعی است، افزود: این مشکلات معمولاً با بزرگ شدن یک قسمت تیرویید به نام گره تیرویید شروع می‌شوند. تشخیص اینکه این گره خوش خیم یا سرطانی است توسط فوق تخصص غدد درون ریز و یا متخصصین داخلی آموزش دیده انجام می‌شود.

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد:این افتراق بسیار مهم است، زیرا در ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد که گره تیرویید دارند، ضایعه خوش خیم است و فقط ۵ تا ۱۰ درصد ممکن است گره سرطانی باشد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار